کد خبر : 4256

برنامه های جگوار برای بهبود سیستم‌های ایمنی

برنامه های جگوار برای بهبود سیستم‌های ایمنی

حتماً تا به حال برای شما پیش آمده است که با هیچ چراغ قرمزی در مسیر برخورد نکنید و کل مسیر را بدون توقف پشت چراغ قرمز طی کنید. این تجربه بسیار لذت‌بخش است، اما متاسفانه چنین اتفاقی بسیار کم رخ می‌دهد. مسلماً این وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی است که زمان‌بندی چراغ‌های قرمز را طوری تنظیم کند که از بروز ترافیک و توقف‌های طولانی پشت چراغ قرمز جلوگیری شود. اما شرکت جگوار لندرور در پروژه جدیدی تصمیم دارد روی این موضوع تحقیق کند و زمان انتظار رانندگان پشت چراغ قرمز را کاهش دهد.

به گزارش خودروتک، این تکنولوژی از طریق برقراری ارتباط با چراغ قرمزها، سرعت ایده‌آل را طوری تنظیم می‌کند که در مسیر فقط با چراغ سبز روبه‌رو شوید.

دولت بریتانیا از طریق پروژه یو کِی اتودرایو (UK Autodrive) در این زمینه به جگوار لندرور کمک می‌کند. به این ترتیب، جگوار لندرور مشغول توسعه سیستمی به نام GLOSA است. این سیستم می تواند سرعت بهینه برای این‌که به چراغ قرمز برخورد نکنید را محاسبه کند. جگوار لندرور در این سیستم از نوعی تکنولوژی به نام ارتباط خودرو با زیرساخت (Vehicle-to-Infrastructure) استفاده می‌کند که به اختصار V2X نامیده می‌شود.

این تکنولوژی از طریق برقراری ارتباط با چراغ قرمزها، سرعت ایده‌آل را محاسبه کرده و سرعت خودروی شما را بر اساس آن طوری تنظیم می‌کند که در مسیر فقط با چراغ سبز روبه‌رو شوید. این شرکت در حال حاضر مشغول تست این تکنولوژی بر روی یک مدل ارتقا یافته از کراس‌اور اف-پیس (F-Pace) است.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا شرکت جگوار لندرور چنین ایده‌ای را مطرح کرده است؟

یکی از دلایل این است که این مشکل مدت طولانی است که گریبان‌گیر رانندگان در بریتانیا است. به علاوه، شرکت جگوار لندرور بزرگترین خودروساز انگلیس محسوب می‌شود. این شرکت سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه سیستم‌های ایمنی و خودران مدرن کرده است.

از سه سال پیش که همکاری جگوار لندرور با یو کِی اتودرایو آغاز شده است، سیستم‌های مختلفی را توسعه داده است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • سیستم هشداردهنده احتمال تصادف در تقاطع‌ها (Intersection Collision Warning)
  • سیستم هشداردهنده در صورت نزدیک شدن خودروی پلیس، آتش‌نشانی یا آمبولانس (Emergency Vehicle Warning)
  • سیستم اطلاع‌رسانی لحظه‌ای فضاهای پارک موجود (Collaborative Parking)


منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها