کد خبر : 2404

تهدید جدید برای فرمول یک

تهدید جدید برای فرمول یک

هزینه توسعه پیشرانه‌های فرمول یک با روند رو به رشدی در حال افزایش است. هوندا مثالی بارز از این موضوع به حساب می‌آید که پیشرانه فرمول یک جدید این شرکت ژاپنی، پیشرفت قابل توجه هوندا را در زمینه عملکرد پیشرانه نشان می‌دهد.

به گزارش خودروتک، امروزه شرایط در فرمول یک طوری است که مهم نیست سرمایه مورد نظر را چگونه استفاده می‌کنید، بلکه فقط میزان سرمایه‌گذاری در موفقیت شما تعیین‌کننده خواهد بود. طبق صحبت‌های سیریل ابیتبول (Cyril Abiteboul)، مدیر عامل تیم فرمول یک رنو اسپرت، صرف هزینه‌های کلان در فرمول یک در مقایسه با صرف هزینه به صورت هوشمند باعث حصول نتایج بهتری شده است که از نظر این مهندس فرانسوی، این امر چندان جالب نیست. او در این خصوص به افزایش عملکرد پیشرانه هوندا در فرمول یک اشاره کرد.

ابیتبول در مصاحبه با نشریه اتو اسپرت (Autosport) در این خصوص اظهار کرد: «پیشرفت چشمگیر هوندا در این زمینه چندان عجیب نیست، چرا که این موضوع سال پیش هم در عملکرد پیشرانه‌های فرمول یک هوندا کاملاً مشهود بود. با توجه به سرمایه‌گذاری عظیمی که هوندا در این زمینه انجام داده است، کاملاً واضح است که این شرکت ژاپنی در زمینه پیشرانه‌های فرمول یک به سرعت در حال پیشرفت است. البته رشد هوندا جای تعجب ندارد، چرا که امروزه شرایط در فرمول یک طوری است که مهم نیست سرمایه مورد نظر را چگونه استفاده می‌کنید، بلکه فقط میزان سرمایه‌گذاری در موفقیت شما تعیین‌کننده خواهد بود و این موضوع نگران کننده به نظر می‌رسد.»

در شرایط فعلی، تولیدکنندگان پیشرانه‌های فرمول یک باید برای سرمایه‌گذاری بیشتر به منظور نوسازی پیشرانه‌ها برای سال 2021 آماده شوند.

سیریل ابیتبول در ادامه افزود: «از نظر من، این هزینه رو به رشد توجیه‌پذیر نیست. شاید سرمایه‌گذاری عظیم هوندا در شرایط فعلی نتایج مثبتی برای آن در پی داشته باشد، اما احتمالاً در آینده این هزینه‌های سنگین برای یکی از چهار تولیدکننده پیشرانه‌های فرمول یک (مرسدس، فراری، رنو، هوندا) توجیه‌ناپذیر خواهد بود و در چنین موقعیتی باید انتظار اتفاقات ناگواری را داشته باشیم. به نظر من، از دست دادن یکی از تولیدکنندگان برای فرمول یک مشکلاتی را در پی خواهد داشت. متاسفانه برای رفع معضل هزینه‌های بالا، هیچ تصمیمی گرفته نشده یا هیچ اقدامی انجام نگرفته است.»

همچنین ابیتبول اظهار کرد که به دلیل پیشرفت قابل توجه هوندا در سال جاری، رنو نیز به ناچار باید در زمینه توسعه پیشرانه تلاش بیشتری داشته باشد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها