کد خبر : 38719

اختراعات عجیب صنعت خودرو

اختراعات عجیب صنعت خودرو

تعجب آورترین پیشنهاد شاید پیشنهاد تویوتا باشد: تویوتا پیشنهاد داده که اگر سارقی یا فردی با سوئیچی غیر از سوئیچ اصلی خودرو اقدام به روشن کردن خودرو نمود ایموبالایزر [سیستم ضدسرقت موتور خودرو] بعد از تشخیص گاز اشک آور را آزاد کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، واناراما فهرست اختراعات ثبت شده در صنعت خودرو را منتشر کرده است. برخی از آنها به قدری دور از ذهن و عجیب است که همان بهتر به واقعیت نپیوسته و وارد زندگی مردم نشده است.

برای مثال بوده اند کسانی که در ترافیک های شدید نیاز به اجابت مزاج پیدا کرده اند و از فرط استیصال طرحی داده اند که در خودرو هم امکان نجات از این مصیبت فراهم شود. یا پیشنهاد پارک عمودی خودرو برای آن که جای کمتری را اشغال کند که آن هم از درماندگی بیش از حد ناشی شده است. اما در بین این فهرست اختراعاتی به چشم می خورد که مانند مثال های بالا نیستند و کمتر جنون آمیز یا حاصل ذهن آشفته به نظر می آیند.

اسم تسلا در بین این ثبت اختراعات به چشم می خورد که به جای شیشه پاک کن جلو و عقب، استفاده از لیزر را ثبت کرده است. اوبر  در خصوص خودران ها اختراعی را ثبت کرده که عنوان آن «سیستم نوری برای خودران» است و اعتقاد طراحان این اختراع این است که چون در خودران ها، انسان هدایت را برعهده ندارد، مردمِ پیاده از قصد و نیست و مسیر این خودروها مطمئن نیستند به همین منظور این خودران ها باید با نوری که می فرستند، مسیر خود را به پیاده ها اعلام کنند.

وایمو، برند گوگل در خودرانها، اختراعی ثبت کرده که برای حفظ جان پیاده ها، در صورت برخورد آنها با جلوی خودرو، درب موتور مانند چسب عمل کند و مانع پرت شدن آن فرد شود. هر چند ایده بسیار دور از ذهنی می رسد اما برای استانداردهای سخت گیرانه اروپا برای حفظ جان پیاده ها نشان می دهد که طراح چقدر برای ارائه یک طرح معقول درمانده شده است.

تعجب آورترین پیشنهاد شاید پیشنهاد تویوتا باشد: تویوتا پیشنهاد داده که اگر سارقی یا فردی با سوئیچی غیر از سوئیچ اصلی خودرو اقدام به روشن کردن خودرو نمود ایموبالایزر [سیستم ضدسرقت موتور خودرو] بعد از تشخیص گاز اشک آور را آزاد کند. اما ظاهرا تاریخ این ثبت اختراع  منقضی شده و این اختراع رنگ خیابان ها را ندیده است.

در این بین همان طور که در شکل هم مشاهده می شود، ایده های عجیب دیگری هم ارائه شده که هنوز به تولید انبوه نرسیده برای مثال، خودرویی که اتاق جلسه دارد!

البته اگر به این شکل طراحی شود، به دفتر کار سیار تبدیل شده و قابل قبول تر است:

و این هم ایده ای برای دوچرخ دوستان:

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها