کد خبر : 2453

فرمول یک/ فتل داوران را زیر سوال برد

فرمول یک/ فتل داوران را زیر سوال برد

سباستین فتل نظر داوران را برای جریمه کردن او و دادن 3 رده پنالتی برای گرندپری آمریکا را اشتباه دانست و تصمیم آنهارا زیر سوال برد.

به گزارش خودروتک، بعد از تمرین اول گرندپری آمریکا ، فتل به تیم داوری فراخوانده شد و این فراخوانی هم به این دلیل بود که در جریان برافراشته شدن پرچم قرمزی که بر اثر اتفاقی که چارلز لکلرک هم تیمی بعدی او در فراری ایجاد کرده بود ، فتل از اینکه در زمان مناسب سرعت خود را کاهش دهد امتناع کرده و با سرعت نسبتا خطرناکی در پیست رانندگی می کرده…. و بعد از تمرین دوم تیم داوری تصمیم خود را مبنی بر شکستن قوانین و نادیده گرفتن آن توسط فتل را گرفتند و او را به مانند دنیل ریکاردو در استرالیا و استبان اکون در ژاپن ، 3 رده پنالتی برای شروع مسابقه آمریکا داده اند.

سباستین فتل در مصاحبه با خبرنگاران:

آیا احساس می کنی که به اندازه کافی سرعت خود را کاهش داده ای؟

بله ، داوران بسیار دقیق و جزیی نگر بودند و گفتند که 27.7 ثانیه طول کشید تا سرعتت را کم کنی! من پرچم قرمز را دیدم و سرعتم را کاهش دادم ، بعد به اطراف نگاه کردم که تا متوجه خطرات احتمالی شوم و سپس سرعتم را کاهش دادم تا قانون را رعایت کرده باشم که آنها تشخیص دادند این کار زمانبر بود ، من فکر می کنم که این امر خیلی ساده و واضح هست ، نمیدونم شاید مشکل از سیستم زمانگیری بوده باشد ، قطعا وقتیکه آگاه شدم سرعتم را کم کردم چیز دیگری ندارم که بگویم..

سپس فتل بیان کرد که داوران در دادن این جریمه به او اشتباه کردند و مدعی شد که زمان دلتایی که برای او در تنظیم شده بود متناسب با سرعت او نبود و نمی توانست آن را براورده کند…  او همچنین بیان نمود:

من سرعتم را کم کردم و به اطراف نگاه کردم تا ببینم اوضاع از چه قرار است ، قوانین همانطور که همه ما می دانیم به خوبی واضح هستند . فکر می کنم این اولین باری می باشد که در چنین آب و هوایی این اتفاق افتاده و طبق قوانین اگر شرایط بارانی باشد و این پرچم نشان داده شود باید سرعت به 30 ، 40 یا 50 کیلومتر بر ساعت برسد که تا دلتا معادل شود ، که دفعه بعدی این کار را انجام می دهم . به نظر من این کار درستی نیست مخصوصا وقتی خودرویی پشت سرتان باشد که ممکن است با شما برخورد کند اما اینکه جریمه نشوید مهم تر از این نوع رفتار است.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها