کد خبر : 77682

خودرو ریرا با طراحی کراس کوپه های اروپایی یا نمای جلو 2 چراغه آسیایی؟ عکس

خودرو ریرا با طراحی کراس کوپه های اروپایی یا نمای جلو 2 چراغه آسیایی؟ عکس

خودرو ریرا اگر چه هنوز رونمایی نشده است اما در مورد طراحی بدنه و شکل و شمایل آن تب و تاب و گمانه زنی های زیادی در فضای مجازی به راه افتاده است.

به گزارش خودروتک، خودرو ریرا یا همان محصول نهایی پروژه K125 ایران خودرو اولین کراس اوور بومی این شرکت است. با خودرو ریرا عملا ایران خودرو صاحب یک کراس اوور می شود که تولید آن به مانند کراس اوورهای دیگر به تحریم و ماندن و رفتن شریک خارجی گره نخواهد خورد. اما خودرو ریرا با چه شکل و شمایلی خواهد آمد.

خودرو ریرا یک کراس کوپه اروپایی یا زبان طراحی شرق آسیا

از همان ابتدای اعلام طراحی و تولید کراس اوور بومی ایران خودرو با کد پروژه K125 بسیاری از طراحان جوان و خوش ذوق ایرانی ایده و ذهنیت خود از کراس اوور ریرا را در قالب طرح های رندر کامپیوتری در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند که اغلب آنها الهام گرفته شده از زبان طراحی کراس کوپه های اروپایی به ویژه آلمانی بود. برخی از این طرح ها را می توانید اینجا هم ببینید.

اما از دو سه روز پیش در برخی صفحات هم طرح هایی الهام گرفته شده از زبان طراحی کنونی خودروسازان ژاپنی و کره ای منتشر شده است که طراحی خودرو ریرا را شبیه به این خودروها می دانند. ویژگی مشترک و اصلی این خودروها چراغ های جلو دو گروهه است. در واقع چراغ جلو اصلی خودرو در این زبان طراحی بسیار باریک شده و نورافکن ها بالا آمده، بزرگتر شده و به چراغ کامل تبدیل شده اند.

در ادامه تصاویری از سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر را که نمونه های مشهوری از این مدل جدید طراحی نمای جلو خودرو هستند مشاهده می کنید:

هیوندای سانتافه 2021 :

هیوندای سانتافه 2021

میتسوبیشی اوتلندر 2022:

میتسوبیشی اوتلندر 2022

مشخصات فنی موتور خودرو ریرا

نمونه اولیه خودرو کراس اوور ریرا قرار است با موتور TU5P یا همان تیوفایو پلاس ایران ایران خودرو به تولید برسد که 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو ریرا ظاهرا قرار است با یک موتور قویتر هم در نسخه فول آپشن به بازار عرضه شود. در این نسخه از خودرو ریرا از موتور TC7 پلاس استفاده می شود که 1650 سی سی بوده و به توربوشارژر مجهز است. موتور TC7 پلاس ریرا می تواند 168 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

گیربکس خودرو ریرا

تاکنون چیزی در خصوص عرضه خودرو ریرا با گیربکس دستی به گوش نرسیده است. احتمال زیاد هم نسخه استاندارد و هم نسخه فول آپشن با گیربکس 6 دنده اتومات تولید شوند. هر چند برای موتور 113 اسب بخاری TU5P قطعا عملکرد خودرو با گیربکس دستی بهتر خواهد بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها