کد خبر : 38331

رقابت فناوری اتوپارک فولکس واگن با بدلکار (تصاویر)

رقابت فناوری اتوپارک فولکس واگن با بدلکار (تصاویر)

فولکس واگن، فناوری پارکینگ خودروی خود را با مهارت رانندگی بدل کار حرفه ای مقایسه می کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، فولکس واگن تجهیزات کمک به پارک جدید خود را روی ون کرافتر خود نصب کرده و حالا آن را با مهارت های یک بدلکار که رانندگی آن زبانزد است، مقایسه می کند.

الاستر موفات، راننده حرفه ای بدلکاری صاحب رکورد جهانی با سیستم کمک پارک Park Assist  بر سر پارک کردن یک ون 5.9 متری در یک جای پارک 7.5 متری رقابت می کند با این تفاوت که این به این بدلکار مأموریت دشوارتری سپرده شده و باید یک وسیله نقلیه ی تجاری را با ترمز دستی در فضایی بسیار محدود پارک کند.

ابتدا موفات به ون اجازه می دهد با سنسورهای اولتراسونیک [حسگرهای فراصوتی] فضای اختصاص یافته را اسکن [تصویربرداری] کنند و با محاسبات نرم افزاری تعیین کنند که آیا این فضا برای پارک خودرو کافی است یا خیر. بعد از آن که موفات دنده ون را روی حالت عقب می گذارد، فرمان به طور خودکار می چرخد و به سمت فضای پارک می رود. تنها کاری که از موفات در این مرحله انتظار می رود، فشردن پدال گاز و ترمز است، ون به طور خودکار در فضای پارکینگ قرار می گیرد.

حالا که سیستم پارک خودکار کار خود را به درستی انجام داده، موفات کنترل دستی ون را به دست می گیرد و دست به کار می شود. حالا باید یک خودروی 6 متری را در فضایی کمتر از 7.5 متر با سرعت بالا و با ترمز دستی پارک کند. خوب به طور طبیعی پارک با ترمز دستی به دقت سیستم پارک خودکار از آب در نمی آید که دلیل آن تخمینی بودن حرکات راننده حرفه ای است در حالی که سیستم پارک خودکار محاسبات را تا میلیمتر هم دقیق انجام می دهد.

سارا کاکس، مدیر بازاریابی خودروهای تجاری فولکس واگن می گوید، پارک خودروهای تجاری به آسانی خودروهای سواری نیست برای همین نصب کیت های کمک به راننده مثل سیستم کمک پارک [پارک اَسیست] یکی از اقدام های برند فولکس در خودروهای تجاری برای موفقیت کاربران در مکان یابی و راحتی در کار با این خودروها است. سارا کاکس می گوید که فولکس می خواهد فناوری های پیشرفته و با کلاس مثل کمک پارک در ون ها به امکانات عادی تبدیل شود تا تقاضا برای مالکیت ون ها افزایش یابد. چون استفاده کنندگان این ون ها از این وسیله نقلیه برای امرار معاش استفاده می کنند، امکانات پیشرفته می تواند جلوی جریمه شدن بی مورد این وسایل نقلیه را بگیرد و رانندگان بتوانند بدون استرس و با ایمنی بالا خودروهای خود را طوری پارک کنند که نه خسارت بزنند و زیان ببینند. ضمن آن که همه مثل آلستر موفات، در رانندگی حرفه ای نیستند.

موفات بعد از پارک با ترمز دستی در فضای محدود اظهار نظر کرده و گفته پارک با ترمز دستی با خودروهای بزرگ کار آسانی نیست اما ون کرافتر فولکس بسیار خوب طراحی شده، حالا که سیستم هایی مثل پارک اسیست به ون ها اضافه شده، این ون ها در 100 موارد با محاسبه دقیق در فضای پارک قرار می گیرند و من اگر قرار باشد در این رقابت باقی بمانم باید در پارک خودرو با ترمز دستی سرآمد شوم.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها