کد خبر : 7194

آئودی E-Tron ماورای فناوری + فیلم

آئودی E-Tron ماورای فناوری + فیلم

ای-ترون اولین محصول تمام الکتریکی تولید انبوه آئودی است که با ویژگی‌های برجسته‌ای مثل مسافت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر، زنگ خطری جدی برای رقبا محسوب می‌شود.

به گزارش خودروتک، آئودی قصد دارد با کراس‌اور تمام الکتریکی ای-ترون به بخشی بسیار رقابتی وارد شود. این خودرو که از تمامی ویژگی‌های طراحی آئودی بهره‌مند است، با ۴.۹۰ متر طول، ۱.۹۴ متر عرض و ۱.۶۲ متر ارتفاع، ۲۳.۷ سانتیمتر کشیده‌تر، ۴.۸ سانتیمتر عریض‌تر و ۳.۹ سانتیمتر کم‌ارتفاع‌تر از نسل دوم Q5 است درحالی‌که ادعا شده فضای کابینی مشابه مدل بزرگ‌تر Q۷ را ارائه می‌کند. ای-ترون خودرویی با طراحی هوشمندانه است که همان میزان توجه به جزئیاتی را که از آئودی انتظار می‌رود، به‌همراه فهرستی طولانی از آپشن‌های سفارشی مثل آینه‌های جانبی مجازی ارائه می‌کند.

Audi E-Tron

ای-ترون روی نسخه‌ای کاملاً اصلاح‌شده از پلتفرم MLB ساخته شده که در مدل Q5 هم به‌کار رفته است. این امر موجب شده کراس‌اور الکتریکی آئودی در ظاهر شباهت‌هایی با برادر درون‌سوز خود داشته باشند؛ هرچند که در زیر، این پوسته‌ها کاملاً باهم متفاوت هستند. ای-ترون به دو موتور الکتریکی مجهز است که اولی با ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت روی محور جلو و دومی با ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت روی محور عقب قرار گرفته است. این موتورها به یک میل‌گاردان الکترونیکی متصل شده‌اند که نیاز به اتصال مکانیکی سنتی را برطرف کرده است.

Audi E-Tron

دو موتور الکتریکی که سامانه‌ی چهارچرخ محرک را هم برای خودرو پدید آورده‌اند، مجموعاً ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند که البته این حداکثر خروجی فقط در حالت Boost ارائه می‌شود. آئودی ادعا کرده که ای-ترون در این حالت ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حالت Normal اما به‌منظور افزایش مسافت پیمایش، قدرت و گشتاور به ترتیب با ۱۳ و ۱۸ درصد کاهش، به ۳۵۰ اسب‌بخار و ۵۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد. البته ای-ترون در این حالت هنوز هم می‌تواند ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

Audi E-Tron

انرژی موردنیاز موتورها توسط یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۹۵ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که در کف خودرو قرار گرفته است. این باتری‌ها ۷۰۰ کیلوگرم از وزن ۲۴۹۰ کیلوگرمی کل خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. به ادعای آئودی، تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌های ای-ترون را می‌توان با استفاده از شارژرهای سریع ۱۵۰ کیلووات ساعتی ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد؛ اما شارژ کامل باتری‌ها با استفاده از شارژرهای خانگی استاندارد ۱۱ کیلووات ساعتی ۸.۵ ساعت طول می‌کشد.

Audi E-Tron

اولین احساس هنگام رانندگی با ای-ترون، آرامش در جاده‌ها است و حتی باتوجه‌به استانداردهای خودروهای الکتریکی امروزه، فوق‌العاده ساکت و آرام است. البته در کابین کمی از ناله‌ی موتورهای الکتریکی به گوش می‌رسد اما صدای تایرها در سرعت‌های شهری به میزان شگفت‌انگیزی پایین است؛ اما این کراس‌اور الکتریکی درعین‌حال خودروی سریعی هم هست و موتورهای الکتریکی برای اینکه خودرو را به‌سرعت از حالت سکون به سرعت‌های بالا برسانند، نیروی کافی را فراهم می‌کنند؛ اما اگر این کافی نباشد، می‌توان خودرو را در حالت بوست قرار داد و از تمامی قدرت و گشتاور آن استفاده کرد. در این حالت، شتاب ای-ترون حیرت‌انگیز خواهد بود و به‌لطف جعبه‌دنده تک‌سرعته، در سرعت‌های بالا عملکرد شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد.

Audi E-Tron

آئودی روی آئرودینامیک ای-ترون هم تمرکز زیادی داشته و به ادعای خود، ضریب درگ آن‌ را به ۰.۲۷ رسانده است که به افزایش سکوت در سرعت‌های بالا کمک شایانی می‌کند. این موضوع درکنار قوای محرکه‌ی تقریباً بی‌صدا و فرمان سبک، رانندگی بسیار راحتی را در مسیرهای طولانی فراهم می‌کند. البته نباید پنداشت که رانندگی با ای-ترون کسل‌کننده و به‌دوراز هیجان است زیرا در این کراس‌اور الکتریکی، کنترل تکان‌های بدنه و چسبندگی به‌گونه‌ای است که رانندگی کاملاً سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌کند.

Audi E-Tron

آئودی در ای-ترون، مرکز ثقل را آن‌قدر پایین نگه‌داشته تا تغییرجهت‌های ناگهانی هرچقدر هم که شدید باشند، بدون هیچ مشکلی صورت گیرند. این ویژگی در مسیرهای پیچ‌درپیچ بسیار جذاب است و امکان پیمودن پیچ‌ها را با سرعت‌های بالا فراهم می‌کند. سامانه‌ی چهارچرخ محرک خودرو نیز حتی در زمان غیرفعال بودن ESP، تا حد امکان از بیش‌فرمانی جلوگیری می‌کند. به این دلایل، ای-ترون بسیار سرگرم‌کننده‌تر از آن است که انتظار می‌رود. در همین حال، سیستم احیای انرژی پیشرفته‌ی آئودی نیز بسته‌به شرایط رانندگی و جاده، تا حد امکان حداکثر انرژی را بازیابی می‌کند.

Audi E-Tron

ای-ترون به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای بادی مجهز است که کنترل سواری خوبی را پدید آورده است. همچنین باتوجه‌به وزن سنگین خودرو، همان‌طور که انتظار می‌رفت، ثبات بالایی دارد و درعین‌حال بزرگ‌ترین دست‌اندازها نیز هیچ تأثیر ناخوشایندی روی سرنشینان ندارند. ارتفاع این خودرو هم قابل تنظیم است که در حالت Efficiency تا ۲۷ میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند و در حالت «آفرود» ۵۲ میلی‌متر افزایش می‌یابد. در خودروهای الکتریکی، میزان مصرف انرژی به شیوه‌ی رانندگی و مهارت راننده بستگی دارد اما به‌طورکلی گفته شده است که ای-ترون با یک‌بار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند. البته همان‌طور که اشاره شد، این خودرو به سیستم احیای انرژی هم مجهز است که به افزایش بُرد کمک می‌کند. در این کراس‌اور آلمانی، احساس ترمزها کاملاً طبیعی است و احساس ناخوشایندی که در اغلب خودروهای الکتریکی دیده می‌شود، در آن وجود ندارد.

Audi E-Tron

بهترین ویژگی ای-ترون، داشتن احساس مانند یک آئودی است. کابین بی‌نظیر این کراس‌اور مسلماً برای خودروهای الکتریکی، استانداردهای جدیدی را در طراحی، کیفیت و ارگونومی ایجاد کرده است. در اینجا همه‌ی مواردی که از یک آئودی معمولی انتظار می‌رود، مثل صفحه آمپر کابین مجازی وجود دارد. در ای-ترون، موقعیت و مکان راننده بسیار عالی است و با مجموع ظرفیت بار ۶۶۰ لیتر (۶۰۰ لیتر صندوق بار و ۶۰ لیتر زیر کاپوت جلو)، خودرویی کاملاً کاربردی است. این در حالی است که با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به ۱۷۲۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

Audi E-Tron

به‌طورکلی آئودی با ای-ترون، خودرویی با تمامی ویژگی‌های محصولات معمولی خود را ارائه کرده است. این کراس‌اور الکتریکی با ظاهر هوشمندانه، کیفیت عالی و سطح بالای مهندسی، خود را از رقبا جدا کرده؛ بنابراین می‌توان گفت آئودی ای-ترون استانداردهای جدیدی را در بین خودروهای الکتریکی ایجاد کرده است.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها