کد خبر : 82848

عامل افزایش قیمت خودرو این است

عامل افزایش قیمت خودرو این است

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.

به گزارش خودروتک ، احمد نعمت بخش  در رابطه با عملکرد اخیر خودروسازان در دریافت هزینه اضافی از خریداران بابت نصب تجهیزات استاندارد اجباری، اظهار داشت: براساس تفاهمنامه سازمان استاندارد و وزارت صمت در سال گذشته باید به مرور تجهیز خودروها به استانداردهای تعلیقی اجرایی می شد و خودروسازان باید از اول تیرماه تمام استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات خود اعمال کنند.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از خودروسازان برخی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث شده تا خریداران هزینه بیشتری را در زمان تحویل خودرو پرداخت کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با تأکید بر اینکه بسیاری از استانداردهای تعلیقی در کشور ما قابل استفاده نیستند، گفت: به عنوان نمونه چراغ دی لایت ( daylight )برای شهرها و کشورهایی که مدام بارانی یا مه آلود هستند استفاده می شود که این موضوع در ایران آنچنان سنخیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه به سازمان استاندارد اعلام کرده‌ایم اگر ما بخواهیم استانداردهای تعلیقی را از اول تیرماه اجرایی کنیم تولیدات جاری با اختلال روبه رو می شود و حتی قابل شماره گذاری نخواهند شد، تصریح کرد: به عنوان نمونه استاندارد انحراف از مسیر یا ترمز اضطراری برای خودروهای تجاری آنهم در خیابان های کشور قابلیت اجرا شدن ندارند.

نعمت بخش با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، تصریح کرد: در شرایطی که صنعت خودرو برای تأمین ارز تولیدات جاری خود با استانداردهای فعلی دچار مشکل است چرا هزینه اضافی که نیاز ارزی هم دارد به این صنعت تحمیل می‌کنید!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها