کد خبر : 11008

با ابزارهای جالب تعمیر خودرو آشنا شوید + تصاویر

با ابزارهای جالب تعمیر خودرو آشنا شوید + تصاویر

هر تعمیرگاه یا آدم دست به آچاری که عاشق تعمیر خودروهاست یک لیست رویایی از تجهیزات و ابزارهای جدید و جذابی دارد که با داشتن آنها از کار خود لذت بیشتری خواهد برد و تعمیرات برای او آسان‌تر می‌شود.

به گزارش خودروتک، غیر از این لیست تجهیزات به ظاهر ساده دیگری نیز وجود دارند که شاید نیاز به آنها احساس نشود اما اگر در فرآیند تعمیر و نگهداری از خودرو به کار گرفته شوند، کار بسیار ساده تر پیش خواهد رفت. در مقالات چند قسمتی معرفی «ابزارهای جدید و جذاب برای تعمیرگاه و نگهداری از خودرو» ترکیبی از لیست رویایی مذکور و نیازهای پنهان هر تعمیرگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

۱-صندلی چرخدار چندکاره

 

تخته یا صندلی چرخدار چندکاره Omega 91000 Z به سادگی یک مشکل بزرگ را حل کرده است. با استفاده از این وسیله دیگر نیازی نیست دائم تخته چرخدار زیر خود را حین تعمیر بخش های زیرین خودرو جا به جا کنید تا در شکاف های موزائیک کف تعمیرگاه یا پارکینگ فرو نرود و متوقف نشود. همچنین بخش تکیه گاه این ابزار از جنس نرم تهیه شده و طی طولانی مدت از خستگی کاربر می‌کاهد. چرخ های این صندلی چرخدار از جنس پلی اورتان ساخته شده اند و به نرمی روی هر پوششی حرکت می کنند. اما ویژگی هیجان انگیز این وسیله در قابلیت تبدیل آن به صندلی و یک تخت کوچک نهفته است. موردی که دامنه کاربردهای آن را گسترده تر می کند.

۲-نگهدارنده ابزار کوچک و دستمال

 

Torin No. MPH10RT نام یک نگهداره مگنتی ابزار تعمیرگاهی است. به این ترتیب حین تعمیر خودرو نیاز نیست ابزارتان را دور و بر خود روی زمین پخش و پلا کنید. با استفاده از این وسیله می‌توانید خیلی راحت پیچ گوشتی‌ ها و آچارها را در محیطی منظم و امن قرار بدهید، همچنین به سادگی به رول دستمال مورد نیاز برای پاک کردن آلودگی ها و روغن های اضافی دسترسی داشته باشید و پیچ ها و قطعاتی که احتمال مفقود شدن آنها زیاد است را روی سینی بالایی آن قرار بدهید. این وسیله ساده حین تعمیر خودرو می تواند از حجم دغدغه های ساده یک تعمیرکار بکاهد. 

۳-بازکننده پیچ‌های هرز

 

پیچ های هرز همیشه در تعمیر هر وسیله ای یک معضل اعصاب خرد کن به شمار می روند. با نصب این وسیله ساده روی چکش بادی‌تان می توانید خیلی راحت چند ضربه بر سر میله رزوه پیچ هرز  وارد کرده و ظرف چند ثانیه آن پیچ نا اهل را شل و با آچار باز کنید. مطمئن هستیم این وسیله به کار هر تعمیرکار و انسان دست به آچاری خواهد آمد. شک نداشته باشید.

۴-پاور بانک باتری خودرو

 

امروز حجم بالای استفاده از گوشی های هوشمند و نیاز مبرم به باتری رزرو باعث شده بازار پاوربانک ها حسابی داغ شود. البته به علت اینکه باتری خودرو مانند باتری موبایل و تبلت نیست که دائم نیاز به شارژ داشته باشد، این نیاز چندان برای باتری خودرو مطرح نیست. اما امان از روزی که باتری یکباره خالی شود و دست راننده را کنار خیابان در پوست گردو بگذارد. آن زمان است که چنین وسیله ای می تواند به فریادتان برسد. البته تعمیرگاه ها نیز در بسیاری از موارد می توانند از چنین وسیله‌ای برای استارت خودروهایی که باتری آنها خوابیده استفاده کنند. این وسیله برای استارت خودروهای ۴ و ۶ سیلندر کارایی خواهد داشت. موضوع جالب دیگر اینکه این پاوربانک پورت USB نیز دارد و از آن می توان برای شارژ انواع گوشی و تبلت و لپ تاپ های ۱۹ ولتی هم استفاده کرد. به نظر شما وسیله‌ای از این به درد بخورتر برای تامین برق ذخیره در خودرو می تواند تاکنون اختراع شده باشد؟

۵-آچار بادی کامپکت

 

آچارهای بادی از آن وسیله های به درد بخوری هستند که امروزه تقریبا در هر تعمیرگاهی می توان آنها را مشاهده کرد. وسایلی ساده و پر کاربرد. اما این وسایل معمولا به علت وزن زیاد و بزرگی و قطر بالا امکان استفاده در بخش های تنگ و باریک را ندارند و برای باز کردن پیچ در این قسمت ها به ناچار باید به آچارهای ساده و زور بازویتان اکتفا کنید! اما نگران نباشید شرکت «شیکاگو پنوماتیک» با عرضه یک آچار بادی کامپکت و قدرتمند این مشکل را تا حد بسیار زیادی مرتفع کرده است. به این ترتیب تقریبا می توان روی باز کردن هر پیچی با استفاده از این ابزار حساب باز کرد. این آچار بادی تنها ۱۱ سانتی متر طول و یک کیلو و ۳۰۰ گرم وزن دارد و گشتاور قابل توجهی برابر با ۶۱۰ نیوتن متر تولید می کند. به نظر شما این وسیله نیز برای یک مکانیک خوب و تعمیرگاه مجهز ضروری نیست؟

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها