کد خبر : 15384

خودروی پایه گازسوز بهتر است یا پایه بنزین سوز؟

خودروی پایه گازسوز بهتر است یا پایه بنزین سوز؟

خودرو های پایه گاز سوز به خودرو هایی گویند که سوخت اول آنها گاز وسوخت دوم، بنزین است.

به گزارش خودروتک ، بطورکلی موتورهای گازسوز کارخانه ای اصطلاحاً به موتورهایی گفته می شود که بصورت اولیه و پایه گازسوز در کارخانه تولید وتمامی قطعات موتور جهت این نوع سوخت طراحی شده است، به این معنی که تغییراتی مانند، تغییر نسبت تراکم، مقاوم سازی بلوک سیلندر، سرسیلندر، تغییر در ساختار سیستم سوخت رسانی، سیستم جرقه، میل بادامک، سیستم خنک کاری، روغن کاری، جانمایی موتور، مخازن، کیت گازسوز و … به صورت اولیه و اصلی در هنگام تولید درکارخانه طراحی شده است. در این نوع موتورها به دلیل تولید اولیه به صورت گازسوز مشکلاتی ازقبیل ، افت توان، گشتاور، آلایندگی بالا، مشکل خنک کاری موتور برطرف شده است.

تفاوت خودرو گازسوز و بنزینی قیمت خودرو دوگانه مشخصات خودرو دوگانه سوز مقایسه ماشین گازسوز با بنزینی مشاوره خرید خودرو خودرو تک سوز بهتر است یا دوگانه سوز مقایسه خودرو معایب خودرو گازسوز مشکلات خودروهای گازسوز مشکلات خودروهای دوگانه سوز

در حال حاضر دو خودرو سمند EF7 و۲۰۶ صندوقدارمدل V2 مجهز به موتور پایه گاز سوزهستند .دارندگان این دو خودرو بر اساس تجربیات خویش بر این عقیده اند که هزینه سوخت آنها در هفته نسبت به خودرو های با موتور بنزینی بسیار کم است و قابل قیاس نیست . دارندگان خودرو سمند پایه گاز سوز یا همان سمند EF7 می گویند که با پرکردن یک باک گاز می توانند ۲۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند که هزینه این سفر حدود پنج هزار و۵۰۰ تومان است واما دارندگان سمند بنزینی هزینه سفر خویش را در همین پیمایش یعنی ۲۵۰ کیلومتر حدود ۱۶ هزار تومان به طور متوسط اعلام می کنند . یعنی هزینه یک سفر درون شهری با سمند بنزینی در مقایسه با سمند موتور پایه گاز سوز بیش از دو برابر است و اگر در هفته با یک سمند پایه گاز سوز ۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشیم در یک سال یک میلیون و۱۰۰هزار تومان در اقتصاد خانواده صرفه جویی شده است.

همچنین دارندگان خودرو ۲۰۶ صندوقدار پایه گاز سوز می گویند با هرباک گاز می توانند ۲۱۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند وهزینه این ۲۱۰ کیلومتر حدود پنج هزار تومان است و اما دارندگان ۲۰۶ صندوقدار های بنزینی در یک سفر درون شهری در ۲۱۰ کیلومتر پیمایش حدود ۱۲ هزار تومان پول باید بابت هزینه سوخت پرداخت کنند. بنابراین هزینه ۲۰۶ صندوقدار های بنزینی نسبت به نوع مشابه خویش که پایه گاز سوز است حدود ۲ برابر است. حال اگر در هفته ۵۰۰ کیلومترپیمایش با ۲۰۶ صندوقدار با موتورپایه گاز سوز داشته باشیم. در یک سال به طور متوسط حدود ۸۵۰ هزار تومان در اقتصاد خانواده نسبت به خودرو بنزینی صرفه جویی شده است.


منبع: کارستان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها