کد خبر : 71395

تقاضای کاذب خودرو همچنان بالا است

اصلاح قیمت خودرو موفق نشان نداد

اصلاح قیمت خودرو موفق نشان نداد

در شرایطی که یکی از انتظاراتی که از اصلاح قیمت خودرو می رود این است که موجب فراری دادن تقاضای سفته بازانه و کاذب از فروش های خودرو شود، جدیدترین فروش فوق العاده ایران خودرو حاکی از آن است که قیمت های جدید هم در رقم زدن این مهم موفق نبوده اند.

به گزارش خودروتک، ایران خودرو به تازگی فروش فوق العاده خود را با عرضه چهار خودرو سورن پلاس، رانا پلاس ، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک قرعه کشی کرد که آمار شرکت کنندگان در این فروش فوق العاده حاکی از ثبت نام 3 میلیون و 531 هزار و 457 نفر برای 5 هزار و 500 خودرو است.

آماری که نشان می دهد میزان تقاضا بسیار بسیار بیشتر از تقاضای واقعی خودرو در کشور است که از سوی اغلب کارشناسان در حدود یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار دستگاه تخمین زده می شود.

این ما به التفاوت تقاضا را باید در غیرواقعی بودن قیمت خودرو و سودی که در آن نهفته است جستجو کرد. چه آنکه در فروش های سایپا که اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه کمتر و قیمت کارخانه منطقی تر است، شاهد این هجوم تقاضا نیستیم.

این تقاضای چند میلیونی در شرایطی هر بار وارد فروش خودرو می شود که وزیر صمت به تازگی وعده حذف قرعه کشی خودرو در سال 1401 را داده است. وعده ای که به گفته وی قرار است با افزایش 50 درصدی تولید در سال آینده محقق شود.

افزایش 50 درصدی تولید به شرط تحقق، یعنی اضافه شدن 500 هزار دستگاه خودرو در فروش های خودروسازان، میزانی که بعید در صورت عدم اصلاح جدی قیمت خودرو و واقعی سازی قیمت در کارخانه، بتواند پشت غول قرعه کشی خودرو را به خاک برساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها