کد خبر : 2949

همه چیز درباره جیپ Cherokee مدل 2019

همه چیز درباره جیپ Cherokee مدل 2019

یک موتور قدرتمند توربوی جدید همه چیز را بهبود می بخشد، اما سیستم انتقال قدرت نامناسب، چیزی است که در مدل تازه به روز شده جیپ چروکی ۲۰۱۹ بیشتر از هر چیزی به چشم می آید.

به گزارش خودروتک، در زمینه رقابت هیچ نمونه مشابهی با قیمت یکسان با مدل چروکی برای آفرود وجود ندارد، و این یک گزینه قوی در این بخش است. اما به طور کلی، حجم صندوق عقب آن حتی در مقایسه با رقبای جمع و جورتر خود کم است، و اندازه بزرگ سیستم انتقال قدرت آن یک نقطه ضعف است، به خصوص هنگامی که با یک موتور کم قدرت همراه می‌شود.

ما امید زیادی به جیپ چروکی ۲۰۱۹ داشتیم. ما به طور کلی به آن علاقه مندیم، به رغم این واقعیت که پس از اینکه یک مدل سال ۲۰۱۴ داشتیم، تصمیم گرفتیم که دیگر این مدل را خریداری نکنیم. به عبارتی، علاقه ما به چروکی به قدری زیاد بود که قادر به چشم پوشی از جایگزینی موتور آن که به طرز مرموزی مورد نیاز بود، هستیم. اما چیزی که قابل چشم پوشی نیست، رفتار نامناسب سیستم انتقال قدرت آن است، نه سرعته اتوماتیک – به ویژه هنگامی که با یک موتور پایه ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر همراه می شود. بر خلاف تغییرات متعدد آن در زمینه برنامه ریزی هم در مدل های اولیه ما و هم در مدل های بعدی، انتقال قدرت دارای تاخیر زیادی برای تغییر دنده از حالت سبک به سنگین است. (حداقل، تغییرات دنده سنگین در طول سالها تا حدودی بهبود یافته.)

چروکی مدل سال ۲۰۱۹ چیزهای جدید زیادی ارائه داده است، که اولین به روز رسانی قابل ملاحظه از سال ۲۰۱۴ است، که فرصت خوبی برای بهبود ایرادات است. از طرفی، جیپ مدل کامپس به طور کامل در سال ۲۰۱۷ مجددا طراحی شد که با ناامیدی زیادی همراه بود و این موضوع تا حدودی به مشکلات انتقال قدرت مربوط می‌شد. آیا چروکی ۲۰۱۹ هم مسیر مشابهی را طی خواهد کرد. عملکرد جیپ چگونه بوده است؟

یک گام جلوتر، از نظر فنی

هر دو مدل چروکی ۲۰۱۹ که ما سوار شدیم: Trailhawk و Overland مجهز به یک موتور خطی ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر بودند. هر دو چروکی ها در سال ۲۰۱۹ ما سوار از Trailhawk و سال زمینی با سال موتور که جدید به صف مجهز شدند. قدرت ۲۷۰ اسب بخاری که آنها تولید می کردند تنها ۱ اسب بخار کمتر از مدل V-6 استاندارد است که معمولا در این دو مدل استفاده می شود، اما میزان تولید گشتاور آن بیشتر است- که در دور موتورهای کمتر به دست می آید: حداکثر ۲۹۵ پوند-فوت در دور موتور ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه، در مقابل موتور Pentastar V-6  ۳٫۲ لیتری که ۲۳۹ پوند-فوت را در ۴،۴۰۰ دور در دقیقه ایجاد می کند. تفاوت در شروع بسیار قابل توجه است و انتقال قدرت تا حدودی بهتر است.

آیا چیزی که می بینم یک موتور توربو است؟ موتور جدید در مدل ۲۰۱۹، یک توربو اختیاری ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر است که گشتاور را افزایش داده و زمان انتقال قدرت را کاهش می دهد.

 

قدرت و گشتاور بیشتر باعث می شود خودروی شما عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا آنها به کاهش دنده برای سرعت گیری خودرو نیاز ندارند و معمولا نیاز به کاهش دنده برای سرعت گیری نشان دهنده وجود معایبی در سیستم انتقال قدرت است.

اما این مسئله تاخیر در سستم انتقال قدرت ۹ سرعته در نسخه جدید موتور رفع شده است؛ این موضوع در سرعت های پایین تر کمتر رخ می دهد  و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این به اندازه کافی طبیعی است که شما می توانید به راحتی رانندگی کنید و اصلا متوجه آن نشوید – تا زمانی که شما بخواهید در بزرگراه مانور دهید تلاش و تنها نیاز است ۲ تا ۳ ثانیه از زمانیکه پای خود را بر روی پدال گاز قرار می دهید منتظر بمانید.

بهره وری باعث ایجاد انتقال قدرت گسترده شده است، و ما نمی گوییم که از طرفداران صدای موتور یا پاسخ متغیر انتقال اتوماتیک هستیم که به طور مداوم تغییر می کند، که رقبایی مانند سوبارو و هوندا از آن استفاده می کنند، اما این توجیهی برای گیربکس مدل چروکی نیست. گیربکس های CVT در طول زمان بهبود یافته و گیربکس هشت سرعته معمولی در مدل Tiguan، به عنوان مثال، کارکرد خوبی را نشان داده است.

همه وسایل نقلیه باید آزمایش شوند، و تاخیر مشاهده شده در آزمایش های مدل چروکی در محدوده ایمن و مناسب بود. این سیستم انتقال قدرت نه سرعته توسط شرکت آلمانی ZF عرضه شده و هنگامی که با موتور بزرگتر ۳٫۶ لیتری V-6 همراه می شود، که می توانید در مقاله بهترین های ما از کرایسلر پاسیفیکا ۲۰۱۷، بسیاری از مدل های کم قدرت مانند Fiat کرایسلر و دیگر خودروسازان از جمله هوندا و جگوار لندرور را پشت سر می گذارد.

شما باید تصمیم بگیرید که آیا سیستم انتقال قدرت بدون درنظرگرفتن موتور موردنظر شما، یک مساله تعیین کننده برای شما در هنگام معامله است یا خیر. موتور توربو جدید در این زمینه کاملا کارساز خواهد بود، اما شما برای استفاده از آن باید مبلغ زیادی را پرداخت کنید: در تمام مدل های به صورت اختیاری قابل نصب است اما در مدل Latitude، با پرداخت ۲،۲۴۵ $ می توانید از آن بهره ببرید که برای حالت استاندارد ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر، کمی گران تر از حالت V-6، قیمتی معادل ۱،۷۴۵ دلار برای مدل Latitude در محدوده FWD باید پرداخت کنید. توربو یک گزینه ۵۰۰ دلاری در مدل های استاندارد V-6 است.

اگر چه موتور توربو می تواند با بنزین معمولی کار کند، ترجیحا بهتر است از بنزین باکیفیت اکتان ۹۱ برای خروجی بهتر و مصرف سوخت بهینه استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که توربو چهارگانه، هنگامی که با پکیچ یدک کش Trailer Tow همراه می شود، ظرفیت بکسل چروکی را از ۲۰۰۰ به ۴۰۰۰ پوند افزایش می دهد، اما مدل V-6 همچنان دارای قدرت ۴۵۰۰ پوند است.

یکی از موفقیت‌های مدل چروکی این است که در آن هیچ چیز احمقانه‌ای وجود ندارد. این چیزی است که امروزه زیاد دیده می‌شود.

قیمت بالای سوخت، قدرت موتور را تضعیف می کند در غیر این صورت، مسافت پیموده شده برآورد شده توسط EPA در حالت FWD به ترتیب ۲۳/۳۱/۲۶ مایل به ازای هر گالن در مصارف شهری / بزرگراه / ترکیبی است. میزان مصرف سوخت در حالت ترکیبی با استفاده از سه سیستم ساده FWD می تواند به ۳۸٫۶ کیلومتر  به ازای هر گالن ها که در مدل چروکی ارائه می شود، درایو فعال I، و به ۳۷کیلومتر به ازای هر گالن در حالت درایو فعال II، افزایش یابد که یک چرخ دنده پایین برای حالت های آفرود ایجاد می کند؛ اصلاحات بیشتر برای Trailhawk اعمال شده است که آن را به ۲۲ مایل به ازای هر گالن می رساند.

برای مقایسه، موتور V-6 به ترتیب ۲۳، ۲۲، ۲۱ و ۲۱ مایل به ازای هر گالن در حالت ترکیبی مصرف دارد. مدل پایه ای چهار سیلندر در حالت ۴۰٫۲ کیلومتربه ازای هر گالن و ۳۸٫۶ کیلومتر به ازای هر گالن در حالت Active Drive I مصرف دارد.

چگونگی مقایسه مصرف سوخت در مدل‌های چروکی با رقبای خود بستگی به این موضوع دارد که چگونه آن را طبقه بندی کنید. قیمت تیپ پایه آن قابل رقابت با SUVهای جمع و جور است، اما تقریبا ۱۰ اینچ طولانی تر از نسخه جیپ جمع و جور، مدل کامپس است. آن عریض تر از مدل ۲۰۱۸ سوبارو فارستر و اوتبک و مدل ۲۰۱۸ فولکسواگن تیگوان است، که در میان رقبای جمع و جور آن قرار دارند، اما مدل‌های اوتبک و تیگوان هر دو چند اینچ طولانی‌تر از مدل چروکی هستند.

مدل فارستر بر اساس آمار EPA دارای میزان مصرف  ۴۵کیلومتر به ازای هر گالن با موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر و ۴۰٫۲ کیلومتر به ازای هر گالن با موتور توربوشارژ ۲٫۰ لیتری است. مدل اوتبک همچنین دارای مصرف ۴۵کیلومتر به ازای هر گالن با موتور ۲٫۵ لیتری و ۳۵٫۴کیلومتر به ازای هر گالن با  موتور شش سیلندر ۳٫۶ لیتری است. (هر دو مدل سوبارو در حالت استاندارد درایو تمام چرخ عرضه می‌شوند.) مدل تیگوان دارای میزان مصرف ۳۸٫۶کیلومتر به ازای هر گالن در حالت FWD و۳۷کیلومتر به ازای هر گالن در حالت AWD است.

بی‌نظیر در آفرود

مدل چروکی هیچ همتایی در قیمت در کلاس خود ندارد که بهترین کارآیی را مدل Trailhawk ارائه می دهد. این مدل دارای ترکیب مختلفی از سپرو ضربه گیر جلو و عقب– برای ایجاد روش و خروجی بهتر در زاویه های مختلف – در حالت رانندگی فعال و ۴WD است (که در حالت رانندگی فعال II به صورت چهار چرخ به علاوه قفل دیفرانسیل عقب عمل می کند) و با حالت‌های کشش Selec-Terrain از جمله در برف، حالت اسپورت، شن و ماسه / سنگلاخ عرضه می‌شود. در این محدوده قیمت، توانایی های آفرود چروکی به سختی قابل دستیابی است. مدل Trailhawk نشان داده شده نسخه برتر در این نسخه برای مقابله با آب است.

 

من مدل چروکی Trailhawk را با مدل نهایی جیپ برای آفرود، مدل مجددا طراحی شده Wrangler Rubicon 2018 ، مقایسه کردم که در نتیجه آن متوجه شدم مدل چروکی نیز می تواند به هر جایی که این مدل می‌تواند برود، سفر کند. زاویه های بدنه آن خیلی شیب دار نیست (هر چند زاویه های بدنه آن حتی در برخی موارد بهتر از مدلRubicon  Wrangler چهار درب است)، و فاصله خالی در زیر مدل چروکی Trailhawk 8.7 اینچ از زمین فاصله دارد که کمتر از فاصله ۱۰٫۸ اینچی در مدل Rubicon است، اما همین موضوع که عملکرد آنها قابل مقایسه است نشان از پیشرفت مدل چروکی در زمینه آفرود است. اساسا، استفاده از محورهای جلو و عقب صلب در مدل Wrangler امکان فرمان پذیری و کشش چرخ بیشتری را نسبت به مدل چروکی می دهد، اما چروکی عملکرد بهتری را روی جاده ارائه می‌کند.

خیلی خوب

سیستم انتقال قدرت در مدل چروکی به عنوان پاشنه آشیل این مدل است، در غیر این صورت این یک مدل ایده آل خواهد بود. این خودور دارای یک سواری خوب بوده و راحتی زیادی را برای سرنشینان فراهم می‌کند (SUV های جمع و جور کمی وجود دارند که به خاطر ظاهر اسپورت خود شناخته شده باشند). این خودروی دارای یک عملکرد آرام است، هر چند لاستیک های به کار رفته در مدل Trailhawk قابل توجه هستند، لاستیک‌های دندانه دار بریجستون دوئلر H / L Alenza که در مدل Overland نیز بکار گرفته شده است. ترمزها در هر دو زمینه کاربردی و آزمایشی عملکردی قوی و خطی ارائه داده‌اند.

صندلی‌های عقب ۶۰/۴۰ مجزای آن قابلیت حرکت به جلو و عقب را دارند که فضای کافی برای پای سرنشینان را، حتی در مقایسه با رقبای با اندازه متوسط خود، فراهم کنند.

 

همچنان، مدل چروکی دارای فضای کمتری در صندلی‌های عقب برای سر افراد است به جز مدل Rogue، که دارای فضای برابر با چروکی به ارتفاع ۶ فوت برای سرنشینان عقب است. اما من در همین فضا نیز کاملا راحت بودم هر چند یک سقف بازشوی پانوراما نیز در سقف وجود داشت.

فضای صندوق عقب متوسط

جیپ فضای صندوق عقب را برای مدل ۲۰۱۹ کمی تغییر داده و بیش از ۳ اینچ به عرض و ۱٫۲ فوت مکعب به مجموع حجم آن اضافه کرده است. اما با این حال این فضا نقطه قوت این مدل نیست. در نظر داشته باشید که امکان حرکت کشویی صندلی‌های عقب، همانطور که در بالا ذکر شد، انعطاف پذیری زیادی به فضای مورد نیاز سرنشینان عقب و همچنین فضای صندوق عقب می‌دهد. حجم صندوق عقب مدل چروکی، ۲۵٫۸ فوت مکعب از حجم پشت صندلی عقب در مدل‌های فارستر (۳۴٫۴ فوت مکعب)، اوتبک (۳۵٫۵)، سانتافه اسپرت (۳۵٫۴) ، Rogue (39.3) و تیگوان (۳۳ فوت مکعب در پشت ردیف دوم) کمتر است.

حداکثر حجم صندوق عقب در مدل چروکی که با تاکردن کامل صندلی‌های عقب به دست می‌آید ۵۴٫۹ فوت مکعب است. بسیاری از رقبای دیگر حجمی در حدود ۷۰ فوت مکعب یا بیشتر را ارائه می‌دهند. با حذف کردن صندلی‌های عقب از معادلات، حداکثر حجم ارائه شده توسط چروکی، در حالت تاشدگی کامل صندلی ها ۵۴٫۹ فوت مکعب است. اکثر مدل های دیگر ۷۰ فوت مکعب یا بیشتر را ارائه می‌دهند. اگر سطح محفظه جعبه عقب را بلند کنید، حتی می‌توانید چند اینچ به عمق آن اضافه کنید که توسط تایر کمکی (زاپاس) اشغال شده است. به طور کلی، فضای صندوق عقب نسبتا خوب طراحی شده و متنوع است، اما اندازه آن حتی در میان رقبای جمع و جور خود نیز پیشتاز نیست. مدل کامپس دارای فضای بزرگتری به میزان ۲۷٫۲ و ۵۹٫۸ فوت مکعب در پشت صندلی‌های عقب و حالت حداکثر به ترتیب، است.

سوالات ایمنی

طبق مطالب منتشر شده، بر روی مدل جدید ۲۰۱۹ چروکی توسط موسسه بیمه برای ایمنی در بزرگراه تست تصادف انجام نشده است، هر چند این سازمان برنامه‌ای برای انجام این آزمایش در همین تابستان دارد. نسل پیشین این مدل یک نتیجه ناامید کننده با یک نمره حاشیه‌ای را (در محدوده نمره دهید خوب، قابل قبول، حاشیه‌ای و ضعیف) در آزمایش برخورد با یک شیء برآمده از سمت راننده را کسب کرد، که تنها امتیاز منفی این مدل بود که قطعا به طور متوسط ​​پایین‌تر از سایر رقبای خود بود. جیپ می‌گوید تغییراتی را اعمال کرده است که می‌تواند نمره مدل ۲۰۱۹ را بهبود بخشد، اما تا زمانی که نتایج آزمایش‌ها ارسال نشود، نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم. به دنبال مدل ۲۰۱۹ چروکی در وب‌سایت سازمان در بین SUVهای متوسط بگردید و ​​ گزارشات مربوط به مدل ۲۰۱۸ را بخوانید.

گزارش ایمنی چروکی به جر این مورد بسیار خوب است. در حال حاضر این مدل ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و راننده کمکی را ارائه می‌دهد، از جمله هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار اضطراری، کروز کنترل انطباقی ​​که تا مرز توقف کامل کارآیی دارد، هشدار خروج از خط، نظارت بر نقطه کور با تشخیص ترافیک، برف پاک‌کن مجهز به حسگر باران، چراغ های اتوماتیک و فعال پارکینگ موازی / عمودی. متاسفانه، تیم فناوری که این ویژگی‌ها را ارائه داده‌اند در مدل Latitude از آنها استفاده نکرده‌اند. یک دوربین پشتیبان استاندارد نیز در دسترس است.

مدل سال ۲۰۱۹ چروکی همچنین رتبه A برای ایمنی محل صندلی کودکان را کسب کرد که حتی در میان بهترین SUVهای پنج صندلی، امری نادر است. جزئیات مربوط به صندلی‌های خودرو را ببینید. برای فرزندانی که به تازگی رانندگی را آغاز کرده‌اند، یک سیستم هشدار تعبیه شده که با خانواده آنها به اشتراک گذاشته می‌شود و در صورتی که راننده از سرعت مجاز، مناطق رفت و آمد و یا محدودیت‌های جغرافیایی تنظیم شده تجاوز کند به خانواده آنها اطلاع داده می‌شود.

برای سال ۲۰۱۹، چراغ‌های جلوی جیپ برای دید بهتر در روز تغییر مکان داده است، که متفاوت از موقعیت بحث برانگیز قبلی آنها است.

 

درباره ظاهر …

من یکی از معدود افرادی هستم که ظاهر عجیب و غریب چروکی قدیمی، با چراغ‌های جلوی قرار گرفته در بالا به جای پایین، که در آن مردم متوجه نمی‌شدند چه چیزی در جلوی آنها قرار دارد را بیشتر می‌پسندم. من در اقلیت هستم و کارخانه جیپ نه تنها در برابر گسترش این طراحی به سایر مدل‌ها جلوگیری کرده است اما بلکه به طور کلی در مدل ۲۰۱۹ چروکی آن را حذف کرده است و در حال حاضر از گروه چراغ‌های استاندارد DRLs عالی و LED بهره می‌برد. (هیوندای در حال حاضر نیز از این طرح استفاده می‌کند – در مدل Kona و طراحی مجدد ۲۰۱۹ سانتافه.) علاوه بر این، پنجره مشبک آبشارگونه که قبلا از لبه کاپوت شروع می‌شد و سپس مانند یک آبشار به پایین می‌آمد. در حال حاضر یک جلوه متداول تر به خود گرفته و عمودی‌تر است.

من اعتراف می‌کنم که این طرح می‌تواند برای بسیاری از خریداران جذابیت بیشتری داشته باشد و در نسخه Trailhawk از مدل چروکی با سپر خاکستری ظاهری فوق‌العاده‌ای دارد، اما برای من، نسخه‌های هم رنگ با بدنه شیک‌تر به نظر می‌آیند، به ویژه در کنار سپرهای عریض و چراغ‌هایی که قبلا مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

از دانشجویان پرافتخار بیشتر انتقاد می‌شود

علاوه بر همه مزایای دیگر، Cherokee در ایالات متحده و در Belvidere، lll ساخته شده است و مدل ۲۰۱۸ آن رتبه اول را در فهرست America-Made Index در Cars.com کسب کرده است. (رتبه مدل ۲۰۱۹ است بستگی به هر دو معیارهای بررسی و بقیه مدل های ۲۰۱۹ دارد که در ماه ژوئن ۲۰۱۹ تعیین می‌شود) اگر ما بیش از حد در مورد ضعف سیستم انتقال قدرت چروکی صحبت می‌کنیم، دقیقا به همان دلیلی که وقتی یک دانش‌آموز ممتاز کاری واقعا احمقانه انجام می‌دهد بیشتر سرزنش می‌شود: اما در واقع این یک مدل خیلی خیلی خوب است. 


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها