کد خبر : 74873

جایگزین های پژو 405 و سمند بعد از توقف تولید

جایگزین های پژو 405 و سمند بعد از توقف تولید

دو خودروساز بزرگ کشور در سال جدید از برنامه خود برای حذف سه محصول سمند، پژو ۴۰۵ و تیبا که کف قیمت را در کارخانه تشکیل می‌دهند، رونمایی کردند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، اما خودروسازان اگر بخواهند محصولات یاد شده را حذف کنند جای خالی آنها را با چه محصولاتی در کوتاه‌مدت پر خواهند کرد؟

به نظر می‌رسد دو محصول نوبرانه خودروسازان یعنی تارا و شاهین در دسترس‌ترین گزینه برای پر کردن جای خالی خودروهایی باشد که از خط تولید خارج خواهند شد. آن طور که بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اعلام کرده این خودروساز برای سال‌جاری تولید ۷۵‌هزار دستگاه انواع خودروی تارا را هدف‌گذاری کرده است.

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال نشان می‌دهد خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پایان سال ۱۴۰۰ در مجموع حدود ۸‌هزار و ۵۵۰ دستگاه انواع تارا تولید کرد. با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته ایران‌خودرویی‌ها در نظر دارند تیراژ تولید این محصول نوبرانه خود را بیش از ۷۷۰‌درصد رشد دهند. این میزان رشد می‌تواند بخشی از خلا توقف تولید سمند و پژو ۴۰۵ را جبران کند.

البته ایران‌خودرویی‌ها تولید انبوه K۱۲۵ نخستین خودروی کراس اوور خود و همچنین تولید یک الی دو محصول مونتاژی را نیز برای سال‌جاری برنامه‌ریزی کرده‌اند. اما سایپایی‌ها در صورت حذف تیبا چه خودروهایی را می‌توانند جایگزین کنند؟ شاهین خودرویی است که خودروساز ساکن کیلومتر ۱۵ جاده مخصوص حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده و قرار است سال‌جاری این خودرو را با گیربکس اتوماتیک نیز تولید کند.

به نظر می‌رسد در کنار شاهین با حذف تیبا۲ محصولی مانند کوییک با توجه به تنوع مدلی که دارد می‌تواند یکی از گزینه‌های در دسترس باشد. البته نارنجی‌های جاده مخصوص تولید دو محصول جدید آریا و اطلس را نیز به نوعی در دستور کار دارند اما مشخص نیست این دو محصول امسال به تولید انبوه خواهند رسید یا نه.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها