کد خبر : 13176

جدال نفس گیر تویوتا توندرا با رقبای تنومند

جدال نفس گیر تویوتا توندرا با رقبای تنومند

تویوتا توندرا به همراه تویوتا تاکوما از جمله محبوب‎ترین وانت‎های جهان به شمار می‎روند که این کمپانی خوشنام ژاپنی آنها را روانه بازارهای جهانی کرده است.

به گزارش خودروتک ، تویوتا توندرا در مدل‎های دو در و چهار در ساخته می شود و 3 تا 6 نفر سرنشین را نیز می‎تواند با خود حمل کند. اما این زیبای ژاپنی در بازارهای جهانی رقیب‎های سرسختی همچون فورد اف 150،  جی ام سی سیرا 1500 دنالی، هوندا ریج لاین، شورولت کولورادو، نیسان تیتان، نیسان فرانتیر و رام 1500 ربل را در مقابل خود می‎بیند. در این مقاله به بررسی تویوتا توندرا 2017 به همراه تعدادی از رقیبان آن که در این سال به بازارهای جهانی عرضه شده‎اند، می‎پردازیم.

تویوتا توندرا 2017

تویوتا در سال 2017 با فیس‎لیفت کردن این وانت سعی کرد که ظاهر آن را از یکنواختی نسل‎های قبل در بیاورد، به همین دلیل از طراحی جدید، جلو پنجره، چراغ‎های جلو و قطعات جدیدی در ساخت آن استفاده کرده است. موتور تویوتا توندرا 2017 دارای حجم 5663 سی سی است که دارای 8 سیلندر 32 سوپاپه می‎باشد. این خودرو می تواند 381 اسب بخار قدرت داشته باشد و با استفاده از گیربکس 6 سرعته خود شتابی معادل 6.4 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. این خودرو دارای سیستم فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم، سیستم صوتی تصویری، سیستم امنیتی و کیسه های هوا و امکاناتی مناسب است. اگر از مصرف بالای تویوتا چشم‎پوشی کنیم می توان آن را کامل‎ترین وانت حال حاضر دنیا دانست و به‎همین‎دلیل نیز محبوبیتی فراتر از حد انتظار داشته و یکی از پرفروش‎ترین وانت‎های آمریکا لقب گرفته است.

فورد F150 2017

تویوتا توندرا

فورد اف 150 مدل 2017  یکی از بی نظیر ترین خودروهای پیکاپ دنیا به حساب می‎آید که از یک موتور 6 سیلندر با حجم 3500 سی‎سی استفاده می‎کند. این خودرو از یک پیشرانه کاملا جدید نسبت به نسل قبلی خود استفاده کرده است و به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک تجهیز گشته و می تواند 370 اسب بخار قدرت تولید کند. نسل اول این خودرو در سال 1948 تولید و روانه بازارها شد و تا به امروز در 13 نسل، تغییرات زیادی را متحمل شده است. پیکاپ فورد 40 سال به عنوان پرفروش‎ترین پیکاپ آمریکا شناخته شد که یک رکورد منحصر به فرد است. مدل 2017 این محصول به عنوان جان‎سخت‎ترین، هوشمندترین و تواناترین مدل این خودرو شناخته می‎شود و با طراحی ساده اما باشکوه خود جذابیت بالایی دارد. شتاب اولیه فورد اف 150 برابر 7.2 ثانیه است از امکانات و آپشن‎هایی همچون سیستم ترمز و پایداری، سیستم امنیتی و کیسه هوا، سیستم روشنایی و صوتی وتصویری و سایر آپشن‎های لازم برخوردار است.

شورولت کولورادو 2017

تویوتا توندرا

شورولت کولورادو مدل 2017 نسبت به مدل‎های قبلی خود تغییراتی داشته که باعث جذابیت و محبوبیت بیشتر آن در بین مردم و خصوصا جوانان شده است. این پیکاپ زیبا از یک موتور 6 سیلندر به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است. موتور این مدل 3600 سی‎سی حجم دارد و می تواند 308 اسب بخارقدرت تولید کند که به دلیل بهبود یافتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها و سیستم تزریق مستقیم نسبت به مدل قبل خود است. این خودرو حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت و شتاب اولیه 7.1 ثانیه را به ثبت رسانده است اما دلیل محبوبیت بالای آن طراحی بسیار زیبا، مصرف معقول سوخت، امکانات و آپشن‎های ویژه و ظاهر اسپرت و هندلینگ عالی آن است.

نیسان تیتان 2017

تویوتا توندرا

یکی دیگر از ژاپنی‎های محبوب بازارهای جهانی نیسان تیتان است که ظرفیت حمل 6 سرنشین را دارد و با طراحی عالی و زیبایی که دارد از نظر ظاهر و فضا بسیار تحسین برانگیز است. این خودرو از پیشرانه ای 8 سیلندری به حجم 5600 سی‎سی استفاده کرده است که قدرتی معال 390 اسب بخار تولید می‎کند و با استفاده از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک خود می‎تواند تجربه رانندگی بسیار بی‎نظیری را برای راننده و سرنشینان خلق کند. همچنین این خودرو نیز همانند همتایان خود از امکانات و آپشن‎های ویژه و مدرنی برخوردار است که می‎توان آن را در بین 5 ماشین پر فروش دنیا قرار داد.

 خرید و فروش تویوتا توندرا در بازارهای جهانی

همانگونه که گفته شد خریدوفروش تویوتا توندرا همانند سایر رقبای خود یکی از معتبرترین و محبوب ترین کمپانی های تولید کننده خودروهای وانت است و با توجه به کیفیت محصولات انتظار فروش بالای تویوتای توندرا کاملا منطقی است و در بازارهای بیش از 80 کشور جهان این محصول حضور پر رنگی دارد و به رقابت با کمپانی های دیگر می پردازد.

قیمت تویوتا توندرا 2017 در بازارهای جهانی

این خودرو همانند تمامی رقبای خود در مدل‎های و تیپ‎های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه شده است بنابراین قیمت تویوتا توندرا با توجه به مدل و تیپ آن نیز متغییر است. این محصول در بازه قیمتی 32 تا 55 هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش می‎رسد در‎حالی‎که رقبای آن مانند فورد اف 150 نیز در تیپ‎ها و مدل‎های مختلف در بازه قیمتی 29 تا 68 هزار دلار و نیسان تیتان نیز در بازه 30 تا 50 هزار دلار و در نهایت شورولت کولورادو هم در بازه قیمتی 25 تا 60 هزار دلار قیمت‎گذاری می‎شود.


منبع: ویرلن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها