کد خبر : 15648

جک S5 بخریم یا لیفان X60؟

جک S5 بخریم یا لیفان X60؟

جک اس ۵ – JAC S5 شاسی بلند کامپکت ( کراس اوور ) تک دیفرانسیل شرکت جی ای سی می باشد. این خودرو به دلیل شباهت زیاد با هیوندای توسان نسل ۲ در نمای جلو و محصولات آئودی در نمای عقب، طرفداران زیادی پیدا کرده است. چری تیگو ۵، هاوال h2 و بی وای دی اس ۶ رقبای اصلی اس ۵ هستند.

به گزارش خودروتک ، خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است.

پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست! طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد.

 
مقایسه خودرو مقایسه جک S5 اتوماتیک قیمت جک S5 اتوماتیک معایب جک s5 اتوماتیک تفاوت جک S5 اتوماتیک با لیفان X60 قیمت لیفان X60 مشخصات لیفان X60 معایب لیفان X60 لیفان X60 بهتره یا جک اس 5 مشاوره خرید خودرو JAC S5 مشخصات جک اس 5 مشخصات جک S5 دنده‌ای قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت شاسی بلند چینی قیمت جک اس 5 قیمت جک s5 دنده ای مقایسه جک S5 اتوماتیک و لیفان X60 قیمت لیفان ایکس 60

این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

مقایسه خودرو مقایسه جک S5 اتوماتیک قیمت جک S5 اتوماتیک معایب جک s5 اتوماتیک تفاوت جک S5 اتوماتیک با لیفان X60 قیمت لیفان X60 مشخصات لیفان X60 معایب لیفان X60 لیفان X60 بهتره یا جک اس 5 مشاوره خرید خودرو JAC S5 مشخصات جک اس 5 مشخصات جک S5 دنده‌ای قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت شاسی بلند چینی قیمت جک اس 5 قیمت جک s5 دنده ای مقایسه جک S5 اتوماتیک و لیفان X60 قیمت لیفان ایکس 60

از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد.

نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

معایب جک s5 اتوماتیک

۱- مونتاژ کرمان‌خودرو!

کرمان‌خودرو سال‌هاست که در زمینه مونتاژ خودرو در ایران فعالیت می‌کند. در اوایل فعالیت این شرکت، کیفیت مونتاژ محصولات خوب بود و می‌شد به محصولاتی مثل دوو سیلو و فولکس‌واگن گل امتیاز خوبی از نظر مونتاژ داد. اما در سال‌های اخیر مونتاژ ضعیف، کمر مشتریان این شرکت را شکسته! اگر زمانی از کرمان‌موتور خودرویی خریداری کردید و در انتظار تحویل خودروی خود بودید، پیشنهاد می‌کنم دست به دعا برداشته و برای اینکه خودروی شما مشکلات مونتاژی رایج را نداشته باشد دعا کنید. در واقع شما باید خوش‌شانس باشید تا از مونتاژ خوبی در تمام قسمت‌ها برخوردار شوید. جک S5 هم مانند دیگر خودروهای کنونی کرمان خودرو، از این قعده دور نیست و تقریبا تمام خریداران نسبت به مونتاژ ضعیف شکایت دارند.

۲- خدمات پس از فروش ضعیف

اگر در نظر بگیریم که تمام خودروسازان داخلی خدمات پس از فروش ضعیفی ارائه می‌دهند، باید کرمان‌موتور را یکی از صدرنشینان بدانیم. تعداد نمایندگی‌های کم در شهرستان‌های کشور، کمبود تعمیرکاران حرفه‌ای و آشنا به خودروهای چینی این شرکت و مشکل در تامین قطعات یدکی، از جمله مشکلات رایج خرید خودرو از کرمان‌خودرو است. پس اگر زمانی دست به جیب شدید و خودرویی از کرمان موتور خریداری کردید، انتظار خدمات خوبی نداشته باشید.

۳- کیفیت رنگ پایین جک S5

تمام محصولات کرمان‌خودرو از ارزان‌ترین آن‌ها گرفته تا گران‌ترین‌شان، کیفیت رنگ واقعا افتضاحی دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر خودروی جک S5 را خریداری کردید هیچ وقت به کارواش مراجعه نکنید یا اگر به کارواش رفتید حتما بگویید که فشار آب را کم کنند تا رنگ ماشینتان نریزد!

۴- مصرف سوخت زیاد جک S5

جک S5 یک بنزین خور تمام عیار است. دارندگان این خودرو از وضعیت مصرف سوخت این خودرو اکثرا ناراضی هستند. برخی از مصرف‌کنندگان میزان سوخت مصرفی آن را در هر صد کیلومتر، حدود ۱۵ لیتر گزارش داده‌اند.

۵- مشکلات متعدد فنی جک S5

هنگام تعویض دنده در بسیاری جک‌های S5، از دنده ۱ به دنده ۲، گیربکس خودرو صدا می‌کند و موتور خودرو گرما و صدای زیادی دارد. برخی از آپشن‌های جک S5 به خوبی کار نمی‌کنند. برخی از خریدارن گزارش داده‌اند زمانی که به موتور خودرو بیش از حد فشار آورده‌اند، موتور توربوشارژ فعال نشده و یا سوخته است! اینها قسمتی از مشکلات کلی جک S5 از لحاظ فنی بود و قطعا مشکلات ریز و درشت دیگری هم هست که در صورت خریداری با آنها مواجه می‌شوید. جک S5‌، از مشکلات دیگری مثل چکه کردن آب از سانروف (در برخی از مدل‌ها)، دید عقب ضعیف، رگلاژ نبودن درب‌ها، ارگونومی ضعیف صندلی‌ها و… نیز برخوردار است.

نسخه‌های مختلف لیفان X60، تفاوت زیادی از نظر طراحی داخلی ندارند و الگو گرفته از نسل قبل تویوتا راو۴ (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲) هستند. مهم‌ترین اختلاف مدل فعلی با نمونه‌ی ۲۰۱۹، مربوط به کنترل تهویه مطبوع است؛ لیفان X60 وارداتی با کلیدهای گردان سه‌گانه ارائه می‌شود که میزان گرما و سرما، مسیر خروجی هوا و شدت آنرا تنظیم می‌کنند، در حالی‌که مدل ۲۰۱۹ دارای دکمه‌های کوچک و ساختار مدرن‌تری است.

معرفی لیفان ایکس ۶۰

تقریبا از سال ۱۳۹۶ به بعد، تمامی نمونه‌های لیفان X60 که در ایران عرضه شدند، بروزرسانی شده و دارای جلوپنجره‌ی مدل ۲۰۱۵ هستند. این نسخه، با خطوط عمودی کروم و براق در فضای بین چراغ‌ها، با تفاوت واضحی نسبت به نسخه‌ی قدیمی که از خطوط افقی استفاده می‌کرد، قابل تشخیص است. فراتر از این، مدل‌های قبل و بعد از ۱۳۹۶، تفاوتی با یکدیگر ندارند.

بررسی تخصصی لیفان x60 قیمت لیفان X60 قیمت لیفان X60 اتوماتیک مشخصات لیفان X60 معایب لیفان X60 قیمت خودرو دست دوم امکانات لیفان x60 نمای داخلی لیفان X60 دفترچه راهنمای لیفان X60

از سویی دیگر، مدل جدید لیفان X60 که به عنوان مدل ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، دارای نکات بسیار جالبی برای علاقه‌مندان صنعت خودروسازی و خصوصا شرکت‌های ایرانی است. با نگاهی به این خودرو می‌فهمیم که با حداقل هزینه و استفاده از یک پلت‌فرم قدیمی، می‌توان نمای ظاهری یک کراس‌اور اقتصادی را متحول کرد و دست کم، محصولی جذاب‌تر و مشتری‌پسندتر، ارائه داد.

در فضای داخلی، اشاره کردیم که ۴ فرد بلند قد، نشیمن راحتی خواهند داشت و لیفان X60، دید مناسبی برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. این خودرو، البته از نظر بزرگی صندوق بار، وضعیت چشم‌گیری ندارد و با حجم ۴۰۰ لیتر، فراتر از ۲۰۶ صندوق‌دار نیست اما در کلاس کراس‌اورهای کوچک شهری، قابل قبول است. از نکات منفی در لیفان X60، باید به کیفیت پایین در متریال داشبورد، سبک طراحی و چیدمان قدیمی کلیدها، و فقدان آپشن‌های ساده، مثل خروجی هوا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

استفاده کنندگان از لیفان X60 معتقدند، صندلی‌های این خودرو دارای ارگونومی مناسب نیست و در سفرهای طولانی، باعث خستگی می‌شود. از سویی دیگر، پنل آبی‌رنگ پشت فرمان با نمایشگر دیجیتال سرعت هم، جذابیت چندانی برای رانندگان ایرانی نداشته است.

مقایسه جکs5 با جیلی x7 قیمت جیلی امگرند 7 انواع شاسی بلند در ایران بهترین شاسی بلند چینی مقاسه چانگان با جیلی مشخصات چانگان CS35 مقایسه خودرو مقایسه برلیانس با چانگان مقایسه برلیانس با جیلی امگرند مقایسه برلیانس با جک اس5 مقایسه 6 شاسی بلند چینی

کمبود امکانات ایمنی، شاید مهم‌ترین نکته منفی در لیفان X60 باشد. امروزه حتی در خودروی ارزان‌قیمتی مثل ام‌وی‌ام X22 هم، آپشن حفظ خودرو در شیب (HHC) وجود دارد؛ اما چنین سیستمی در لیفان X60 دیده نمی‌شود. جالب است بدانید، فناوری نسبتا ساده‌ی HHC برای خودروهایی مثل لیفان X60 که از پیشرانه‌ی ضعیفی استفاده می‌کنند، ضروری‌ است تا حرکت در سربالایی‌، ساده‌تر شود. این خودرو مثل بسیاری دیگر کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین، فقط با ۲ کیسه هوا ارائه می‌شود و از سیستم مدیریت تعادل ESP، بی‌بهره است.

از نظر کیفیت رانندگی، شاهد عملکرد متفاوت لیفان X60 در شرایط مختلف هستیم. هنگام حرکت در مسیر مستقیم و عبور از دست‌اندازهای شهری، فنرهای نرم و منعطف خودرو به کمک می‌آیند و مانع از احساس خشکی و ضربه‌ی احتمالی به پایین‌تنه‌ی سرنشینان، می‌شوند.

مشخصات فنی هر دو خودرو
 مقایسه خودرو مقایسه جک S5 اتوماتیک قیمت جک S5 اتوماتیک معایب جک s5 اتوماتیک تفاوت جک S5 اتوماتیک با لیفان X60 قیمت لیفان X60 مشخصات لیفان X60 معایب لیفان X60 لیفان X60 بهتره یا جک اس 5 مشاوره خرید خودرو JAC S5 مشخصات جک اس 5 مشخصات جک S5 دنده‌ای قیمت محصولات کرمان خودرو قیمت شاسی بلند چینی قیمت جک اس 5 قیمت جک s5 دنده ای مقایسه جک S5 اتوماتیک و لیفان X60 قیمت لیفان ایکس 60
 

خودرو

جک S5 اتوماتیک لیفان X60

کشور سازنده

 
چین
 
چین

سال (طراحی)

۱۳۹۵ ۲۰۱۱

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۹۹۷سی سی ۱۷۹۴سی سی

حداکثر قدرت

۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه ۱۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۲۶۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ دور در دقیقه ۱۶۸ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۶ سرعته – گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۵ دنده دستی

شتاب ۰ تا ۱۰۰

حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر در ساعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۵۴۵ کیلوگرم ۱۳۳۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۴۳۰ طول – ۱۸۴۰ عرض – ۱۶۶۰ ارتفاع ۴۳۲۵ طول – ۱۷۹۰ عرض – ۱۶۹۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۶۴۵ میلیمتر ۲۶۰۰ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

– لیتر در هر صد کیلومتر ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

۵۵ لیتر ۵۵ لیتر

استاندارد آلایندگی

Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD یورو ۳

استاندارد امنیت

 

میزان تولید CO2

– گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) – سیستم ترمز ضد قفل ABS – سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA – سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD – سیستم پایداری الکترونیکی ESC – سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC – سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC – ترمز پارک برقی EPB جلو دیسکی دوجداره با قابلیت تهویه و خنک شونده – عقب دیسکی – ABS – EBD

کیسه هوا

کیسه هوا راننده و سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم صوتی

دوربین دنده عقب – سیستم پخش DVD با خروجی AUX و ورودی IPOD و USB – بلوتوث – دارای ۶ بلندگو – کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان – خروجی پاور ۱۲ولت آنتن شیشه ای سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و مجهز ۶ بلندگو

دیگر تجهیزات

سانروف – آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن – آینه های جانبی تا شونده برقی – روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو – چراغ های مه شکن جلو و عقب – چراغ های عقب LED – تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو – چراغ راهنما روی آینه – دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر) – کامپیوتر سفری – صندلی چرمی – پوشش چرمی فرمان – تنظیم ارتفاع صندلی راننده – تظیم برقی صندلی راننده – مموری صندلی راننده – مجهز به گرمکن صندلی های جلو – قفل ایمنی کودک – مجهز به سیستم ISOFIX – سیستم ضد سرقت – اخطاردهنده فشار باد چرخ ها TPMS – فرمان برقی – قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت – تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله – سنسور پارک جلو و عقب – کنسول جلو و عقب – شیشه Reflex – چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل – سنسور باران – شیشه های جلو و عقب برقی گرمکن شیشه جلو – استارت دکمه ای – سیستم ورود بدون کلید گیربکس ۵ سرعته دستی – سیستم کولر و تهویه مطبوع – آینه های جانبی برقی – سنسور دنده عقب – قفل ایمنی کودک – چراغ ترمز سوم – گرمکن شیشه عقب – شیشه بالابر برقی – برف کن عقب – چراغ مه شکن جلو و عقب – درب بازکن صندوق و باک از داخل – قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده بازبودن درب – سیستم ضد سرقت – قفل ایمنی کودک – فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم – سیستم تنظیم چراغ ها – پرده شیشه عقب

نمایندگی فروش

کرمان موتور کرمان موتور

منبع: کارستان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها