کد خبر : 5775

شایعه بازگشت مزدا RX به بازی

شایعه بازگشت مزدا RX به بازی

از زمان توقف تولید RX-8 در سال 2012، گزارش‌ها و شایعات زیادی هر چند وقت یک بار در مورد احتمال عرضه یک خودروی اسپرت روتوری جدید توسط شرکت مزدا منتشر شده‌اند.

به گزارش خودروتک، با توجه به سخت‌گیرانه‌تر شدن استانداردهای آلایندگی، ساخت یک مدل جدید روتوری سخت‌تر از همیشه شده، ولی ظاهراً مقامات مزدا به این راحتی‌ها قصد ندارند بی‌خیال این پروژه شوند.

از سویی دیگر، با توجه به سخت‌گیرانه‌تر شدن قوانین و استانداردهای میزان آلایندگی خودروها، ساختن چنین خودرویی می‌تواند یک ماموریت غیرممکن برای این خودروساز ژاپنی باشد.

ایچیرو هیروسه، مدیر شاخه طراحی پیشرانه‌های مزدا در حاشیه نمایشگاه لس‌آنجلس 2018 به خبرنگاران گفته که ساخت یک RX-8 یا RX-9 جدید رویای شخصی اوست. ولی نکته مهم اینجاست که حداقل فعلاً، این موضوع رنگ واقعیت به خود نخواهد دید.

وی در بخشی از مصاحبه‌اش با caradvice گفته: «ما همیشه در حال بهبود تکنولوژی پیشرانه روتوری هستیم، ولی در بازارهای جهانی، قوانین و استانداردهای زیست‌محیطی زیادی وجود دارند و ما مجبوریم تکنولوژی روتوری را برای تطابق با این قوانین و استانداردها تغییر بدهیم.»

برخلاف سختی‌ها و چالش‌های زیاد مرتبط با طراحی و توسعه یک پیشرانه روتوری، مزدا هنوز نمی‌خواهد بی‌خیال این پروژه شود.

وی در ادامه افزوده: «ما مشکلات پیشرانه روتوری را به‌خوبی می‌دانیم. این بدین معنی است که می‌توانیم راه‌کاری هم برای این مشکلات پیدا کنیم. ازاین‌رو، ما همچنان در حال تحقیق و توسعه تکنولوژی‌هایی جدید در همین راستا هستیم.»

از نظر ایچیرو هیروسه، طراحی و ساخت یک خودرو اسپرت روتوری جدید غیرممکن نیست، ولی این کار مستلزم تامین سرمایه لازم برای این کار خواهد بود. از سویی دیگر، یک RX-8 یا RX-9 جدید خود باید بتواند از نظر تجاری جذابیت‌های کافی برای مزدا داشته باشد.

هیروسه در صحبت‌های خود گفته که مزدا هنوز کار بر روی یک خودروی اسپرت روتوری جدید را شروع نکرده است. اگر این پروژه هنوز شروع نشده، سوالی که مطرح می‌شود این‌که، خودروی آزمایشی مرموزی که در حال آزمایش اطراف نوربورگ‌رینگ سال پیش دیده بودیم متعلق به کدام خودروست؟

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها