کد خبر : 5862

هوندا در آمریکا گیر کرد

هوندا در آمریکا گیر کرد

فروش خودروهای تولیدی هوندا در بازار کاهش پیدا کرده است. یکی از دلایل این کاهش فروش، افزایش محبوبیت خودروهای کراس اوور و SUV است.

به گزارش خودروتک، در ماه های اخیر شاهد کاهش فروش خودروهای سدان در بازارهای جهانی بودیم. در حال حاضر بسیاری از رانندگان به دنبال خرید خودروهای کراس اوور و یا SUV هستند. در همین راستا شرکت فورد در گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای سدان، غیر از موستانگ را در ایالات متحده آمریکا متوقف می کند.

فروش فورد در ماه نوامبر در ایالات متحده آمریکا کاهشی 6.9 درصدی داشته است. فروش فورد در مقایسه با سال گذشته، کاهشی برابر با 18 درصد را تجربه کرده است.

علاوه بر فورد، شرکت هوندا نیز وضعیتی مناسبی در بازار ایالات متحده آمریکا ندارد. این برند با مشکل فروش خودروهای سدان خود در بازار این کشور دست و پنجه نرم می کند. این برند کاهش 9.5 درصدی فروش را در ماه نوامبر تجربه کرده است.

در حالی که شاهد افزایش 11 درصدی فروش خودروهای آکورا در بازار آمریکا هستیم، فروش خودروهای این برند با کاهش 2.8 درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی مواجه شده است.

قیمت هوندا سیویک Type R 2019

در ماه نوامبر شاهد کاهش فروش 30 درصدی هوندا سیویک در ایالات متحده آمریکا بودیم. خودروی آکورد افزایش فروشی برابر با 1.6 درصد در مقایسه با ماه گذشته داشته؛ با این حال فروش سالیانه آن کاهشی 13 درصدی داشته است.

علاوه بر شرکت های هوندا و فورد، فروش کلی خودروها در بازار ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر کاهشی 2 درصدی داشته است. برای اولین بار شاهد کاهش فروش خودروها در ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر از سال 2009 هستیم.

در حالی که تقاضا برای خرید خودروهای SUV در بازار افزایش یافته، جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین دلیل دیگری برای کاهش فروش خودرو در این کشور محسوب می شود. انتظار می رود این کاهش فروش در سال آینده نیز ادامه داشته باشد.


منبع: کلیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها