کد خبر : 70719

برنامه افزایش 50 درصدی تولید خودرو

برنامه افزایش 50 درصدی تولید خودرو

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه سال آینده برنامه رشد ۵۰ درصدی را در تولید خودرو خواهیم داشت، گفت: خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح کرده‌اند. مهدی صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سال ۹۰ یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودروی سواری تولید شد، افزود: بیشترین تعداد خودرو در سال ۹۳ وارد کشور شده و در سال ۹۶ نیز حدودا ۷۰ هزار دستگاه وارد شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از شاتا، صادقی‌نیارکی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه شد، گفت: در آن سال۷۰ هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه اعلام شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تقاضای موثر در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تولید یک میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش‌بینی شده است که برای سال آینده رشد حدود ۵۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم. وی افزود: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، خیلی از تقاضاها ممکن است وجود نداشته باشد، ولی تقاضا را یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه در نظر بگیریم باید ببینیم که چه میزان می‌توانیم صادر و چه میزان تولید کنیم. صادقی نیارکی با اشاره به اینکه سال آینده برنامه رشد ۵۰ درصدی را در تولید خواهیم داشت، افزود: خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می‌کنند.

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: تقاضای موثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و موثر مطرح شود. قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم براساس تعرفه باید کنترل صورت گیرد.

صنعت خودرو

وی در مورد عرضه خودرو در بورس بیان کرد: سازمان بورس موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را مطرح کرده و وزارت صنعت، معدن و تجارت حداقل در مدت اخیر پیشنهادی در این باره نداشته است. معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: موضوع عرضه خودرو در بورس که از سوی سازمان بورس و بورس کالا پیشنهاد شده است به خودروهای غیر مشمول که بخش خاصی از جامعه متقاضی آن است، بر‌می‌گردد. وی اظهار کرد: این خودروهای خاص که بخشی از نیاز جامعه را برآورده می‌کنند، مشمول قیمت‌گذاری نیستند.

صادقی نیارکی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باید کارشناسی شود، گفت: باید مشخص شود که آیا در کشورهای توسعه‌یافته دنیا نیز عرضه در بورس برای خودرو انجام می‌شود یا خیر؟ و فواید و مزایای عرضه خودرو در بورس باید به دقت بررسی شود.

 وی اظهار کرد: از سوی دیگر باید فواید و مزایای عرضه خودرو در بورس برای مردم، مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز مشخص و معین شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیچ مقطعی پیشنهادی برای عرضه خودرو در بورس نداشته است و این طرحی بود که در ابتدا نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند و در ادامه شرکت بورس کالا به این موضوع ورود کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها