کد خبر : 59379

جاه طلبی های اتحاد خودرویی استلانتیس آغاز شد

جاه طلبی های اتحاد خودرویی استلانتیس آغاز شد

با اینکه استلانتیس مشغول سازماندهی مجدد بعد از ادغام است، بلندپروازی در عرصه ساخت خودروهای برقی را هم در دستور کار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز ، برند تازه شکل گرفته استلانتیس که حاصل ادغام فیات کرایسلر در پژو-سیتروئن است، به گفته مدیر عاملش، کارلوس تاوارس، می‌خواهد وارد مسابقه رقابت در عرصه طراحی و ساخت خودروهای برقی شود. استلانتیس اکنون در مقام چهارم خودروسازی جهانی ایستاده است و شامل ۱۴ برند از جمله اُپل، جیپ، رام، مازراتی و... است. این خودروسازی جهانی هم استثنا نیست و با کمبود شدید نیمه هادی‌ها (تراشه و پردازشگر) مواجه است و نیاز شدیدی به سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی دارد.

استلانتیس برنامه دارد که همه محصولاتش تا سال ۲۰۲۵ الکتریکی یا هیبریدی شوند. اما رقبای آن در اروپا گروه خودروسازی فولکس واگن و رنو هستند که به مراتب در رسیدن به این هدف و در این مسابقه نفس‌گیر جلوتر هستند.استلانتیس در بازار آمریکای شمالی به سه محصول جدید جیپ دل بسته است که بخش قوی استلانتیس به حساب می‌آید. پیش‌بینی این برند این است که در سال ۲۰۲۱ حاشیه سود عملیاتی بعد از تعدیل حدود ۵/ ۵‌ تا ۵/ ۷درصد باشد که خیلی هم دور از انتظار نیست‌؛ چون سال گذشته با وجود بحران‌هایی مثل کرونا ۳/ ۵درصد بوده است.

البته حاشیه سود فیات کرایسلر ۳/ ۴درصد و PSA [پژو-سیتروئن] ۱/ ۷‌ درصد بوده است. این نکته هم شایان ذکر است که فوریشیا Faurecia به دلیل ادغام و شکل‌گیری استلانتیس از پژو-سیتروئن جدا خواهد شد، چون با قوانین ضد انحصار در اروپا در تناقض بود.استلانتیس که بعد از ژانویه همین امسال به‌ طور رسمی شکل گرفت، فعلا بیشترین انرژی را روی سازماندهی مجدد و تغییرات در چیدمان کارخانه‌های خود صرف می‌کند و می‌خواهد به وعده‌ای که داده عمل کند و هیچ کارخانه‌ای تعطیل نشود.

بخش دیگری از انرژی این گروه هم صرف تجدید ساختار مدیریتی آن می‌شود. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استلانتیس در سال ۲۰۲۱ تعریف و تبیین راهبردها در چین، به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا است مخصوصا که برندهای زیرمجموعه استلانتیس در بازار چین نسبت به رقبا، عملکرد خیلی ضعیف تری داشته‌اند. تاوارس تا زمانی که مدیر عامل PSA بود، تا حدودی حاشیه سود در چین را با کاهش هزینه، ساده‌سازی محصولاتِ در صف تولید، ایجاد سینرژی در خرید اُپل/ وکسال بالا برد و سرمایه‌گذاران امیدوارند  این راهبردها را بتواند در برند جدید استلانتیس هم تکرار کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها