کد خبر : 13824

موتو جی پی/ مارک مارکز هوندا را به باد تمسخر گرفت

موتو جی پی/ مارک مارکز هوندا را به باد تمسخر گرفت

مارک مارکز قهرمان موتوجی پی می گوید که تنها دلیل تمرکز هوندا بر روی توسعه انجین خود در تمام طول زمستان این بوده که کمپانی ژاپنی نمی توانست این حقیقت را بپذیرد که موتور دوکاتی در مستقیمی ها سریع تر است.

به گزارش خودروتک ، در اولین مسابقه فصل 2019 موتوجی پی در قطر، مارکز توانست سرعت 352 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند و رکورد سرعت پیست لوسیل که در اختیار آندره یانونه بود و در سال 2016 با موتور دوکاتی ثبت کرده بود را با اختلاف اندکی بشکند. علاوه بر این سه موتور از پنج موتور برتر مسابقه قطر از نظر نهایت سرعت در اختیار موتورسواران  هوندا؛ کال کراچلو، خورخه لورنزو و مارکز بوده است. برنده موتوجی پی قطر، آندره دویزیوسو نیز با 346.3 کیلومتر بر ساعت در رده یازدهم جدول سرعت ها قرار داشت.

مارکز اما می گوید که ترجیح می داد که مانند سال های گذشته هوندا بر بهبود تمام بخش ها تمرکز می کرد و تنها تمرکز خود را بر روی سرعت قرار نمی داد:

    در زمستان امسال، هوندا غرق در مسئله سرعت بوده است. وقتی آن ها دیدند که موتورهای دیگر از ما سریع تر هستند، نتوانستند این موضوع را تحمل کنند.

    وقتی که شما یک انجین قدرتمند دارد، باید مکانیک و ابزارهایی را نیز در اختیار داشته باشید تا با هر مشکلی بتوانید کنار بیایید.

مدیر ورزشی دوکاتی، پائولو کیاباتی می گوید که یکی از دلایل افت سرعت موتور این تیم، تغییر قوانین آیرودینامیکی بوده است و مقررات جدید به آن ها اجازه نمی دهد که بالچه خود را بر روی قسمت جلوی موتور قرار ندهند:

    در سال گذشته دویزیوسو بدون بالچه در مسابقه قطر شرکت کرد و این موضوع به او این اجازه را داد تا به حداکثر سرعت برسد.

    در قوانین جدید ما به این توافق رسیدیم که فلپ جلوی موتور به همراه بالچه باشد و شما نمی توانید آن را در بعضی پیست های خاص حذف کنید. این مسئله باعث شده تا حداکثر سرعت در موتور ما کاهش پیدا کند.


منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها