کد خبر : 81812

کیا سراتو 2023 | جدی ترین گزینه خودروهای کره ای در راه ایران

کیا سراتو 2023 | جدی ترین گزینه خودروهای کره ای در راه ایران

شرکت کوشا خودرو قرار است به عنوان نماینده رسمی کیاموتورز در ایران، کیا سراتو ۲۰۲۳ را وارد بازار کند. مشخصات و تصاویر این سدان جذاب را ببینید.

به گزارش خودروتک ، وقتی دولت به بهانه‌های مختلف واردات خودروهای خارجی را ممنوع کرد، مشتریان ایرانی از وجود محصولات باکیفیتی چون خودروهای کره‌ای بی‌بهره ماندند.

هم‌اکنون شرکت کره‌ای کیا مشغول عرضه و صادرات چهارمین نسل از خودروی محبوب و معروف خود، کیا سراتو است در حالی که بازار ما میزبان مدل‌های پیشین این خودرو بود.

معرفی کیا سراتو ۲۰۲۳

دقیقا سال 2017 بود که کیا، نسل جدید سراتو را راهی بازار کرد، ولی ممنوعیت واردات مانع حضور این خودرو در کشورمان شد. کیا سراتو که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، نسخه فیس لیفتی از سری YD محسوب می‌شود. متاسفانه ممنوعیت واردات خودرو باعث شده تا قیمت کیا سراتو به طرز عجیب و غریبی افزایش یابد و به رقم 2 میلیارد تومان برسد.

 

کیا سراتو 2023

چندی پیش اعلام کردیم که کوشا خودرو نماینده رسمی کیاموتورز در ایران شد و با انتشار این خبر، گمانه‌زنی‌ها درباره واردات بیشتر شد. با این اوصاف کوشا خودرو می‌تواند امیدها برای واردات محصولات کیا را زنده کند و بر اساس بند الف آیین نامه واردات خودرو، می‌توان کیا سراتو را راهی بازار کرد. این خودرو نه تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه مشخصات فنی جذاب و امکانات رفاهی تکمیلی ارائه می‌دهد.

کیا سراتو مدل ۲۰۲۳ به لحاظ ظاهری وجوه تشابه بسیاری با خودروی لوکس کیا استینگر دارد و در مقایسه با نسخه گذشته و موجود این خودرو در ایران تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است. مهم‌ترین قسمت ظاهری سراتو جدید بدنه آن است که تغییرات زیادی در آن اعمال شده و هم‌اکنون در صندوق عقب شباهت زیادی به خودروهای فست بک پیدا کرده است.

تابستان سال میلادی گذشته بود که کیا سراتو فیس لیفت روانه بازار شد و مشتریان از چهره ظاهری آن شگفت‌زده شدند. لوگوی جدید کمپانی کیا هویت تازه‌ای به این شرکت بخشیده و دلبری می‌کند. همچون دو نسل پیشین سراتو در نسل کنونی دماغه شبیه ببر همان‌طور طراحی شده و تنها تفاوت‌ها به چراغ‌های جدید با دو ردیف ال ای دی و چراغ‌های دی‌لایت و تغییراتی در سپر جلو محدود می‌شود.

لوگوی جدید همان‌گونه که گفتیم در نمای عقب حک شده و به همراه چراغ‌های ال ای دی سه‌بعدی شکل، طراحی جدید سپر عقب با زبان طراحی جدید کیا نمایی زیبا و خیره‌کننده به وجود آورده است. اما با ورود به کابین داخلی سراتو جدید به این نتیجه می‌رسیم که همه چیز مدرن و امروزی طراحی شده است.

 

کیا سراتو 2023

حضور نمایشگرهای مدرن و مجهز احساس رضایت‌بخشی برای سرنشینان و راننده به وجود می‌آورد و در مدل فول آپشن کیا سراتو ۲۰۲۳ صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی میانه داشبورد به منظور دسترسی به مولتی مدیا و سیستم سرگرمی طراحی شده و علاوه بر این صفحه نمایش دیگری نیز با اندازه ۱۰.۲۵ اینچ تعبیه شده تا راننده بتواند به تجهیزات جلو و عقب خودرو دسترسی کامل داشته باشد.

بر خلاف نسخه فول آپشن کیا سراتو، مدل پایه این سدان مجهز به صفحه نمایش کوچک‌تر (۸ اینچی) است و همچنین یک نمایشگر ۴.۲ اینچی نیز به منظور کنترل راننده بر ابزارها تعبیه شده است. در حال حاضر اغلب کمپانی‌های خودروساز تلاش می‌کنند محصولات خود را مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ کنند، در حالی که کیا برای سراتو یک موتور تنفس طبیعی در نظر گرفته است.

مشخصات فنی کیا سراتو ۲۰۲۳

هنوز به طور قطعی دو نوع پیشرانه این خودرو مشخص نشده، اما می‌توان گفت نخستین پیشرانه ۱.۶ لیتری است و می‌تواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن‌متر را تولید کند؛ در حالی که دومین پیشرانه ۲ لیتری است و می‌تواند حداکثر قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن‌متر را تولید نماید. نیروی محرکه این پیشرانه‌ها نیز از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال داده می‌شود.

کیا سراتو 2023

تنها تفاوت این دو موتور تنفس طبیعی در مصرف سوخت و شتاب صفر تا صد است؛ چرا که سراتو ۲ لیتری می‌تواند در عرض ۱۰.۵ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که سراتو ۱.۶ لیتری با یک و نیم ثانیه زمان بیشتر به این هدف دست می‌یابد. مصرف سوخت پیشرانه دو لیتری ۷.۷ لیتر و پیشرانه ۱.۶ لیتری حدود ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.

طول کیا سراتو ۲۰۲۳ در قیاس با نسخه‌ای که هم‌اکنون در بازار وجود دارد تنها ۷ سانتی‌متر بیشتر است و فاصله محوری هر دو سدان به ۲.۷ متر می‌رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا سراتو ۲۰۲۳

از جمله امکانات رفاهی کیا سراتو جدید می‌توان به حالت‌های رانندگی، وجود دریچه هوا برای ردیف دوم صندلی‌ها، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، پدل شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، فضای بار حدود ۵۰۲ لیتری، سنسورهای عقب و جلو، سانروف، حافظه صندلی جلو، صندوق عقب هوشمند، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و شارژر وایرلس اشاره کرد.

خوشبختانه کیفیت و سطح ایمنی این سدان جذاب کره‌ای با تجهیزات بسیاری که دارد تضمین شده است. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل پایداری خودرو VCS، کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین عقب و کنترل کشش اشاره کرد.

کابین سراتو

علاوه بر این برای ایمنی راننده و سرنشینان ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای تعبیه شده تا امنیت به معنای واقعی کلمه نمود پیدا کند. سطح فناوری‌هایی که این خودرو دارد نسبت به محصولات مشابه بالاتر خواهد بود، به طوری که برای مثال فناوری در فعال موتور در این نسخه وجود دارد.

نحوه کار کردن این فناوری بدین صورت است که اگر در موتور کیا سراتو با عابر پیاده برخورد کند، (در سرعت ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) از بخش انتهای کاپوت حدود ۱۰ سانتی‌متر بالاتر می‌آید و شدت ضربه به سر عابر پیاده را کاهش می‌دهد. از دیگر تجهیزات ایمنی سراتو ۲۰۲۳ می‌توان به کروز کنترل تطبیقی هوشمند، سیستم حرکت بین خطوط، سنسور تشخیص ترافیک جانبی و هشدار نقاط کور اشاره کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها