کد خبر : 67346

قتل عام بحران تراشه در بازار جهانی خودرو

قتل عام بحران تراشه در بازار جهانی خودرو

ادامه کمبود تراشه‌های کامپیوتری خودروسازان را ناگزیر کرده تا تولید خود را کماکان کاهش دهند. دایملر هفته گذشته اعلام کرد که سرعت تولید در کارخانه‌هایش در آلمان و مجارستان فعلا به حالت عادی برنمی‌گردد. فولکس‌واگن هم به همین دلیل کاهش تولید در کارخانه‌هایش در آلمان را تمدید کرده است.

به گزارش خودروتک ، استلانتیس، بزرگ‌ترین کارخانه وانت‌سازی در اروپا را که در ایتالیا برای فیات، پژو و سیتروئن خودرو می‌سازد تعطیل کرده است. این کارخانه اعلام کرده که کمبود چیپ‌های کامپیوتری به احتمال زیاد بر تولید در کارخانه‌های دیگر این شرکت هم تاثیر خواهد گذاشت.

وضعیت در خارج از اروپا بهتر نیست. تویوتا می‌گوید که مجبور است تولیدش در ماه سپتامبر را تا ۴۰ درصد کاهش دهد و به جای ۹۰۰ هزار دستگاه، ۵۴۰ هزار دستگاه خودرو خواهد ساخت. فورد هم به همین دلیل مجبور شده تا کارخانه تولید وانت F-150، پرفروش‌ترین خودرو آمریکا را یک هفته تعطیل کند.

همزمان شرکت ژاپنی رم (Rohm) که از تولیدکنندگان اصلی تراشه‌های کامپیوتری برای خودروسازان است، اعلام کرده که انتظار دارد کمبود این کالا دستکم تا پایان سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.

این شرکت برای افزایش تولید ۷۰ میلیارد ین (۶۳۶ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده اما می‌گوید به خاطر تاخیر در نصب خودرو‌آلات نتیجه این سرمایه‌گذاری به سرعت دیده نخواهد شد.

مشکل کمبود تراشه‌های کامپیوتری با آغاز بحران کرونا آغاز شد. همه‌گیری ویروس باعث افزایش تقاضا برای کالاهای الکترونیکی شد که همه نیاز به تراشه دارند. موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، باعث شده تا در چند هفته گذشته تولید تراشه‌ها باز هم کاهش یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها