کد خبر : 4343

نسخه برقی کوچک‌ترین کراس‌ اوور آئودی در راه است

نسخه برقی کوچک‌ترین کراس‌ اوور آئودی در راه است

همانطور که می‌دانید، آئودی تمرکز ویژه‌ای بر خودروهای شاسی‌بلند دارد و تلاش می‌کند تنوع مدل‌های شاسی‌بلند را افزایش دهد. البته در همین راستا، نسخه‌های مختلف از هر مدل را هم معرفی کرده است. مسلماً کوچکترین کراس‌اور این خودروساز آلمانی یعنی مدل Q2 هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش خودروتک، طبق شایعات منتشر شده، حداکثر برد این کراس‌اور برقی به 500 کیلومتر می‌رسد.

پیش از این شاهد رونمایی از نسخه پرفورمنس این کراس‌اور یعنی مدل SQ2 در نمایشگاه خودروی پاریس بودیم. آئودی یک نسخه ویژه از Q2 را هم با فاصله محوری بیشتر برای بازار چین معرفی کرد. اما موضوع فقط به همین جا ختم نمی‌شود، چرا که ظاهراً آئودی تصمیم دارد نسخه تمام برقی از این کراس‌اور را هم معرفی کند. تصاویری که مشاهده می‌کنید، اولین تصاویر جاسوسی ثبت شده از نسخه پروتوتایپ آئودی Q2 ای-ترون (e-tron) هستند.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور از این تصاویر می‌توان به این نتیجه رسید که با یک خودروی تمام برقی طرف هستیم؟ یکی از نشانه‌های مهم، جلوپنجره این خودرو است که شبیه به جلوپنجره مدل‌های ای-ترون است. البته طراحی متفاوت سپر جلو هم نشانه دیگری به حساب می‌آید.

اما اگر کمی با دقت به تصاویر نگاه کنید، خواهید دید که نیمه بالایی جلوپنجره بسته است. دلیل این است که موتورهای برقی به اندازه موتورهای احتراق داخلی به خنک شدن احتیاج ندارند. البته نشانه مهم دیگری هم وجود دارد: در نمای عقب خروجی اگزوز وجود ندارد.

نکته جالب دیگری که در تصاویر به چشم می‌خورد، پوشش فویل سفید رنگ برای سقف است. اما چرا آئودی از چنین پوششی برای سقف استفاده کرده است؟ احتمال دارد روی سقف Q2 ای-ترون پنل‌های خورشیدی نصب شده باشد و آئودی قصد داشته آن‌ها را مخفی کند.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از سیستم انتقال قدرت و پک باتری آئودی Q2 ای-ترون در دسترس نیست، اما طبق شایعات منتشر شده، حداکثر برد این کراس‌اور برقی به 500 کیلومتر می‌رسد. همچنین گفته می‌شود Q2 ای-ترون همانند نسخه مخصوص بازار چین فاصله محوری بیشتری دارد، اما از روی تصاویر نمی‌توان صحت این موضوع را تایید یا رد کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها