کد خبر : 61241

اختلاف معنی دار متقاضیان دو مدل فروش خودرو فروردین ماه

اختلاف معنی دار متقاضیان دو مدل فروش خودرو فروردین ماه

وقتی قیمت معلوم نباشد خریدار کاهش می یابد. این کوتاه ترین نتیجه ای است که می توان از آمار تقاضای خودرو در کشور گرفت.

به گزارش خودروتک، ایران خودرو در حالی دیروز پیش فروش خودرو خود را قرعه کشی کرد که میزان تقاضا برای این مدل فروش خودرو به مراتب کمتر از فروش فوق العاده بود که در 15 فروردین ماه قرعه کشی شد.

نگاهی به آمارهای فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو نشان می دهد که در هر دوره اختلاف میزان تقاضا بین این دو مدل فروش در حال افزایش است. همین مساله نشان می دهد که بخش زیادی از تقاضای وارد شده برای فروش فوق العاده خودرو را تقاضای واقعی و مصرفی خودرو تشکیل نمی دهد. بلکه تقاضایی است که با هدف کسب سود از اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه وارد بازی قرعه کشی می شود.

این تقاضا زمانی که موضوع پیش فروش خودرو با موعد تحویل یک ساله است، چون قیمت خودرو در زمان تحویل و به تبع آن سود آن مشخص نیست، از ورود به ثبت نام عقب نشینی می کند.

در این مرحله از پیش فروش ایران خودرو تعداد یک میلیون و 21 هزار نفر ثبت نام کردند، در حالی که برای فروش فوق العاده در همین فروردین ماه، تعداد متقاضیان بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر بود.

از این روست که که اغلب کارشناسانی که تقاضای خودرو را از بعد اقتصادی بررسی می کنند عقیده دارند که واقعی سازی قیمت خودرو و حذف فاصله قیمت کارخانه و بازار تنها راه حذف این تقاضای کاذب از فروش خودرو است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها