کد خبر : 65091

بحران کمبود تراشه خودروسازی چین را زمین گیر

بحران کمبود تراشه خودروسازی چین را زمین گیر

داده های صنعت خودروسازی چین نشان داد که فروش خودرو در این کشور طی ماه ژوئن در پی کمبود جهانی تراشه ۱۲.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم ، داده های صنعت خودروسازی چین روز جمعه نشان داد که فروش خودرو در این کشور طی ماه ژوئن در پی کمبود جهانی تراشه 12.4 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش یافته است.

خودروسازان در سراسر جهان مجبور شده اند تولید خطوط مونتاژ خود را به دلیل کمبود تراشه که ناشی از تاخیر در تولید این محصول است، کاهش دهند. برخی از سازندگان تراشه علت این امر را بهبود سریعتر از حد انتظار درپی همه گیری ویروس کرونا می دانند.

طبق اطلاعات انجمن تولیدکنندگان خودروی چین (CAAM) ، فروش کلی چین در ماه ژوئن 2.02 میلیون دستگاه بود. این کشور در ماه های ژانویه تا ژوئن 12.89 میلیون وسیله نقلیه فروخته است که 25.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

چن شیهوا، یک مقام ارشد در این انجمن، در جلسه مطبوعاتی آنلاین خود گفت که کمبود عرضه جهانی تراشه های اتومبیل ماه گذشته تولید چین را به شدت تحت تأثیر قرار داد، اما با توجه به بهبود کلی اقتصادی، انجمن تولیدکنندگان خودروی چین هنوز در مورد بازار خودروی داخلی نسبتاً مثبت است.

فروش وسایل نقلیه انرژی جدید (NEV) از جمله وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به باتری، هیبریدهای برقی-بنزینی و سلول سوختی هیدروژنی حرکت پرقدرت خود را ادامه داد و با 139.3 درصد جهش، فروش آنها به 256 هزار دستگاه در ماه گذشته رسید.

سازندگان خودروهای انرژی جدید مانند "نیو" و "بی وای دی" در حال گسترش ظرفیت تولید خود در چین هستند. دولت این کشور نیز از تولید وسایل نقلیه سبز در جهت کاهش آلودگی هوا حمایت می کند.

انجمن تولیدکنندگان خودروی چین ماه گذشته اعلام کرده بود که انتظار می رود فروش سالانه خودروهای انرژی جدید چین طی 5 سال آینده بیش از 40 درصد رشد کند.

بر اساس این گزارش، شرکت آمریکایی تسلا نیز 33155 خودروی برقی ساخت چین در ماه ژوئن به فروش رساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها