کد خبر : 74215

شاسی بلند برقی فورد با پلتفرم فولکس واگن

شاسی بلند برقی فورد با پلتفرم فولکس واگن

این شاسی‌بلند‌های الکتریکی بر اساس پلتفرم MEB فولکس‌واگن برای اروپا در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، قرار است فورد تولید خودروهای برقی را گسترش دهد؛ تصویری تیزری از 2 کراس اوور فورد منتشر شده که نشان می دهد این 2 خودرو  بر اساس پلت فرم MEB فولکس واگن ساخته خواهند شد.

کراس اوور سمت چپ یک کراس اوور با سایز "متوسط" است که قرار است در سال ۲۰۲۳ تولید شود، در حالی که خودروی سمت راست به عنوان یک کراس اوور "اسپرت" شناخته می‌شود که در سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود. فورد هنوز تولید هیچ یک از این خودرو‌های جدید را تایید نکرده است.

به نظر می‌رسد این شاسی بلند سایز متوسط ​​از موستانگ Mach-E و باکستر بلندتر باشد و فورد ادعا می‌کند که مسافتی بیش از 482 کیلومتر خواهد داشت. فورد قبلا اعلام کرده بود که این SUV از بسته باتری، موتور‌ الکتریکی و پایه‌های فولکس واگن استفاده می‌کند.

همین امر در مورد کراس اوور "اسپرت" فورد نیز صدق می‌کند که به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو شکل جالبی دارد. به نظر می‌رسد این خودرو کمی کوچکتر از شاسی بلند سایز متوسط ​​باشد و می‌تواند ظاهری شیک‌تر و اسب بخار بیشتری داشته باشد.

هر دوی این خودرو‌ها در شهر کلن آلمان ساخته خواهند شد، جایی که فورد ۲ میلیارد دلار برای تولید خودرو‌های الکتریکی سرمایه گذاری کرده است. آن‌ها بخشی از برنامه فورد برای معرفی هفت خودروی برقی جدید در اروپا تا سال ۲۰۲۴ هستند.

 فولکس واگن، به نوبه خود، ابتدا ID.۴ مبتنی بر پلتفرم MEB را در اروپا خواهد ساخت و آن را به ایالات متحده می آورد و قصد دارد تا اواخر امسال تولید آن مدل را در چاتانوگا، تنسی آغاز کند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها