کد خبر : 32892

در سفر خارجی چه طور با کودکان اقامت بهتری داشته باشیم؟

در سفر خارجی چه طور با کودکان اقامت بهتری داشته باشیم؟

وقتی قرار است به یک سفر خانوادگی بروید، یکی از بزرگترین نگرانی‌هایتان آرامش بچه‌ها در سفر خواهد بود. چون هرچه باشد یکی از اهداف اصلی سفر خانوادگی این است که به همه اعضای خانواده، به خصوص به کودکان خوش بگذرد و حال و هوایشان عوض شود. مدیریت سفر خارجی پیچیدگی‌های بیشتری از سفرهای داخلی دارد.

با پیشرفت تکنولوژی این پیچیدگی‌ها تا حد زیادی قابل حل شده‌اند و لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید. مثلا اینکه می‌توانید رزرو اینترنتی هتل خارجی از علی بابا انجام دهید باعث می‌شود وقتی با خانواده و کودکانتان به مقصد رسیدید، مشکلی برای اقامت نداشته باشید. نوشته زیر به این موضوع اختصاص دارد که چه طور در طول سفر خارجی با کودکان، اقامت بهتری داشته باشید.

انتخاب هتل با فاصله مناسب از مرکز شهر

اگر مقصدی که انتخاب کرده‌اید یک شهر توریستی است و برنامه دارید که تمام نقاط دیدنی شهر را ببینید، سعی کنید هتل را در جایی انتخاب کنید که نیاز به پیاده‌روی زیاد نداشته باشید. فراموش نکنید که کودکان توانایی بدنی کمتری از بزرگ‌ترها دارند و اگر خسته شوند هم خودشان اذیت می‌شوند و هم شما را اذیت می‌کنند.

موقع رزرو هتل از علی بابا می‌توانید مکان هتل مورد نظرتان را روی نقشه ببینید و فاصله‌اش را با نقاط مهم شهر بسنجید. به این ترتیب کودک عزیزتان در اثر پیاده‌روی‌های طولانی خسته نمی‌شود. البته لازم نیست هتل را حتما در نزدیکی شهر بگیرید. می‌توانید مکان‌هایی را انتخاب کنید که دسترسیشان به وسایل نقلیه عمومی راحت است. بسیاری از کشورهای خارجی شرایطی را فراهم کرده‌اند که بدون مشکل می‌توانید کالسکه کودک را به داخل اتوبوس، مترو یا تراموا ببرید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

پس از خرید بلیط سفر، هتل را هم از علی بابا رزرو کنید

انتخاب هتل مناسب کودکان

بعضی از هتل‌ها شرایط خاصی دارند و به شکلی طراحی شده‌اند که مناسب کودکان نیستند. قبل از رزرو اینترنتی هتل حتما مطمئن شوید که هتلی که انتخاب کرده‌اید شرایط مناسب برای اقامت کودکان را دارد. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید، موقع رزرو هتل در علی بابا تعداد کودکانی که همراهتان هستند را مشخص کنید؛ به این ترتیب فقط هتل‌هایی که با شرایط شما متناسب هستند به نمایش درمی‌آیند.

بعضی از هتل‌ها برای کودکان امکانات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. از امکاناتی که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم منوی غذایی مخصوص بچه و اتاق بازی است. غیر از بحث امکانات و آمادگی هتل برای پذیرش کودکان، باید به این نکته هم اشاره کنیم که هزینه اقامت برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است. وقتی که موقع رزرو اینترنتی هتل مشخص می‌کنید همسفر کودک دارید، هزینه‌ای که برای رزرو می‌پردازید کاهش پیدا می‌کند.

انتخاب اتاق مناسب کودکان

در طول سفر باید دائما حواستان به استراحت کودک همسفرتان باشد. سعی کنید موقع رزرو هتل این موضوع را در ذهن داشته باشید و اتاقی انتخاب کنید که به سمت خیابان نیست؛ دلیل تأکیدمان روی اتاقی که به سمت خیابان نیست این است که پنجره‌های خیلی از هتل‌ها عایق صدا نیستند و سر و صدای خیابان باعث می‌شود کودکتان نتواند بخوابد و کلافه شود.

بعضی از هتل‌ها برای افرادی که به صورت خانوادگی به سفر آمده‌اند اتاق‌های مخصوصی دارند. این اتاق‌ها به تخت خواب کودک مجهزند و در سرویس بهداشتی اتاق هم امکانات شستشوی کودکان فراهم شده است. با توجه به اینکه موقع رزرو هتل خارجی از علی بابا این امکان وجود ندارد که اتاق‌ها را حضوری بررسی کنید، می‌توانید موقع رزرو هتل از علی بابا عکس‌های اتاق‌ها را ببینید و مطمئن شوید هتلی را انتخاب می‌کنید که اتاق مناسب کودکان دارد.

اشتباه‌هایی در رزرو هتل و راه‌های پیشگیری از آنها

همراه داشتن خوراکی و دارو

ممکن است کودک شما در طول شب گرسنه شود. با توجه به اینکه در سفر خارجی هستید و به محله‌های اطرافتان آشنایی ندارید، حتما سعی کنید مقداری خوراکی همراه داشته باشید. با انجام این کار هم از کلافگی و گرسنگی کودکتان جلوگیری می‌کنید و هم از هزینه‌های اضافی فرار می‌کنید. در نظر داشته باشید که معمولا خوراکی‌هایی که داخل اتاق‌ها وجود دارند قیمت زیادی دارند و به صرفه نیست که بخواهید از این خوراکی‌ها استفاده کنید.

از آنجا که سیستم دفاعی بدن کودکان از بزرگسالان ضعیف‌تر است، سعی کنید داروهایی که در مواقع ضروری لازم می‌شوند را همراه داشته باشید؛ قرص‌هایی مثل سرماخوردگی کودکان، شربت سینه و… از جمله داروهایی هستند که همراه داشتنشان را توصیه می‌کنیم.

برنامه‌ریزی برای سفر خارجی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. وقتی کودک یا کودکانی همسفرتان هستند، پیچیدگی‌ها بیشتر هم می‌شوند. یکی از چیزهایی که حتما باید از قبل از سفر خانوادگی برایش آماده باشید، محل اقامتتان در شهر مقصد است. رزرو هتل خارجی به صورت اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که تمام جوانب را بسنجید و بهترین گزینه را برای اقامت انتخاب کنید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها