کد خبر : 72613

همکاری فولکس واگن و بوش برای توسعه خودروهای برقی

همکاری فولکس واگن و بوش برای توسعه خودروهای برقی

شرکت‌های فولکس واگن و بوش در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که در حال ایجاد یک نرم‌افزار برای رانندگی خودکار جهت استفاده در خودروهای فولکس واگن هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت‌های فولکس واگن و بوش روز سه‌شنبه در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که شرکت نرم‌افزاری کاریاد Cariad که زیرمجموعه فولکس واگن  محسوب می شود و بزرگترین تامین کننده قطعات خودرو یعنی بوش در حال ایجاد یک نرم‌افزار برای رانندگی خودکار جهت استفاده در خودروهای فولکس واگن هستند.

با استفاده از داده‌های ناوگان فولکس‌واگن، این دو شرکت نرم‌افزار رانندگی خودکار سطح 2 را توسعه خواهند داد که امکان رانندگی بدون دست در شهرها، مناطق روستایی و بزرگراه‌ها را فراهم می‌کند و همچنین یک سیستم سطح 3 که تمام عملکردهای رانندگی در بزرگراه را بر عهده می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، این شرکت‌ها انتظار دارند که از سال 2023 نرم افزار سطح 2 را در خودروهای فولکس واگن پیاده سازی کنند.

ماتیاس پیلین، مدیر نرم افزار شرکت بوش، طی اظهاراتی اعلام کرد که پس از اتمام فرآیند تولید که مدت آن مشخص نیست، بوش این فناوری را به خارج از بازار انتقال خواهد داد.

درک هیلگنبرگ، مدیرعامل شرکت کاریاد نیز در این باره گفت: مشارکت در توسعه نرم افزار غیرعادی نیست. هنگامی که IP مربوطه را ایجاد کردید، می توانید مسیرهای خود را دنبال کنید.

این همکاری دومین مشارکتی است که امسال توسط این شرکت‌ها اعلام شده است. هفته گذشته نیز آنها از یک سرمایه‌گذاری مشترک برای تجهیز کارخانه‌های تولید باتری سلولی با ماشین آلات خبر دادند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها