کد خبر : 38108

برنامه جدید آئودی برای ساخت خودروهای برقی بسیار کوچک

برنامه جدید آئودی برای ساخت خودروهای برقی بسیار کوچک

برند آئودی از سبد برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن، که رقیب سرسخت خودروسازان تجملی مثل بنز و ب ام و است، یک خودروی برقی شهری ریزه میزه در راه دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در حقیقت آئودی چند خودروی برقی متنوع در راه دارد، که یکی از آنها بسیار جمع و جور و مخصوص بازار اروپا و ویژه استفاده در شهرهای شلوغ و پرجمعیت است. فرمین سونه ایرا سانتوس، رئیس این خودروسازی که با چهار حلقه معروفش شناخته می شود، در مصاحبه با اتو اکسپرس گفته است، این خودرو هنوز در مراحل برنامه ریزی است. «بله در افق دید هست اما هنوز طراحی نشده است.» بله، این خودرو هم روی پلتفرم های جدید گروه خودروسازی فولکس واگن معروف به MEB یا معماری مدولار ساخته خواهد شد.

این پلتفرم ها تنوع بالایی دارند و MEB Entry مخصوص خودروهای جمع و جور و کوچک است. به دلیل کوچکی، ارزان ترین خودروهای برقی هم خواهند بود. شاید تا زمانی که این خودرو رنگ خیابان ها را ببیند حداقل 3 سال طول بکشد و با تکنولوژی امروزی با هر بار شارژ این خودروها پیمایشی حدود 124 مایل یا 200 کیلومتر خواهد داشت. البته از لحاظ باتری های خودرو، گزینه های بسیار متنوعی به بازار عرضه شده و احتمالا تا سال 2023 امکان انتخاب خودروها با پیمایش های بیشتر هم فراهم خواهد شد.

آئودی در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2019 یک خودروی جمع و جور برقی بسیار زیبا به نمایش گذاشت که نام آن AI:Me بود و شاید بتواند تا حدودی نشان دهد که آئودی از خودروهای جمع و جور شهری چه در سر دارد. یک هاچبک که به یک موتور برقی مجهز است و نیروی این موتور به اکسل عقب اعمال می شود و 127 کیلووات (معادل 127 اسب بخار) توان ایجاد می کند. در نمایشگاه شانگهای، پیمایش خودرو مشخص نشده بود اما باتری آن خودروی مفهومی (در حد طراحی) فقط 65 کیلووات ساعت بود. اگر آئودی بتواند درهای این خودرو مفهومی و شیشه های زاویه دار پهلویی را به تولید انبوه برساند، شگفتی خلق کرده است.

سانتوس در مصاحبه خود مشخص نکرده که آئودی این خودروی ریزه میزه را کجا خواهد فروخت اما اندازه کوچک و پیمایش محدود این خودرو، اصلا برای بازار آمریکا مناسب نیست. حتی اگر آئودی در بین سبد برندهای فولکس واگن از همه زودتر از معماری مدولار و پلتفرم MEB استفاده کند، نمی تواند خود را با سرعت گسترش خودروهای برقی در بازار آمریکا که هم سایز بزرگتری دارند هم پیمایش آنها خیلی بالاتر است وفق دهد چه رسد که بتواند رقابت کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها