کد خبر : 71325

مقایسه مزدا CX-5 و تویوتا RAV4

مقایسه مزدا CX-5 و تویوتا RAV4

بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان بهمزدا CX-5 و تویوتا RAV4 اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 این روز‌ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو بهترین خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، کراس اوور کامپکت یکی از بزرگترین بخش‌های آمریکای شمالی است که مدل‌های پرفروش زیادی دارد.

با رشد بخش و افزایش فروش، خودروسازان دائما در تلاش هستند تا خودرو‌های خود را بهتر از رقبا بسازند. این فتح بی پایان برای ایجاد کراس اوور‌های جمع و جور بهتر منجر به بهبود مداوم وسایل نقلیه می‌شود. این برای خریداران خوب است، اما می‌تواند تصمیم خرید را سخت کند.

برای کمک به رفع پیچیدگی‌های بخش کراس اوور‌های کامپکت، در اینجا نگاهی به تویوتا RAV۴ و مزدا CX-۵ داریم. RAV۴ در آمریکای شمالی پرفروش است، اما CX-۵ در بسیاری از زمینه‌های کلیدی آن را شکست می‌دهد. در زیر، راه‌های برتری مزدا از تویوتا را بررسی می‌کنیم.

مزدا CX-5 در مقابل تویوتا RAV4: کدام یک بهتر است؟

 مزدا CX-۵ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی Skyactiv-G استفاده می‌کند که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کند. تویوتا RAV۴ همچنین دارای یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کند.

این مزیت گشتاور برای CX-۵ شتاب بهتری را از یک توقف و در میان برد، مانند هنگام افزایش سرعت برای عبور از خودروی دیگری در بزرگراه، فراهم می‌کند. این گشتاور اضافی همچنین به ظرفیت بکسل بسیار بالاتر کمک می‌کند، زیرا CX-۵ می‌تواند تا ۹۰۷ کیلوگرم را بکشد در حالی که RAV۴ تنها ۶۸۰ کیلوگرم را یدک می‌کشد.

مزدا CX-5 در مقابل تویوتا RAV4: کدام یک بهتر است؟

 جایی که مزدا CX-۵ واقعاً از تویوتا RAV۴ متمایز است، در دسترس بودن موتور توربوشارژ برتر است. این موتور برای کسانی است که واقعاً عاشق رانندگی هستند، با این آسیاب قدرتمند تجربه هیجان انگیزی را ایجاد می‌کند که به سختی می‌توان آن را در این بخش مطابقت داد. موتور Skyactiv-G ۲.۵ T با توربو دینامیک فشار تا ۲۵۰ اسب بخار قدرت و حداکثر ۳۲۰ پوند فوت گشتاور در هنگام استفاده از سوخت ممتاز دارد که قدرت بسیار بیشتر و شتاب بسیار بیشتری نسبت به RAV۴ که فاقد گزینه موتور ممتاز است ارائه می‌دهد.

نیروی مزدا CX-۵ با استفاده از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود در حالی که تویوتا RAV۴ به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متکی است. برخی از رانندگان ممکن است حس و عملکرد شش سرعته را به هشت سرعته با تعویض دنده کمتر در شرایط رانندگی عادی ترجیح دهند. مهم‌تر از آن، مدل‌های CX-۵ ممتاز با شیفتر‌های پدال نصب شده روی فرمان عرضه می‌شوند که تجربه رانندگی جذاب‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

مزدا CX-5 در مقابل تویوتا RAV4: کدام یک بهتر است؟

 این پارو‌ها در اصل سال‌ها پیش بر روی خودرو‌های مسابقه‌ای ساخته شده معرفی شدند و به رانندگان اجازه می‌دادند در طول مسابقه دست خود را روی فرمان نگه دارند. در وسایل نقلیه خیابانی مدرن، این دسته دنده‌ها برخی از عوامل سرگرم‌کننده را برای رانندگی فراهم می‌کنند و در عین حال کنترل بیشتری بر انتخاب دنده به راننده می‌دهند.

مزدا CX-۵ علاوه بر گشتاور اضافی، دارای سیستم G-Vectoring Control Plus است که به ایجاد یک سواری نرم‌تر و راحت‌تر در هر شرایطی کمک می‌کند. هنگام پیچیدن، این سیستم برای کنترل انتقال وزن و بهبود پایداری، نیروی ترمز ملایمی را به چرخ‌های بیرونی اعمال می‌کند. هنگام بیرون آمدن از آن گوشه، سیستم نیرو‌های شتاب منحصربه‌فردی را به هر چرخ اعمال می‌کند و به صاف و پایدار نگه داشتن خودرو کمک می‌کند تا راننده از پیچ دور شود.

مزدا CX-5 در مقابل تویوتا RAV4: کدام یک بهتر است؟

 مزدا CX-۵ کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر از RAV۴ است که پارک کردن در گاراژ‌ها و سایر فضا‌های تنگ را آسان‌تر می‌کند، اما با اینکه در کل کوتاه‌تر است، CX-۵ فاصله بین دو محور طولانی‌تری دارد. فاصله بیشتر بین چرخ‌ها منجر به سواری نرم‌تر و راحت‌تر می‌شود، در حالی که شیشه جلوی عایق صدا و شیشه‌های جانبی به مزدا کمک می‌کنند تا سواری آرام‌تر را ارائه دهد.

در نهایت، مزدا CX-۵ دارای مخزن سوخت بزرگ‌تری نسبت به تویوتا RAV۴ است که به شما این امکان را می‌دهد بین توقف‌ها برای بنزین جلوتر بروید. این باعث می‌شود CX-۵ وسیله نقلیه‌ای عالی برای سفر‌های طولانی خانوادگی باشد.

مزدا CX-5 در مقابل تویوتا RAV4: کدام یک بهتر است؟

 هر نسخه از مزدا CX-۵ به صورت استاندارد دارای صفحه نمایش رنگی اطلاعات سرگرمی با عرض هشت اینچ است. تویوتا RAV۴ با صفحه نمایش هشت اینچی در دسترس است، اما در همه مدل‌ها استاندارد نیست. همچنین، تویوتا سیستم راحت HMI Commander را ارائه نمی‌دهد، که از یک دستگیره نصب شده بر روی ستون شیفت، درست فراتر از انتهای بازوی مرکزی استفاده می‌کند. هنگامی که راننده CX-۵ آرنج خود را روی بازوی مرکزی قرار می‌دهد، کنترل‌های سیستم اطلاعات سرگرمی درست در نوک انگشتان او قرار دارند.

برای تغییر ایستگاه رادیویی یا صدا نیازی به دست زدن به صفحه لمسی نیست، زیرا HMI Commander همه این‌ها را از پایه کنسول مرکزی کنترل می‌کند. نه تنها راحت است، بلکه حس بسیار عالی را نیز ارائه می‌کند، زیرا این سیستم‌های کنترل اطلاعات سرگرمی نصب‌شده بر روی کنسول به ستون اصلی بسیاری از برند‌های لوکس تبدیل شده‌اند.

دیگر ویژگی مزدا CX-۵ که در تویوتا راو ۴ نمی‌توانید دریافت کنید، نمایشگر فعال رانندگی با جلوپنجره است که بیشتر به عنوان نمایشگر هدز آپ شناخته می‌شود. ویژگی که از دنیای سدان‌های لوکس گران قیمت وام گرفته شده است، نمایشگر هدزآپ مزدا اطلاعات بی شماری را ارائه می‌دهد که راننده به طور معمول از مجموعه گیج دریافت می‌کند، اما این سیستم به راننده اجازه می‌دهد چشم خود را به جاده نگاه دارد.

مزدا CX-5 در مقابل تویوتا RAV4: کدام یک بهتر است؟

 این سیستم سرعت خودرو، محدودیت سرعت محلی، دستورالعمل‌های سیستم ناوبری گام به گام و اطلاعات سیستم‌های کمک راننده i-Activsense مانند نظارت بر نقاط کور، کروز کنترل رادار، کمک حفظ بین خطوط و پشتیبانی از ترمز هوشمند را نمایش می‌دهد.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که باران یا برف زیادی می‌بارد، مزدا CX-۵ مزیت دیگری نسبت به RAV۴ به‌شکل برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران دارد. این‌ها برای CX-۵ در همه تریم‌ها استاندارد هستند، اما فقط در RAV۴ از تریم XLE FWD و بالاتر در دسترس هستند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها