کد خبر : 67854

خبر جدید درباره ساخت خودروی ارزان

خبر جدید درباره ساخت خودروی ارزان

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه برنامه کوتاه‌مدت ۶ ماهه‌ای با مشارکت و نظرخواهی از خودروسازان و قطعه‌سازان قرار است از ابتدای مهرماه به صورت ویژه تا پایان سال اجرایی شود، گفت: ساخت یک خودروی اقتصادی و به صرفه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جمع خبرنگاران مجلس اظهار کرد: در بحث ساماندهی بازار خودرو و نظام توزیع تعهداتی را در برنامه کاری خود در زمان رای اعتماد به نمایندگان داده بودم که در جلسه کمیسیون صنایع در این خصوص به سوالات نمایندگان پاسخ و برنامه‌های خود را تشریح کردم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزارت صمت برنامه ویژه‌ای را درباره ساماندهی بازار خودرو در نظر دارد، اظهار کرد: این برنامه کوتاه‌مدت ۶ ماهه در حال نهایی شدن بوده و قرار است از ابتدای مهرماه به صورت ویژه تا پایان سال اجرایی شود. این برنامه کوتاه‌مدت ویژه شامل افزایش تولید و کیفیت و اصلاح ساختار بازار خودرو است که اکنون در حال تدوین بوده و مقرر شده با نظرخواهی و مشارکت خودروسازان و قطعه‌سازان نهایی شود و برنامه‌ای یک طرفه نخواهد بود.

فاطمی‌امین تصریح کرد: پیش‌نویس این برنامه تهیه شده و در اختیار ذی‌نفعان این بخش برای نظرخواهی قرار داده خواهد شد. اولویت‌های دولت در حوزه تولید، صادرات، کیفیت و قیمت به نوعی در برنامه کسب‌وکارها قرار داده شده و الزامات برای تحقق این اهداف کاملا مشخص شده و قرار است به صورت یک کار مشترک با تولیدکنندگان و خودروسازان عملیاتی شود تا به تمامی اهداف مورد نظر در سال ۱۴۰۰ دست پیدا کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه تامین خودروی ارزان‌قیمت در وزارت صمت وجود دارد، گفت: بله ساخت یک خودروی اقتصادی در نظر گرفته شده اما موضوعی نیست که امسال محقق شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها