کد خبر : 77720

قیمت خودرو ریرا کراس اوور جدید ایران خودرو / زمان عرضه خودرو ریرا به بازار

قیمت خودرو ریرا کراس اوور جدید ایران خودرو / زمان عرضه خودرو ریرا به بازار

این روزها علاقمندان به صنعت خودرو کشور در انتظار رونمایی از خودرو ریرا محصول جدید ایران خودرو هستند. خودرویی که اولین کراس اوور بومی ایران خودرو به حساب می آید.

به گزارش خودروتک، قرار بود خودرو ریرا دوشنبه این هفته رونمایی شود. اما ظاهرا عدم حضور وزیر صمت موجب به تعویق افتادن رونمایی از خودرو ریرا شد. با این حال بازار گمانه زنی در خصوص قیمت خودرو ریرا و زمان عرضه خودرو ریرا داغ شده است.

قیمت خودرو ریرا

همانگونه که عنوان شد کراس اوور ریرا هنوز رونمایی نشده است و طبیعی است که قیمت خودرو ریرا هم مشخص نباشد. اما گمانه زنی ها براساس مشخصات فنی و آپشن های خودرو ریرا می تواند ما را به این نتیجه برساند که با خودرویی بهتر و آپشنال تر از تمامی محصولات ایران خودرو در حال حاضر رو به رو هستیم. مضاف بر اینکه خودروهای کراس اوور به دلیل تقاضای بیشتر قیمت گذاری بالاتری در مقایسه با سدان های پلتفرم خود در شرکت سازنده دارند. به این ترتیب پیش بینی می شود اگر به فرض این کراس اوور در همین روزهای اخیر عرضه می شد قیمت خودرو ریرا در سطح 550 تا 650 میلیون در قیمت کارخانه بود که سطح 600 میلیون تومانی آن محتمل تر است.

زمان عرضه خودرو ریرا ایران خودرو

زمان عرضه خودرو ریرا احتمالا یکی از ابهامات بزرگ در خصوص این خودرو خواهد بود. پروژه K125 ایران خودرو که خودرو ریرا محصول نهایی آن است بیش از 2 سال پیش اعلام شد و اکنون پس از این مدت زمان رونمایی آن فرا رسیده است. اما برخی شنیده ها حکایت از آن دارد که این رونمایی در مورد خودرو نمونه اولیه یا همان پروتوتایپ ریرا است. اگر این خودرو پروتوتایپ باشد تا رسیدن به محصول تجاری و بعد رفتن برای انجام تست های تصادف و جاده ای و شهری و رسیدن به مرحله تولید آزمایشی راهی یک ساله و یا بیشتر در پیش است. اما اگر نسخه آماده تولید تجاری ریرا آماده رونمایی باشد این خودرو می تواند اواخر امسال یا اوایل سال 1402 روانه بازار هم بشود.

آپشن ها و امکانات خودرو ریرا

به گزارش خودروتک، خودرو ریرا ایران خودرو اولین کراس اوور بومی این شرکت است که به تولید انبوه خواهد رسید. برای خودرو ریرا آپشن های خوبی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال خودرو ریرا اولین خودرو ایرانی با کیلومتر و آمپرهای دیجیتال خواهد بود و دیگر از عقربه ها و چراغ های نشانگر در آن خبری نیست.

همچنین خودرو ریرا به سیستم های کمک راننده نیز مجهز شده است که از جمله آنها به رادار خط خوان و رادار نقطه کور می توان اشاره کرد.

همچنین ریرا دارای نشانگر و هشدار دهنده میزان باد لاستیک خودرو نیز هست و نمایشگر لمسی نیز به صورت استاندارد روی خود نصب خواهد شد. سیستم روشن کردن خودرو با کلید یا همان دکمه استارت استاپ انجین هم در خودرو ریرا وجود دارد.

مشخصات فنی موتور خودرو ریرا

نمونه اولیه خودرو کراس اوور ریرا قرار است با موتور TU5P یا همان تیوفایو پلاس ایران ایران خودرو به تولید برسد که 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو ریرا ظاهرا قرار است با یک موتور قویتر هم در نسخه فول آپشن به بازار عرضه شود. در این نسخه از خودرو ریرا از موتور TC7 پلاس استفاده می شود که 1650 سی سی بوده و به توربوشارژر مجهز است. موتور TC7 پلاس ریرا می تواند 168 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گیربکس خودرو ریرا

تاکنون چیزی در خصوص عرضه خودرو ریرا با گیربکس دستی به گوش نرسیده است. احتمال زیاد هم نسخه استاندارد و هم نسخه فول آپشن با گیربکس 6 دنده اتومات تولید شوند. هر چند برای موتور 113 اسب بخاری TU5P قطعا عملکرد خودرو با گیربکس دستی بهتر خواهد بود.

خودرو ریرا یک کراس کوپه اروپایی یا زبان طراحی شرق آسیا

از همان ابتدای اعلام طراحی و تولید کراس اوور بومی ایران خودرو با کد پروژه K125 بسیاری از طراحان جوان و خوش ذوق ایرانی ایده و ذهنیت خود از کراس اوور ریرا را در قالب طرح های رندر کامپیوتری در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند که اغلب آنها الهام گرفته شده از زبان طراحی کراس کوپه های اروپایی به ویژه آلمانی بود. برخی از این طرح ها را می توانید اینجا هم ببینید.

اما از دو سه روز پیش در برخی صفحات هم طرح هایی الهام گرفته شده از زبان طراحی کنونی خودروسازان ژاپنی و کره ای منتشر شده است که طراحی خودرو ریرا را شبیه به این خودروها می دانند. ویژگی مشترک و اصلی این خودروها چراغ های جلو دو گروهه است. در واقع چراغ جلو اصلی خودرو در این زبان طراحی بسیار باریک شده و نورافکن ها بالا آمده، بزرگتر شده و به چراغ کامل تبدیل شده اند.

در ادامه تصاویری از سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر را که نمونه های مشهوری از این مدل جدید طراحی نمای جلو خودرو هستند مشاهده می کنید:

هیوندای سانتافه 2021

میتسوبیشی اوتلندر 2022

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها