کد خبر : 74225

افزایش سود فولکس واگن علیرغم کاهش فروش

افزایش سود فولکس واگن علیرغم کاهش فروش

با این که سال 2021 ادامه ی پاندمی کرونا بود و زنجیره تأمین خودرو با معضل کمبود شدید تراشه رو به رو بود و وقفه های پی در پی در خطوط تولید خودروسازان اتفاق افتاد نمی توان گفت که در مجموع صنعت خودرو به زیان هنگفت مواجه شده بود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، به نظر می رسد که گروه خودروسازی فولکس واگن واکنش مناسب به این معضلات را یافته است. با این که در سال 2021 این گروه خودروسازی آلمانی 2.3 میلیون دستگاه کمتر از سال 2020 خودرو فروخت اما سودش کاهش نیافت.

کاراسکوپس Carscoops محاسبات ریاضی را انجام داده تا ببیند چه طور ممکن است فروش کل خودروسازی 6.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کند اما چندمیلیارد دلار افزایش سود داشته باشد.

در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، اسکانیا و مان.

در سال 2021 این گروه خودروسازی 8.6 میلیون دستگاه خودرو فروخت در حالی که با ادامه شیوع جهانی کرونا و کمبود تراشه هم مواجه بود. در مقایسه کمپانی ب ام و در سال 2021 موفق به فروش 2.21 میلیون دستگاه خودرو شد و کل گروه خودروسازی ب ام و [شامل برندهای رولز رویس، مینی و موتورراد] 2.5 میلیون دستگاه به فروش رساند.

با این حال گردش مالی گروه فولکس به 250.9 میلیارد یورو (275.6 میلیارد دلار)، سود عملیاتی به 19.3 میلیارد یورو (21.2 میلیارد دلار) و کل درآمد قبل از مالیات (با 73 درصد رشد) به 20.1 میلیارد یورو (22.1 میلیارد دلار) رسید.

کاهش تعداد فروش و افزایش سود را به دلیل نسبت می دهند. اول آن که گروه فولکس واگن شروع به فروش خودروهای برقی کرده است و دوم این که قیمت خودروهای موجود خود را هم بالا برده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها