کد خبر : 82849

کاهش 90 میلیونی قیمت این خودرو

کاهش 90 میلیونی قیمت این خودرو

بررسی‌ها از بازار خودرو حاکی از کاهش شدید قیمت خودروها است، به طوری که قیمت خودروهای مونتاژی با افت شدید ۳۰ تا ۹۰ میلیون تومانی در روز جاری مواجه شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، قیمت خودروها در روزهای گذشته روند نزولی را تجربه کرد. این افت قیمت در روز جاری نیز تداوم داشته و به‌طور نمونه خودروی کی ام سی K۷ کرمان موتور با افت ۹۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان در بازار رسیده است.

خودروی کی ام سی J۷ دیگر محصول این خودروساز نیز با افت مشابه ۹۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

در روز جاری همچنین کی ام سی T۸ با کاهش ۸۰ میلیون تومانی، جک S۵ و جک S۳ هر دو با افت ۳۵ میلیون تومانی و جک J۴ با کاهش ۳۲ میلیون تومانی همراه شدند.

در گروه مدیران خودرو نیز فونیک FX (پرمیوم) با کاهش ۵۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. فونیکس FX (اکسلنت) افت ۳۰ میلیون تومانی داشت و ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. فونیکس تیگو۸ پرومکس با کاهش ۳۰ میلیون تومانی به سه میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان رسید. فونیکس تیگو ۸ پرو با افت ۳۰ میلیون تومانی ۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، فونیکس تیگو ۷ پرو با اهش ۳۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان رسید و چری آریزو ۶ توربو پرو با افت ۴۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان ارزشگذاری شد.

در گروه بهمن، خودروی ریسپکت با ثبت افت ۳۰ میلیون تومان، یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان قیمت‌گذرای شد.

همچنین امروز خودروی لاماری ایما ۶۰ میلیون تومان دیگر ریزش قیمت داشت و به ۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش ایرنا، علاوه بر عوامل یاد شده، قیمت‌گذاری محصولات و کنترل قیمت‌ها در بازار سبب شده که این بازار جذابیت خود را برای دلال‌های وابسته به خودروسازان هم از دست دهد. به همین دلیل کارشناسان معتقدند رکود و ریزش قیمت‌ها در بازار تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

با توجه به ریزش متقاضیان خودرو، شنیده‌ها حاکی است استقبال کمی از دومین دوره طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو شده و دیگر صف میلیونی برای خرید خودروهای داخلی وجود ندارد.

افت ۳ تا ۵۰ تومانی قیمت خودروهای داخلی/ کاهش ۵۰ میلیونی هایما اس۸

برپایه این گزارش، بررسی بازار خودرو در روز جاری حاکی است در گروه ایران‌خودرو سورن پلاس (تیپ ۱) با افت ۱۵ میلیون تومانی به ۵۹۲ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه سوز (تیپ۱) با کاهش ۲۹ میلیون تومانی به ۶۲۸ میلیون تومان، دنا پلاس تورو (۶ سرعته) با کاهش ۳۰ میلیون تومانی به ۸۰۰ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک با کاهش ۲۳ میلیون تومانی به ۹۲۴ میلیون تومان، پژو پارس TU۵ سفارشی ELX با کاهش ۲۰ میلیون تومانی به ۷۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افت ۲۱ میلیون تومانی به ۵۴۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای (فرمان برقی) با کاهش ۲۵ میلیون تومانی به ۷۰۰ میلیون تومان، تارا دستی با کاهش ۱۶ میلیون تومانی به ۷۳۲ میلیون تومان رسید.

در این گروه، هایما اس ۷ پلاس با کاهش ۴۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ پلاس سفراشی با کاهش ۴۵ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان و هایما اس ۸ با افت ۵۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه سایپا نیز، سایا با افت ۱۰ میلیون تومانی، ساینا S با کاهش ۹ میلیون تومانی، کوئیک با کاهش پنج میلیون تومانی، کوئیک R با کاهش هفت میلیون تومانی، شاهین با افت ۱۷ میلیون تومانی (۶۱۹ میلیون تومان) و وانت زامیاد گازسوز آپشنال با افت ۱۷ میلیون تومانی مواجه شدند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها