کد خبر : 2452

رئیس FIA : فرمول یک برقی معنایی ندارد

رئیس FIA : فرمول یک برقی معنایی ندارد

با افزایش طرفداران فرمول E هم از نظر بیننده و هم شرکت های ماشین سازی، این احتمال به وجود آمده که فرمول یک برای مطرح ماندن باید تمام برقی شود.

به گزارش خودروتک، اما شرایط زمانی پیچیده می شود که پای قرار داد FE (فرمول E) با FIA به میان می آید چرا که در این قرار داد ذکر شده است که تا سال 2039، FE پرچمدار مسابقات ماشین های تمام برقی تک سرنشین باشد.

هرچند از نظر ژان تاد این موضوع مشکلی به وجود نمی آورد چرا که وی بر این عقیده است که فرمول یک هرگز تمام برقی نخواهد شد. این درست است که ما با برگزار کننده مسابقات فرمول E قراردادی درباره ماشین های تک سرنشین تا یک زمان مشخص منعقد کرده ایم اما این حرف که در آینده، فرمول یک تمام برقی خواهد شد بی معنی است.

وی افزود: این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد. به هیچ وجه امکان پذیر نیست. این دو کاملا از هم متفاوت هستند.

تاد در گفته هایش به این موضوع اشاره کرد که هر کدام از این مسابقات جذابیت خاص خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. از جمله این تفاوت ها کم بودن حداکثر سرعت ماشین های تمام برقی است که برای فرمول یک مناسب نیست. FE عملکرد فرمول یک را ندارد. در حال حاضر یکی از دلایلی که FE در شهر ها برگزار می شود، جذاب نبودن مسابقه در پیست هایی همچون مونزا است. ما در این جا با دو بخش متفاوت روبه رو هستیم.

ژان تاد رئیس فدارسیون جهانی اتومبیلرانی - فیا

ژان تاد رئیس فدارسیون جهانی اتومبیلرانی – فیا

این کاملا اشتباه است که FE را با فرمول یک مقایسه کنیم. فرمول یک رقابتی پایه و اساس دار است در حالی که FE این گونه نیست و از نظر من فرمول E فرزند  FIA است، پس هنوز چیزهای زیادی برای یاد گیری وجود دارد ولی ناگفته نماند که فرمول E با سرعت خیلی خوبی در حال رشد است.

 رییس فیا اضافه کرد: ما 4 سال قبل فرمول E را آغاز کردیم و در اوایل برای 45 دقیقه مسابقه به دو خودرو نیاز داشتیم اما تا پایان امسال با یک خودرو مسابقه را به اتمام می رسانیم. این نشان می دهد که مسابقات می توانند به نوعی یک آزمایشگاه باشند به جای اینکه صرفا یک نمایش باشند. در نهایت باید گفت که این دو دسته از رقابت ها فرق های زیادی با هم دارند و اتلاف وقت بر سر مقایسه این دو می تواند خسته کننده باشد.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها