کد خبر : 73933

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری فولکس واگن برای حفظ نیروی انسانی

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری فولکس واگن برای حفظ نیروی انسانی

شرکت خودروسازی فولکس واگن‌ای‌جی برای حفظ رقابت با تسلا کارخانه‌ای جدید در آلمان می‌سازد که نزدیک شهر برلین است.

به گزارش خودروتک به نقل ازسایپانیوز، ساخت کارخانه جدید فولکس در نزدیکی برلین به ۲‌میلیارد یورو (۲/ ۲‌میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری نیاز دارد و در کنار کارخانه ولفسبرگ ساخته خواهد شد. این تصمیم درست زمانی گرفته شده است که کمپانی آمریکایی تسلا آخرین تاییدیه‌ها را از دولت آلمان برای تولید در داخل این کشور اخذ کرده است.

در کارخانه جدید فولکس مدل جدیدی تولید خواهد شد که فعلا نام پروژه آن «ترینیتی» است و از سال ۲۰۲۳ ساخت این کارخانه آغاز می‌شود و محصولات آن از سال ۲۰۲۶ دست مشتری را خواهد گرفت.

رالف برنداستاتر مدیر برند فولکس واگن بعد از جلسه هیات‌مدیره در یک بیانیه خبری اعلام کرد که این برند خودروسازی آلمانی در حال «تقویت و حفظ رقابت‌پذیری در کارخانه اصلی است و تلاش می‌کند نیروی انسانی آن دیدگاهی بلندمدت و محکم داشته باشند.»تصمیم افزودن یک کارخانه کاملا نو، بخشی از راهبردهای‌ گذار از بنزینی به برقی هربرت دییس مدیرعامل گروه خودروسازی فولکس واگن است.

ساخت یک کارخانه در نزدیکی ولفسبرگ، نشان می‌دهد دییس در حال حل و فصل اختلافات خود با اتحادیه‌های بسیار قدرتمند کارگری در آلمان است که تا به حال چند بار ضرب‌شست خود را به مدیرعامل فولکس نشان داده‌اند. آخرین اختلاف و تنش بین اتحادیه کارگری با دییس، درباره تعدیل نیرو در فولکس و اخراج کارگران (به ویژه در بخش‌هایی که بعد از ‌گذار از بنزینی به برقی نیاز به آنها کاهش می‌یابد) بود که سرانجام با مصالحه بین آنها حل و فصل شد و قرار بر این شد که فولکس کارخانه‌ای جدید بسازد و علاوه بر آن ۸۰۰‌میلیون یورو صرف ساختمان‌های فناوری کند.

در این کارخانه هدف‌گذاری شده است که هر خودرو ظرف ۱۰ ساعت در این کارخانه تولید شود که نسبت به وضعیت فعلی، زمان بسیار کوتاه‌تری است. برای دور گرفتن و پیدا کردن سرعت کافی در دوران‌ گذار به برقی، گروه خودروسازی فولکس تصمیم گرفته است سهام پورشه را در معرض فروش قرار دهد که یکی از ارزشمندترین برندها در عرصه خودروهای اسپرت به حساب می‌آید و در حال حاضر ۸۵‌میلیارد یورو ارزش‌گذاری شده است.

جدا شدن پورشه از گروه خودروسازی فولکس به یک چارچوب پیچیده نیاز دارد و کل ساختار گروه را دچار تغییرات بنیادی می‌کند. عرضه ۲۵‌درصد از سهام بدون حق رای در پورشه به احتمال زیاد در پاییز سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها