کد خبر : 53563

اولین فرودگاه مخصوص تاکسی های پرنده

اولین فرودگاه مخصوص تاکسی های پرنده

یک شرکت نوپای آلمانی به نام «لیلیوم» از تأسیس اولین فرودگاه اختصاصی پرواز تاکسی‌های پرنده در نزدیکی شهر اورلاندوی آمریکا خبر داده است.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، لیلیوم این فرودگاه اختصاصی خودروهای پرنده را که اصطلاحاً ورتیپورت نام گرفته در لیک نونا تأسیس خواهد کرد. لیک لونا یک شهر هوشمند بوده و قرار است در آینده نزدیک در نزدیکی فرودگاه بین المللی اورلاندو تأسیس شود.

جت‌های پرنده لیلیوم ظرفیت حمل حداکثر 5 مسافر را دارند و اولین بار در سال گذشته رونمایی شدند. حداکثر سرعت این تاکسی‌های پرنده به 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد. شرکت آلمانی لیلیوم وعده داده که شبکه حمل و نقل آمریکا را برای پرواز تجاری تاکسی‌های پرنده تا سال 2025 آماده کند.

تاکسی‌های پرنده لیلیوم که از راه دور کنترل می‌شوند دارای دو بال در عقب و جلو بوده و 36 موتور برقی انرژی لازم برای پرواز و حرکت این هواپیما را تأمین می‌کنند.

این اولین بار است که خبری در مورد تأسیس یک فرودگاه خاص برای پرواز تاکسی‌های پرنده منتشر می‌شود. شرکت آلمانی برای تکمیل این طرح با برخی شرکت‌های عمرانی محلی در آمریکا همکاری می‌کند. مهم‌ترین سرمایه گذار لیلیوم شرکت چینی تنسنت است که 375 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.

لیلیوم امیدوار است بتواند ظرف مدت کوتاهی شبکه ای از تاکسی‌های هوایی را در شهرهای مختلف آمریکا به کار بگیرد. البته برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی یابی اینترنتی برنامه‌های مشابهی را در دست اجرا دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها