کد خبر : 41941

زمان توقف تولید پژو 405 مشخص شد

زمان توقف تولید پژو 405 مشخص شد

توقف تولید یکی از قدیمی ترین محصولات تولیدی این شرکت کاملا جدی شده و باید با این خودرو که تولیدش در مواقعی با حاشیه هایی مانند آتش سوزی نیز همراه بود خداحافظی کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، صحبت از توقف تولید برخی از خودروهای قدیمی از سال گذشته در محافل خبری مطرح بود و برخی از کارشناسان بر توقف تولید محصولات قدیمی چه در ایران خودرو و چه در سایپا تاکید داشتند .

وزیر صمت در 9 شهریور 98 با تاکید بر توقف محصولات قدمی خودروسازان گفته بود: طبق یکی از بند‌های بسته تولیدی این وزارتخانه برای صنعت خودرو، خودرو‌های جدید باید در چرخه تولید قرار بگیرند و خودرو‌های قدیمی که در سایپا پراید و در ایران خودرو پژو ۴۰۵ است، باید از چرخه تولید خارج شوند که این در سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد.

پس از این اظهار نظر نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندار نیز چند ماه بعد و در آبان 98 از توقف تولید پژو 405 در ایران خودرو خبر داد و گفت:در جلسه شورای عالی استاندارد مصوب شد تولید پراید به طور کامل از ابتدای مرداد ۹۹ متوقف شود و در عین حال تولید پژو ۴۰۵ جی ال‌ایکس نیز از ابتدای خرداد ۹۹ متوقف خواهد شد.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه یکباره نمی‌توانیم تولید همه خودرو‌ها را متوقف کنیم، گفت: توقف تولید خودرو‌های قدیمی به صورت پلکانی صورت خواهد گرفت.

پس از این اظهارات مسئولان ایران خودرو اعلام کردند که برنامه توقف تولید این خودرو در دستور کار قرارداشته و حتی برخی از محصولات جایگزین پژو 405 نیز اعلام شد.

معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران خودرو سه محصول رانا،‌ پارس و گروه سمند را جایگزین  پژو 405 جی.ال.ایکس بنزینی دانست و گفت:بعد از پایان خرداد99، محصول405 جی.ال.ایکس دوگانه سوز طبق تقاضای تاکسیرانی، صرفا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تولید خواهد شد.

با اظهارات امروز مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر توقف کامل تولید پژو 405 در تابستان سال 99 گویا موضوع توقف تولید یکی از قدیمی ترین محصولات تولیدی این شرکت کاملا جدی شده و باید با این خودرو  که تولیدش در مواقعی با حاشیه هایی مانند آتش سوزی نیز همراه بود  خداحافظی کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها