کد خبر : 64259

پرواز موفقیت آمیز تاکسی پرنده ایر اسپیدر

پرواز موفقیت آمیز تاکسی پرنده ایر اسپیدر

به نظر ‌می‌رسد که چیزی تا مشاهده یک مسابقه خودرویی در آسمان باقی نمانده است چرا که اخیر شرکت ایراسپیدر (Airspeeder) اعلام کرد که توانسته با موفقیت اولین پرواز آزمایشی خودروی پرنده مسابقه‌ای خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این خودری پرنده الکتریکی که تحت عنوان Alauda Aeronautics MK3 نامگذاری شده، توانسته اخیرا اولین تست پروازی را بدون سرنشین و از طریق هدایت از راه دور به انجام برساند. طبق گفته ایراسپیدر، دستاورد این شرکت ‌می‌تواند تا ارتفاع 1640 فوتی به پرواز درآید.

همچنین این خوروی پرنده مسابقه‌ای ‌می‌تواند ظرف 2.8 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. برای هدایت این خودرو، خلبان از طریق ارتباط از راه دور و در محیطی شبیه به کابین یک هواپیما کنترل آن را در دست ‌می‌گیرد.

این تاکسی پرنده به فناوری لیدار و همچنین راداری برای جلوگیری از برخورد با موانع مجهز شده است. در واقع، طراحی این محصول به گونه‌ای است تا هرگونه برخورد احتمالی با موانع به کمترین حد ممکن برسد.

به گفته ایراسپیدر، Alauda Aeronautics MK3 قادر است با یک بار شارژ تا 15 دقیقه پرواز کند و فرآیند تعویض باتری آن در حین انجام مسابقه‌ها نیز در چیزی حدود 20 ثانیه طول خواهد کشید.

چنین تست‌هایی ‌می‌تواند راه را برای ایجاد رقابتی مهیج میان خودروهای پرنده که قرار است در اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، هموار کند. گفته ‌می‌شود که در جریان این مسابقات که تحت عنوان EXA نیز شناخته ‌می‌شود، چهار تیم حضور دارند و هر تیم نیز از دو خلبان بهره ‌می‌برد تا هدایت این خودروهای پرنده را از راه دور در دست بگیرند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها