کد خبر : 31759

تور مشهد، فرصتی برای یک سفر زیارتی تفریحی عالی

تور مشهد، فرصتی برای یک سفر زیارتی تفریحی عالی

مشهد یکی از شهرهای توریستی ایران است که هر سال میزبان میلیون‌ها نفر ایرانی و غیرایرانی می‌شود که می‌خواهند برای زیارت و البته تفریح به این شهر سفر کنند.

تور مشهد، فرصتی است برای علاقمندان تا در یک سفر منظم و جمع و جور طوری به مشهد بروند که بتوانند هر چند بار که بخواهند زیارت کنند و  در کنار زیارت، از جاذبه‌های بسیار زیاد گردشگری و تفریحی مشهد هم بازدید کنند. در سفر با تور به مشهد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در مشهد چه مکان‌هایی هستند که حتما باید آن‌ها را ببینیم؟ اگر به خرید تور مشهد از علی بابا فکر می‌کنید این مطلب را از دست ندهید.

تور مشهد، فرصتی برای یک سفر زیارتی تفریحی عالی

چه زمانی به مشهد سفر کنیم؟

سفر با تور مشهد به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر ازدحام و شلوغی اذیتتان می‌کند و دوست دارید در آرامش و خلوتی سفر کنید بهتر است بی‌خیال زمان‌هایی مثل اعیاد، نوروز و روزهای وفات امامان شوید. بیشتر مردم در مناسبت‌های مذهبی به مشهد و قم می‌روند و در این زمان‌ها رفت و آمد و پیدا کردن هتل مناسب ممکن است سخت‌تر از همیشه باشد. مشهد در پاییز و زمستان به خاطر سرمای بسیار زیادش، کمتر میزبان مسافران است (به جز مناسبت‎‌هایی مثل وفات امام رضا در پاییز) و می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد که می‌خواهید وقتی تور مشهد بخرید که به شلوغی و هوای گرم برنخورید. فصل بهار هم هوای مشهد را معتدل و خیلی دلپذیر می‌کند و یکی از بهترین زمان‌های سفر به مشهد محسوب می‌شود، البته غیر از ایام نوروز!

تور مشهد، فرصتی برای یک سفر زیارتی تفریحی عالی

می‌توانید حرم امام رضا را هر روز زیارت کنید

چه به صورت شخصی به مشهد سفر کرده باشید و چه قصد خرید تور مشهد را داشته باشید، اولین جایی که احتمالا در این شهر به آن سر می‌زنید حرم امام رضاست. این حرم که در مرکز این شهر و رو به جنوب قرار دارد، در چند سال اخیر به یک قلب تجاری و گردشگری هم برای مشهد تبدیل شده. در تور مشهد، معمولا روزی یکی دو سرویس رفت و برگشت به حرم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و با رفتن به محل حرم از موزه‌ها، مغازه‌ها و بازار معروف رضا هم بازدید کنید. رفتن به حرم و زیارت امام رضا یکی دو ساعتی طول می‌کشد، پس زمان را خوب مدیریت کنید تا بتوانید همه جاذبه‌های گردشگری اطراف آن را تماشا کنید، کمی خرید کنید یا در یکی از رستوران‌های بی‌شمار آن اطراف، استراحت کنید و غذا بخورید.

تور مشهد، فرصتی برای یک سفر زیارتی تفریحی عالی

مراکز خرید و تفریحی مشهد را از دست ندهید

شاید هر وقت که نام مشهد را بشنوید یاد امام رضا و یک فضای مذهبی و زیارتی بیفتید اما در کنار این‌ها، مشهد خانه چند مورد از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز خرید کشور هم هست، و علاوه بر این تفریح‌گاه‌ها و مراکز گردشگری این شهر هم در ایران معروف هستند با خرید تور مشهد از علی بابا، فرصت دیدن این مراکز را به خانواده‌تان بدهید:

مراکز خرید بزرگ و مجهز: خیلی از پاساژها و مراکز خرید مشهد، فقط مرکز خرید نیستند! در پاساژ پروما شما می‌توانید علاوه بر خرید کیف و کفش، لباس و لوازم خانه در چند طبقه تجاری، هم به فودکورت بزرگ مجموعه بروید و با خوردن غذا خستگی‌تان را در کنید و هم بچه‌ها را در شهربازی سرپوشیده پروما سرگرم کنید. مرکز خرید آرمان در نزدیکی حرم امام رضا هم با آبنما و مجسمه‌های بزرگی که در قلبش ساخته شده هر روز میزبان کسانی است که قصد خرید و غذا خوردن در رستوران‌های متفاوت را دارند.

تفریح در مشهد: پارک‌های آبی، موزه های علمی و باغ‌ها و پارک‎‌های تفریحی در مشهد میزبان کسانی هستند که به تفریح و خوشگذرانی در سفر علاقه دارند. پارک علمی پروفسور بازیما در مشهد، شما را با یک آسانسور به آغاز خلقت جهان می‌برد و مرحله به مرحله در تونل‌های شگفت‌انگیز شما را با جانوران مختلف، بدن انسان و فرایند شکل‌گیری زمین آشنا می‌کند. علاوه بر این سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب و چند پارک آبی دیگر هم منتظر شما هستند تا تنی به آب بزنید!

تور مشهد، فرصتی برای یک سفر زیارتی تفریحی عالی

در مشهد خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را بخورید

مشهد مرکز بعضی از جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی هم هست که در تور مشهد می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. در آشپزخانه حرم امام رضا، روزی حدود سی هزار پرس غذا با استفاده از بهترین مواد غذایی توزیع می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم حتما خورشت‌ها و چلوهای این آشپزخانه را امتحان کنید (البته برای مهمان سفره امام رضا بودن باید ثبت نام کنید و منتظر نوبتتان بمانید). همچنین مشهدی‌ها می‌گویند که رستوران پسران کریم، بهترین چلوگوشت دنیا را سرو می‌کند. این رستوران در سه نقطه مختلف مشهد شعبه دارد و علاوه بر چلوگوشت انواع غذاهای ایرانی را هم ارائه می‌کند. نوش جان!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها