کد خبر : 19757

موتو جی پی / توضیحات مارک مارکز درباره دور آخر گرندپری ایتالیا

موتو جی پی / توضیحات مارک مارکز درباره دور آخر گرندپری ایتالیا

مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات MotoGP درباره وقایع دور آخر گرندپری ایتالیا صحبت کرده است.

به گزارش خودروتک ، مارک مارکز، صدرنشین جدول انفرادی فصل 2019 مسابقات موتوجی‌پی مدعی شده در دور آخر گرندپری موجلو ایتالیا، عمدا از دنیلو پتروچی سبقت نگرفته است تا مبادا با بروز حادثه بین این دو، دویزیوسو قهرمانی ایتالیا را به دست بیاورد.

مارک مارکز در آخرین دور موتوجی‌پی ایتالیا، رقابت بسیار نزدیکی با دو موتورسوار تیم کارخانه دوکاتی برای کسب پیروزی داشت. مارکز مشغول تعقیب پتروچی رده اولی بود و از طرف دیگر توسط آندره دویزیوسو نیز تحت فشار قرار داشت. همچنین، الکس رینز نیز مشغول تعقیب این سه نفر بود اما سرعت لازم برای به چالش کشیدنشان را در اختیار نداشت. پتروچی و دویزیوسو که در بیشتر زمان مسابقه برتری را در اختیار داشتند، در مسیر مستقیم پیش از دور نهایی توسط مدافع عنوان قهرمانی پشت سر گذاشته شدند اما در نهایت این پتروچی بود که با فرصت‌طلبی خود موفق شد در آن واحد از مارکز و دویزیوسو سبقت بگیرد. مارکز می‌گوید در دور آخر بر روی دفاع از جایگاه دومی خود و عقب نگه داشتن دویزیوسو تمرکز کرده بود و دوست نداشت با فشار آوردن به موتور برای سبقت از پتروچی، بر اثر تصادف احتمالی، پیروزی در ایتالیا را به دویزیوسو، نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود در جدول انفرادی موتورسواران، هدیه کند. فاصله بین مارکز و دویزیوسو هم‌اکنون به 12 امتیاز رسیده است. صحبت‌های مدافع عنوان قهرمانی درباره گرندپری موجلو ایتالیا به صورت زیر است: ابتدای مسابقه را درست مثل همیشه آغاز کردم، سعی کردم به سرعت همیشگی خود برسم اما دو اتفاق کوچک برایم رخ داد. سپس با خود فکر کردم امروز، روز من برای ایجاد فاصله با بقیه نیست، بقیه را دنبال و در دور آخر با آنها مبارزه می‌کنم. در یک لحظه، اِیپِکس پیچ اول را از دست دادم و سپس دیدم که دنیلو (پتروچی) در رده اول قرار دارد، خودم دوم هستم و دوی (دویزیوسو) نیز سوم است. با خود گفتم بسیار خب، برای کسب رتبه اول تلاش نخواهم کرد و تنها به دفاع خواهم پرداخت. اگر برای سبقت از پتروچی تلاش می‌کردم و هردو با فاصله زیاد نسبت به مرکز پیچ عبور می‌کردیم، دوی مسابقه را پیروز می‌شد و این برای قهرمانی خیلی بد بود. تنها به همین دلیل پشت دنیلو ماندم. در انتها سعی کردم با بهره گرفتن از اسلیپ‌استریم سبقت بگیرم اما می‌دانیم که انجام این کار دشوار است.

موتورسوار تیم رپسول هوندا در ادامه راجع به وقایع دور آخر گفت: برای من، سبقت گرفتن از هردو دوکاتی در مسیر مستقیم فوق‌العاده بود، در بقیه دورهای مسابقه مشغول بررسی این موضوع بودم که آیا بهتر است در سمت راست برانم یا سمت چپ که در نهایت متوجه شدم سمت راست پیست بسیار کثیف است و سپس موتور شروع به لرزیدن کرد. به سمت چپ رفتم اما با وجود دو اسلیپ‌استریم با سرعت بالایی وارد نقطه ترمز گرفتن شدم، در اینجا بود که ایپکسِ پیست را از دست دادم. همان لحظه متوجه شدم که با عرض زیادی وارد پیچ شده‌ام و سعی کردم فاصله را کم کنم اما ناگهان دیدم یک موتور قرمز از سمت داخل من سبقت گرفت. در آن لحظه متوجه نشدم دنیلو بود یا دوی اما پس از آن ادامه دادم و دیدم که نفر اول فاصله گرفت. زمانی که از پیچ خارج شدیم و فهمیدم که من دومم و پتروچی رده اول را در اختیار دارد، با خودم گفتم اشکالی ندارد، ما در موقعیت خوبی قرار داریم.

در جدول رده‌بندی انفرادی موتورسواران، مارکز با 115 امتیاز در رده اول ایستاده است. آندره دویزیوسو و الکس رینز مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.


منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها