کد خبر : 36150

مزایا و معایب بلیط لحظه آخری هواپیما

مزایا و معایب بلیط لحظه آخری هواپیما

اگر قصد سفر با هواپیما را دارید قطعا به‌دنبال خرید یک بلیط با ارزان‌ترین قیمت هستید.

معمولا بیشتر افرادی که به دنبال خرید بلیط لحظه آخر هواپیما علی بابا هستند از بلیط‌های چارتری استفاده می‌کنند تا کمترین قیمت را بابت بلیط‌شان پرداخت کنند. اگر می‌خواهید از سفر خود لذت ببرید باید در هنگام خرید بلیط هواپیما دقت زیادی را به خرج دهید تا بتوانید ارزنده‌ترین و مناسب‌ترین بلیط هواپیما را برای خودتان بخرید و از یک سفر ارزان لذت ببرید. امروزه شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های هوایی ایران و خارج ایران، بلیط‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که هر کدام از این بلیط‌ها ویژگی‌های مختلفی دارد و مناسب قشر خاصی است.

یکی از انواع بلیط برای مسافران هوایی، بلیط چارتری است که این نوع بلیط در بین گردشگران و مسافران هوایی ایران محبوبیت زیادی دارد. سفر ارزان با هواپیما به معنی تجربه‌ی یک سفر بی‌کیفیت نیست بلکه در برخی شرایط، شرکت‌ها و ایرلاین‌های هوایی، کل هواپیما را به‌صورت دربست کرایه می‌کنند تا بتوانند کل هزینه را بین مسافران تقسیم کنند. هزینه‌های بلیط چارتری و لحظه آخری نسبت به دیگر بلیط‌های هواپیما قیمت کمتری دارد و همچنین در این نوع بلیط‌ها دست ایرلاین کاملا باز است تا قیمت بلیط هواپیما را حتی تا چند ده هزار تومان هم پایین بیاورند.

مزایا و معایب بلیط لحظه آخری هواپیما

پس اگر می‌خواهید برای سفرتان هزینه‌ی کمی متقبل شوید، بهتر است از بلیط لحظه آخری علی بابا استفاده کنید. البته اگر قصد رزرو بلیط‌های لحظه آخری را هم دارید بهتر است این نکته را هم در نظر داشته باشید که این بلیط‌ها در کنار مزایایی که دارند معایبی نیز دارند و بهتر است قبل از خرید این نوع بلیط با مزایا و معایب بلیط چارتری آشنایی داشته باشید.

مزایای بلیط چارتری چند مورد هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که بلیط‌های چارتری و لحظه آخری قیمت بسیار مناسبی دارند و کاملا مناسب افرادی است که قصد رفتن به یک سفر کم هزینه را دارند. پس این‌طور می‌توان گفت که بزرگترین مزیت‌ بلیط‌های لحظه آخری، قیمت خوب و ارزنده آن‌ها است.

بلیط لحظه آخری دقیقا چیست؟ فایده‌اش چیست؟

یکی دیگر از مزیت‌های بلیط لحظه آخری علی بابا این است که شما می‌توانید در چند روزه مانده به سفرتان شروع به بررسی بلیط‌ها کنید و سپس خوش‌ قیمت‌ترین بلیط‌ را برای خودتان رزرو کنید. درست است که ما از این ویژگی‌ بلیط‌های لحظه آخری به عنوان یک مزیت یاد کردیم اما این نکته را در هم نظر داشته باشید ممکن است این ویژگی‌ برای بعضی مسافران یک عیب بزرگ باشد چراکه بعضی افراد می‌خواهند برای سفرشان برنامه ریزی کنند و بنابر اقتضای کاری و شغلی‌شان می‌بایست از هفته‌ها قبل ساعت و تاریخ‌ سفرشان مشخص باشد.

بلیط‌های چارتری مشکلاتی نیز دارند که از جمله این مشکلات می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که برخلاف نوع دیگر بلیط شما باید در بلیط‌های چارتری برای کودکان زیر ۱۲ سال هم بلیط کامل خرید کنید.

معمولا کسانی‌که می‌خواهند به مدت طولانی سفر کنند و دائما در سفرهای کاری هستند ترجیح می‌دهند از بلیط‌های چارتری استفاده نکنند و بیشتر سراغ نوع دیگر بلیط‌های هواپیما می‌روند؛ اما از طرف مقابل اگر زمان سفر تفاوتی برای شما ندارد، رزرو بلیط لحظه آخری علی بابا می‌تواند سفرهای ارزان قیمتی را برای شما به‌همراه بیاورد.

همان‌طور که گفته شد سفرهای چارتری هیچ تفاوت کیفیتی با دیگر سفرها ندارند و فقط برای فروش رفتن بلیط‌های مانده، قیمت کمتری دارند اما دقت داشته باشید که برای خرید بلیط‌های لحظه آخری سعی کنید سراغ وب‌سایت‌های معتبر بروید چراکه وب ‌سایت‌های معتبر قیمت دقیق بلیط چارتری را به شما ارائه می‌دهند اما بعضی از سایت‌های متفرقه قیمت بلیط‌های چارتری را بیشتر عنوان می‌کنند تا سود بیشتری به‌دست بیاورند؛ البته شما متوجه قیمت بیشتر این بلیط‌ها نمی‌شوید چراکه به‌نظر شما قیمت عنوان شده باز هم نسبت به قیمت بلیط‌های سیستمی ارزنده است.

مزایا و معایب بلیط لحظه آخری هواپیما

معمولا در برخی بازه‌های زمانی قیمت بلیط هواپیما هواپیما افزایش می‌یابد و برای این‌که بتوانید سفری ارزان و اقتصادی داشته باشید بهتر است در زمان‌هایی سفر کنید که خطوط هوایی شلوغ نیستند و افراد کمتری به گردش و مسافرت می‌روند. اگر قرار نیست با خانواده به مسافرت بروید و یا دانش آموزی در خانواده ندارید، اول پاییز و آخر فصل بهار زمان مناسبی است تا بتوانید سفری ارزان را به کمک بلیط‌های چارتری تجربه کنید.

خرید بلیط لحظه آخری چه مزایایی دارد؟

اگر وقت و حوصله‌ی کافی به‌خرج دهید می‌توانید قیمت بلیط هواپیما را در پایین‌ترین مقدار رزرو کنید چراکه این بلیط‌ها در ساعات منتهی به پرواز به حداقل قیمت خود می‌رسند و به‌عبارت دیگر هرچقدر که به ساعت پرواز نزدیک شوید قیمت بلیط لحظه آخری علی بابا هم کاهش پیدا می‌کند.

همچنین این نکته را هم در نظر داشته باشید که بلیط‌های لحظه آخری معمولا از ۱۵ روز قبل در وب‌سایت‌ها ارائه می‌شود و اگر شما از افرادی هستید که در زمان‌های مشخصی به سفر می‌روید و می‌خواهید از یکی دو ماه قبل برای یک تاریخ مشخص، بلیط رزرو کنید، بلیط‌های چارتری مناسب شما نیستند اما اگر برای مسافرت‌ها و گردش‌های خانوادگی و آخر هفته‌ای از هواپیما استفاده کنید می‌توانید روی بلیط لحظه آخری علی بابا حساب کنید و سفرهای ارزانی را با این بلیط‌ها تجربه کنید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها