کد خبر : 79827

بهترین شاسی بلند چینی در ایران

بهترین شاسی بلند چینی در ایران

شاسی بلندهای چینی در ایران به محبوبیت و فروش بالایی رسیده‌اند؛ از این رو در این مطلب به بررسی بهترین شاسی بلند چینی در ایران خواهیم پرداخت.

ماشین‌های چینی چند سالی است که وارد بازار خودرو ما شده‌اند و اتفاقا توانسته‌اند فروش خوبی را نیز به ثبت برسانند. مواردی همچون ظاهر زیبا و امکانات و آپشن‌های مختلف، از دلایل اصلی هستند که باعث فروش نسبتا بالای این خودروها شده‌اند. ماشین‌های شاسی بلند نیز به طور کلی مورد توجه بسیار از افراد قرار دارند و با توجه به قیمت ماشین‌های چینی نسبت به مدل‌های مطرح دنیا، افراد زیادی ترجیح می‌دهند که از این مدل شاسی بلند‌های چینی برای خود استفاده کنند. از این رو ما در این مطلب در مورد بهترین شاسی بلند چینی در ایران صحبت خواهیم کرد و مدل‌های برتر و پرفروش بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پس اگر شما هم دوست دارید با این خودروهای شاسی بلند چینی بیشتر آشنا شوید، حتما ادامه این مطلب را مورد مطالعه قرار دهید و با تعمیرکار همراه باشید.

بهترین شاسی بلند چینی در ایران کدام خودرو است؟

در بازار محدود ایران که جایی برای ماشین‌های مطرح جهانی وجود ندارد، ماشین‌هایی با رده کیفی متوسط جهانی نیز می‌توانند خود را به عنوان یکی از بهترین خودروها معرفی کنند. به همین دلیل محدودیت‌ها است که ماشین‌های چینی و به خصوص شاسی بلندهای چینی در طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این که کدام شاسی بلند بهترین ماشین بازار فعلی است، موردی نیست که بتوان به صورت قطعی در مورد آن نظر دارد؛ اما ما در مجموعه تعمیرکار بهترین شاسی بلند چینی در ایران را با معرفی چندین خودرو پرفروش و برتر این دسته معرفی خواهیم کرد و این شما هستید که باید بررسی کنید کدام مدل با کدام ویژگی، برای وضع فعلی شما بهترین خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص مجموعه تعمیرکار مجهز ترین تعمیرگاه خودرو اینجا کلیک کنید.

ام وی ام X33s

این مدل کراس اوور چینی یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران است. در این خودرو شاهد استفاده از گیربکس CVT 7 حالته هستیم. این خودرو همچنین موتور 4 سیلندر با ظرفیت 2000 سی سی را دارد. این مدل نسبت به مدل معمولی خود، حالت اسپرت‌تری را گرفته است و در نگاه اول جذاب‌تر به نظر می‌رسد. از نظر فنی نیز شاهد پیشرفت و بهبود کلی این مدل خودرو از ام وی ام هستیم. اما نکات منفی که برخی از آن‌ یاد می‌کنند، شامل قسمت کابین و کولر خودرو است. اما با تمام این موارد، نمی‌توان از قرار دادن نام این خودرو در لیست  بهترین شاسی بلند چینی در ایران به دلیل فروش بالایش گذشت.

بهترین شاسی بلندهای چینی بازار کدام‌ها هستند؟

چری تیگو 7

چری تیگو 7 کراس اوور محبوب دیگری چینی است که در جزو بهترین گزینه‌های چینی بازار به شمار می‌رود. این خودرو دارای موتور 4 سیلندر توربو شارژ با ظرفیت 1.5 لیتر و قدرت 147 اسب بخار است. همچنین گیربکس 6 سرعته نیمه اتومات این خودرو، ویژگی مهم دیگر آن است. سرعت 0 تا 100 این خودرو در تست‌های مختلف حدودا 10.2 ثانیه به طول انجامیده است. از نکات مثبت این خودرو باید به فضای مناسب کابین آن، سواری بسیار نرم، امکانات و آپشن‌های مناسب و ... اشاره کرد. البته از نظر ابعاد، این مدل تغییری نسبت به نسل پیشین خود، یعنی تیگو 5 پیدا نکرده است.

مشخصات شاسی بلند چری تیگو 7

لاماری ایما

مثل بیشتر ماشین‌های شاسی بلند چینی، لاماری ایما نیز کراس اوور توربوشارژ به همراه موتوری با حجم 1.5 لیتری به حساب می‌آید. لاماری دارای زبان طراحی جدید ماشین‌های چینی نیز هست که همین مورد به جذاب شدن ظاهری آن کمک زیادی می‌کند. استفاده از چراغ‌های جاو باریک، زاویه‌های خشن و همچنین قسمت جلوپنجره کاملا وسیع از مشخصات ظاهری خوب این خودرو هستند که باعث می‌شود نام آن در لیست بهترین شاسی بلند چینی در ایران قرار بگیرد.

موتور 4A95 میتسوبیشی توربوشارژ که قدرت 195 اسب بخار را دارد، یکی از قدرتمندترین شاسی بلندهای چینی را از این مدل ساخته است. گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه نیز ویژگی جالب و خوب این مدل است.

بهترین شاسی بلند چینی در ایران

بررسی دیگنتی

این شاسی بلند، مدلی جدید و تازه‌وارد به بازار داخلی است؛ اما مشخصات و امکانات آن باعث شده است که در همین مدت کم نیز کاملا نگاه‌ها را به سمت خود برگرداند. ایمنی و کیفیت ساخت بالا، از مهم‌ترین مشخصات این خودرو جذاب چینی است. اما در اولین نگاه چیزی که بیشتر جلب توجه می‌کند، طراحی کوپه آن است. گرچه طراحی کوپه برای ماشین شاسی بلند مشکلاتی نظیر کم شدن ارتفاع سرنشینان عقب را به دنبال دارد، اما نمی‌توان به راحتی از جذابیت این زبان طراحی عبور کرد.

این خودرو که خودرویی دیفرانسیل جلو به حساب می‌آید، با پیشرانه 4 سیلندر از نوع توربوشارژ که دارای ظرفیت و حجم 1.5 لیتری  و قدرت 148 اسب بخار است، به خوبی قدرت خود را نشان می‌دهد. گیربکسی که در دیگنتی تعبیه شده، از نوع CVT است که زمان 13 ثانیه برای رسیدن از سرعت 0 تا 100 را برای آن ثبت کرده‌اند.

بررسی بهترین شاسی بلندهای چینی در ایران

بررسی فیدلیتی به عنوان یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار

این مدل از شاسی بلندهای چینی، در دو نسخه 5 نفره و 7 نفره قابل خرید است. رینگ‌های 20 اینچی، یکی از مشخصات ظاهری بارز این مدل است. پیشرانه این مدل موتور 4 سیلندر از نوع توربو شارژ با ظرفیت 1.5 لیتری 4T15C است. قدرت موتور 155 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع دو کلاچ از دیگر مشخصات این خودرو به شمار می‌روند. همچنین زمان رسیدن سرعت این مدل از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت، 11.9 ثانیه اندازه‌گیری شده است.

از ویژگی‌های مثبت این خودرو باید به کابین جادار و بزرگ آن و همچنین پیشرانه مشترک با محصولات چری اشاره کنیم. همچنین تک دیفرانسیل بودن آن نیز یکی از معایب اصلی به حساب می‌آید.

فیدلیتی یکی از شاسی بلندهای چینی

جک S5

یکی از مدل‌هایی که قیمت نسبتا مناسب‌تری را نسبت به بقیه دارد، جک S5 است. خودرویی کوچک و با ابعاد کم که دارای موتور 4 سیلندر توربوشارژ با ظرفیت 1.5 لیتر است. قدرت 171 اسب بخار این مدل، باعث می‌شود که در مدت زمان 11.7 ثانیه، سرعت آن از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. امکانات رفاهی خوبی نیز در مدل اتوماتیک این خودرو دیده می‌شود که بسیار کاربردی هستند. البته در مدل دنده‌ای آن، این امکانات وجود نداشته و باید گفت با کمبود امکانات رفاهی در خودرو روبرو هستیم.

بررسی جک S5

هایما S7 توربو پلاس

آخرین خودرویی که قصد بررسی آن را در بحث بهترین شاسی بلند چینی در ایران داریم، هایما S7 توربو پلاس است. در این مدل نیز شاهد وجود موتور 4 سیلندر با ظرفیت 1.8 لیتر هستیم که قدرت 170 اسب بخار را ارائه می‌کند. گیربکس 6 دنده اتومات این خودرو، در مدت 10.5 ثانیه، ماشین را از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. از مشخصات خوب و مثبت هایما S7 باید به داشتن دید خوب و کامل راننده، فضای صندوق عقب بسیار مناسب، عملکرد فنی خوب و... اشاره کنیم. نداشتن تهویه عقب، عدم سازگاری موتور با بنزین‌های با کیفیت متوسط و پایین و ارتفاع نسبتا کم ردیف پشتی ماشین نیز از سری مشکلات و معایب آن به حساب می‌آیند.

هایما S7 از بهترین شاسی بلندهای چینی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیسک و صفحه یکی از قطعات و لوازم مصرفی خودرو به شمار می‌رود که در گیربکس‌های دنده‌ای استفاده می‌شود. چنین چیزی دیگر در گیربکس‌های اتوماتیک وجود ندارد و این به دلیل مکانیزم متفاوت این گیربکس‌ها است. همین مکانیزم متفاوت باعث شده است که خرابی‌هایی که برای این دو گیربکس ایجاد می‌شوند هم به مراتب متفاوت باشند.

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع برای تعمیر گیربکس، روغن آن هم تعویض می‌شود. انواع روغن گیربکس اتوماتیک در بازار وجود دارد که هرکدام دارای استانداردها و گران‌روی مخصوصی هستند. از جمله این روغن‌ها می‌توان به انواع 75W80، 75W90، 85W90، ATF، MTF، AL4، GL5 و موارد دیگر اشاره کرد.

کیفیت قطعات تاثیری مستقیمی روی میزان استهلاک گیربکس دارد. به‌عنوان‌مثال، بیشترین خرابی برای گیربکس‌های خودروهای ایرانی و قدیمی مانند 206 اتوماتیک است. خودروهای چینی، به مراتب خرابی‌های کمتری نسبت به گیربکس‌های خودروهای ایرانی دارند. این خرابی‌ها، در گیربکس‌های خودروهای کره‌ای به مراتب کمتر مشاهده می‌شود. کمترین میزان خرابی گیربکس هم برای خودروهای اروپایی و ژاپنی است.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین شاسی بلند چینی در ایران کار سختی است؛ هر کسی بسته به معیارها و نیازهایی که دارد، مدل مشخصی را برای خود بهترین می‌داند. ما در این مطلب سعی کردیم که بهترین مدل‌های موجود در بازار را از لحاظ کیفیت، ظاهر و مشخصات فنی و البته محبوبیت معرفی و بررسی کنیم. البته مدل‌های دیگری نیز وجود داشتند که قابلیت قرار گرفتن در این لیست را داشته باشند؛ اما بررسی و نقد همه آن‌ها در یک مطلب امر شدنی نیست.

برای خرید خودرو، داشت اطلاع و آگاهی از بخش‌های مختلف آن و مقایسه کردن آن با سایر مدل‌های مشابه، اهمیت زیادی دارد. در اینجا سعی شد که با معرفی برخی از بهترین مدل‌ها در این دسته، دید خوبی در اختیار شما قرار بگیرد و بتوانید خرید خوب و مطمئن‌تری را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت راهنمایی‌های مرتبط، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان تعمیرکار در تماس باشید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها