کد خبر : 11734

ایربگ بیرونی برای محافظت از بدنه خودرو + عکس

ایربگ بیرونی برای محافظت از بدنه خودرو + عکس

شرکت آلمانی ZF که به عنوان تامین‌کننده صنعت خودرو شناخته می‌شود به تازگی کیسه‌های هوایی طراحی کرده که در بیرون خودرو باز می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود با ورود به بازار خودرو سروصدای عجیبی برپا کنند.

به گزارش خودروتک، کیسه‌های هوای خارجی می‌توانند تا 30 درصد از آسیب وارده شده به کابین و بین 20 تا 30 درصد از احتمال آسیب دیدن سرنشینان بکاهند.

شرکت ZF یک دهه را صرف طراحی و توسعه این کیسه‌های هوای جدید کرده و البته در جریان نمایشگاه Airbag 2018 که در ماه نوامبر در آلمان برگزار شد، این فناوری تازه را به معرض نمایش گذاشته است. این کیسه‌های هوای نوآورانه همچنان که می‌توانند تاثیر زیادی بر افزایش ایمنی خودروهای امروزی داشته باشند، در خودروهای خودران نیز بسیار کاربردی خواهند بود چراکه در این خودروها چیدمان صندلی‌های کابین می‌تواند متغیر باشد.

کیسه‌های هوایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، در رکاب‌های جانبی خودرو جاسازی شده و در هنگام باز شدن، بخش بزرگی از در خودرو را پوشش می‌دهند. حسگرهایی که در فضای بیرونی خودرو تعبیه شده‌اند، دائماً در حال رصد اتفاقات اطراف خودرو هستند و در صورت تشخیص برخورد احتمالی از سوی حسگرها، کیسه‌های هوا در کمتر از صد میلی ثانیه باز می‌شوند.

فایده اساسی ایربگ‌های خارجی را می‌توان در کاهش آسیب‌های وارده از برخوردهای جانبی دانست تا آنجا که طبق آزمایش‌های انجام شده توسط ZF، کیسه‌های هوای خارجی می‌توانند تا 30 درصد از آسیب وارده شده به کابین و بین 20 تا 30 درصد از احتمال آسیب دیدن سرنشینان بکاهند.

تست کیسه هوای محافظ بدنه خودرو

همانطور که اشاره شد ایربگ‌های خارجی به تنهایی نصب نخواهند شد و برای ارائه عملکردی صحیح، مجموعه‌ای از حسگرهای راداری، دوربین‌ها و حسگرهای لیدار آن را همراهی خواهند کرد. در این مجموعه، رادارها وظیفه اندازه‌گیری فاصله و دوربین‌ها نیز وظیفه شناخت تفاوت بین اشیا را برعهده خواهند داشت. فناوری لیدار نیز برای ساخت نقشه‌ای سه بعدی از محیط پیرامون خودرو به این مجموعه یاری می‌رساند. به منظور کاهش هزینه‌های تولید، احتمال دارد وظایف دیگری همچون هشدار خروج از مسیر نیز به حسگرهای راداری خودرو محول شود.

شرکت ZF قصد دارد فناوری نوآورانه ایربگ‌های خارجی را به خودروسازان واگذار کند. بخش ایمنی خودروها در شرکت ZF انتظار دارد که ظرف دو سال آینده شاهد استفاده از ایربگ‌های خارجی در صنعت خودرو باشیم.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها