کد خبر : 19786

همه چیز درباره تویوتا هایلندر 2020

همه چیز درباره تویوتا هایلندر 2020

مدل هایلندر دومین شاسی بلند پرفروش کمپانی تویوتا به شمار رفته و در کنار فورد اِکسپلورِر که همانند تویوتا هایلندر برای سال ۲۰۲۰ مجدداً‌ طراحی شد، یکی از دو شاسی بلند سایز متوسط سه ردیفه‌ی پرفروش در بازار کنونی محسوب می‌شود.

به گزارش خودروتک ، به همین دلیل زمانیکه کمپانی تویوتا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ تصمیم به طراحی مجدد این خودرو گرفت، این کار از ریسک بالایی برخوردار بود.

مدل جدید هایلندر با برخورداری از طراحی جذاب‌تر و امکانات اطلاعاتی سرگرمی پیش فرض بیشتری همچون قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، اندروید اتو و آمازون الکسا به اصلاح مدل کنونی این خودرو پرداخته است.

کمپانی تویوتا همچنین موتور پایه‌ی چهار سیلندر را از لیست سیستم‌های پیشرانه این خودرو که شامل پیشرانه‌های شش سیلندر و هیبریدی می‌شود، حذف کرده است.

در ادامه‌ی این مطلب با طراحی مجدد کامل این شاسی بلند سه ردیفه‌ی محبوب کمپانی تویوتا بیشتر آشنا خواهید شد:

مدل‌ها و قیمت‌ها

هنوز جزئیاتی در رابطه با قیمت این خودرو در دست نیست اما با این حال لیست ورژن‌های مختلف این خودرو هم اکنون مشخص است.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ در قالب مدل‌های L، LE، XLE، Limited، و پلاتینیوم عرضه خواهد شد.

این در حالیست که پیش از این در مدل‌های قبلی این خودرو شاهد ورژن پایه‌ی L نبوده‌ایم.

علاوه بر این کمپانی تویوتا تولید مدل LE Plus و مدل اسپورت SE را نیز متوقف کرده است.

طراحی خارجی

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ در مقایسه با مدل سال ۲۰۱۹ خود دارای چراغ‌های جلو و عقب باریک‌تری می‌باشد.

این خودرو همچنین از یک پنجره‌ی مشبک کوچک‌تر ذوزنقه شکل با وضوح بیشتر و لوگوی بالدار تویوتا برخوردار است.

کمپانی تویوتا در جناحین خودرو از یک خط تزئینی جدید استفاده کرده که از گلگیر جلویی آغاز و تا بالای قوس چرخ‌ عقب ادامه پیدا می‌کند.

علاوه بر این پنجره‌های بکار رفته در این خودرو نیز کمی بیشتر به سمت عقب باریک می‌شوند. به طور کلی خطوط استفاده شده در بدنه‌ی مدل جدید هایلندر مسطح‌تر بوده و از این گذشته ارتفاع این خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود بیش از ۲ اینچ افزایش یافته است.

به ادعای کمپانی تویوتا نتیجه‌ی تغییرات انجام شده در این خودرو باعث بهبود آیرودینامیک آن شده‌اند.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ به صورت پیش فرض به همراه چرخ‌های ۱۸ اینچی عرضه شده و علاوه بر این برای نخستین بار چرخ‌های ۲۰ اینچی نیز به عنوان آپشن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

طراحی اتاق

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ در مقایسه با مدل کنونی خود دارای طراحی مشابهی است.

اما با این حال استثناهایی مانند وجود دکمه‌‌های متفاوت در قسمت پنل ابزاری و صفحه نمایش لمسی که بالاتر از محل سابق خود قرار گرفته نیز به چشم می‌خورد.

صندلی‌ها

مدل جدید هایلندر در شکل استاندارد خود فضای نشیمن برای هشت سرنشین را فراهم می‌کند.

صندلی‌های کاپیتانی ردیف جلو در مدل‌های L و LE به همراه روکش پارچه‌ای مشکی و خاکستری رنگ عرضه می‌شوند.

این در حالیست که در صندلی‌های مدل XLE از روکش چرم مصنوعی استفاده شده و در نمونه‌های موجود در مدل‌های Limited و پلاتینیوم شاهد استفاده از روکش چرم اصل با آپشن‌های رنگ بیشتر هستیم.

صندلی راننده در این خودرو به صورت پیش فرض با قابلیت تنظیم به صورت برقی در هشت حالت مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

با انتخاب مدل‌های XLE و بالاتر از امکاناتی نظیر صندلی راننده‌ی قابل تنظیم در ده حالت مختلف به صورت برقی، قابلیت تنظیم چهار گانه در صندلی‌ مسافر، و سیستم گرمایشی در هر دو صندلی ردیف جلو بهره مند خواهید شد.

مدل‌های پلاتینیوم و Limited این خودرو به سیستم تهویه در صندلی‌های خود مجهز شده‌اند.

فضای نشیمن ردیف دوم این شاسی بلند در دو آپشن نیمکت سه نفره و یا دو صندلی کاپیتانی قابل انتخاب می‌باشد.

با انتخاب آپشن اول فضای نشیمن شما به هشت سرنشین و با انتخاب آپشن صندلی‌های کاپیتانی این فضا به هفت سرنشین خواهد رسید.

هر دو آپشن قابلیت حرکت افقی، خم شدن، و تخت شدن را دارند. صندلی‌های ردیف دوم در مدل پلاتینیوم به سیستم گرمایشی مجهز شده‌اند.

صندلی‌های ردیف سوم از فضای کافی برای جای دادن سه سرنشین در خود برخوردار بوده و با نسبت تقسیم ۴۰/۶۰ به صورت تخت خم می‌شوند.

امکانات داخلی

تویوتا هایلندر جدید در ورژن پایه‌ی خود از یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی برخوردار است که این صفحه نمایش در مقایسه‌ی با نمونه‌ی ۶٫۱ اینچی مدل کنونی این خودرو بزرگ‌تر می‌باشد.

این در حالیست که با خرید ورژن پلاتینیوم صاحب یک صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی خواهید شد.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ به صورت پیش فرض به همراه ویژگی‌هایی از جمله قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، اندروید اتو، آمازون الکسا، و Waze عرضه می‌شود که جای خالی آن‌ها در مدل قدیمی این خودرو حس می‌شد.

علاوه بر این یک سیستم صوتی JBL نیز به عنوان آپشن در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سیستم کنترل آب و هوا خودکار سه منطقه‌ای، قابلیت ورود به خودرو به وسیله‌ی یک سوییچ مجاورت، و پنجره‌های خودکار در جلو و عقب خودرو از دیگر امکانات پیش فرضی هستند که در مدل جدید تویوتا هایلندر می‌توان یافت.

اما این در حالیست که در مدل LE شاهد اضافه شدن صندوق عقب برقی، در مدل XLE شاهد وجود یک مون روف، در مدل Limited شاهد یک صندوق عقب برقی خودکار و سیستم نور پردازی رنگی محیطی، و در مدل پلاتینیوم شاهد اضافه شدن تجهیزاتی نظیر صفحه نمایش هشدار دهنده، یک مون روف بزرگ‌تر، و یک سیستم دوربین پارک مجهز به یک دوربین ۳۶۰ درجه هستیم.

فضای حمل بار

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ در زمینه‌ی فضای حمل بار دارای ۱۶٫۱ فوت مکعب فضا در پشت ردیف سوم صندلی، ۴۰٫۶ فوت مکعب در صورت خم شدن ردیف سوم صندلی، ۷۳٫۳ فوت مکعب فضا پس از خم شدن ردیف‌های دوم و سوم می‌باشد.

به گفته‌ی کمپانی تویوتا این خودرو ساز به این منظور که اعداد و ارقام این خودرو در زمینه‌ی فضای حمل بار کوچک‌تر از مدل سال ۲۰۱۹ این خودرو به نظر برسند از یک سیستم اندازه گیری جدید استفاده کرده‌ است، هرچند اعداد و ارقام هر دو مدل شبیه به یکدیگر هستند.

سیستم پیشرانه

مدل جدید تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ درست همانند مدل ۲۰۱۹ از یک موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر با توان تولید ۲۹۵ اسب بخار قدرت برخوردار است که خروجی قدرت این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌گردد.

علاوه بر این ظرفیت بکسل ۵۰۰۰ پوندی این خودرو به همراه پکیج بکسل دلخواه و همچنین آپشن‌های سیستم سواری دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل نیز در مدل جدید هایلندر دست نخورده باقی مانده است.

با این حال در مدل جدید این خودرو وجود دو تغییر عمده در لیست سیستم‌های پیشرانه‌ی آن به چشم می‌خورد.

اولین تغییر ناپدید شدن موتور پایه‌ی چهار سیلندر است که به اعتقاد منتقدین فاقد توان لازم برای به حرکت در آوردن این خودرو عظیم الجثه بود.

دیگر تغییر عمده‌ی اعمال شده در این خودرو به مدل هیبرید آن مربوط می‌شود. طبق محاسبات انجام شده توسط کمپانی تویوتا مدل جدید هایلندر ۲۰۲۰ به صورت ترکیبی در رانندگی شهری و بزرگراه مصرف سوخت ۲۲ مایل بر گالن را از خود به جای می‌گذارد.

این رقم اندکی پایین‌تر از راندمان سوخت ۲۳ مایل بر گالنی حاصل شده به وسیله‌ی تویوتا هایلندر ۲۰۱۹ شش سیلندر است.

قابلیت رانندگی آفرود

تویوتا هایلندر برخلاف مدل فور رانِر با هدف عرضه تحت عنوان یک خودرو آفرود ساخته نشده است.

با این حال کمپانی تویوتا برای کمک به هایلندر در زمین‌های ناهموار چندین ویژگی جدید را به مدل ۲۰۲۰ این شاسی بلند اضافه کرده که شامل یک سیستم Multi – Terrain Select به همراه تنظیمات برای مسیر‌های گلی و شنی (Mud & Sand) و صخره‌ای و خاکی (Rock & Sand) می‌شود.

علاوه بر این سیستم سواری دو دیفرانسیل دلخواه این خودرو به منظور کنترل بهتر توزیع قدرت بین چهار چرخ، به روز رسانی شده است.

امکانات ایمنی

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ درست همانند مدل ۲۰۱۹ خود در مقایسه با بسیاری از رقبا به همراه امکانات ایمنی پیش فرض فراوانی از جمله سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابرین پیاده، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و نور بالای خودکار روانه‌ی بازار می‌شود.

از ویژگی‌های جدید در مدل جدید هایلندر می‌توان به سیستم خواندن علائم جاده و سیستم کمک به پیدا کردن مسیر که به شما در هدایت خودرو در بزرگراه کمک می‌کند، اشاره کرد.

سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، مانیتور‌های فاصله‌ی پارک به همراه سیستم ترمز خودکار تجهیزات ایمنی قابل خرید این خودرو را تشکیل می‌دهند.

رقبا

تویوتا هایلندر در کنار مدل اِکسپلورِر کمپانی فورد که برای سال ۲۰۲۰ مجدداً طراحی شد یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلند‌های سایز متوسط سه ردیفه در بازار خودرو محسوب می‌شود.

از دیگر رقبای محبوب در این بخش می‌توان به هوندا پایلوت و شورولت تراورس اشاره کرد.

برند‌هایی همچون کیا و هیوندا مشغول ساخت شاسی بلند‌های سه ردیفه‌ی جدیدی همچون کیا Telluride و هیوندا پالاسِید برای سال ۲۰۲۰ بوده‌اند و علاوه بر این کیا سورنتو نیز به عنوان خودرویی قدرتمند در بخش خودرو‌های شاسی بلند باقی می‌ماند.

مدل هایلندر پلاتینیوم احتمالاً بیش از ۴۰٫۰۰۰ دلار قیمت گذاری خواهد شد که این میزان قیمت آن را در کنار خودرو‌هایی همچون آکورا MDX، اینفینیتی QX60، و مدل لکسوس RX L خود کمپانی تویوتا قرار می‌دهد.

دسترس پذیری و تولید

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ از ماه دسامبر سال جاری و مدل هیبرید هایلندر از ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۰ در نمایندگی‌های فروش تویوتا موجود خواهند بود.

تویوتا هایلندر هم اکنون در پرینستون ایالت ایندیانا تولید می شود.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها