کد خبر : 6402

ماجرای عکس های جذاب خودرو سمند شاسی بلند چیست؟ + عکس

ماجرای عکس های جذاب خودرو سمند شاسی بلند چیست؟ + عکس

در ۲۵ کیلومتری شهر بندر عباس کوهی به ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا خودنمایی میکند که نماد استواری و زیبایی شهر است.این کوه گنو نام دارد.در ادامه به معرفی طرح فوق العاده زیبای یک شاسی بلند اسپرت تماما ایرانی میپردازیم که توسط مرتضی الاد طراحی شده است.

به گزارش خودروتک، هدف، خلق طرحی متفاوت، با ظاهری به روز و تهاجمی که شبیه به دیگر خودروها نباشد (البته کمی سخت است طرحی را بوجود آورید که بی شباهت به دیگر برندها نباشد و این مهم امکان پذیر نیست مگر اینکه شرکت مربوطه خط مشی را برای آینده برند خود ترسیم کند که متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است) و از طرفی به دور از المان های تکراری و هماهنگ با برند ایران خودرو باشد.

در واقع مبنای طراحی این کانسپت با الگوبرداری از المانهای طراحی فعلی ایران خودرو و درآمیختن با الگوهای نوین طراحی در حفظ برند و توسعه زبان طراحی ایران خودرو می باشد. ایده بنده بوجود آوردن طرحی پیچیده و فضایی نبوده بلکه سعی شده طرحی عامه پسند، روان، با اصالت، زیبا و قابلیت تولید داشته باشد و بتواند با شاسی بلندهای موجود هم رده خود در بازار مانند هیوندای سانتافه، تویوتا راو ۴، میتسوبیشی اوتلندر و غیره رقابت کند.

خودرو گنو

از همان روز اول ایده شاسی بلند اسپرت، کوپه و لوکس شهری را در ذهن داشتم چون این گونه سگمنت از شاسی بلندها مورد پسند عموم مردم و مخصوصاً جوان هاست. استفاده از خطوط تیز و برنده و همزمان استفاده از سطوح یکپارچه می تواند مفهوم شاسی بلندی نیمه لوکس و عضلانی را در ذهن تداعی کند. ارتفاع کم خودرو، شیب تند سقف (بطوریکه با رسیدن به انتهای خودرو ارتفاع سقف کم می شود)، کاپوت نسبتاً کشیده، جلو پنجره بزرگ، تعبیه ورودی های بزرگ هوا در سپر جلو خودرو، استفاده از چراغ دوم بر روی سپر جلو با فاصله کم در زیر چراغ اصلی، رینگهای ۱۹ اینچی با لاستیک های پهن و چراغهای تمام ال ای دی در عقب و جلو، همگی طرحی اسپرت و به روز را به نمایش می گذارد.

خودرو گنو

نکاتی پیرامون خودرو گنو GENO این طراحی واقعا جذاب و اسپرت و زنده است و میتواند از صنعت خودرو سازی داخلی یه رقیب جدی برای وارداتی ها بسازد طراحی چراغ های عقب و ظاهر پشت اتومبیل واقعا ستودنی است و کاملا حس اسپرت را تداعی میکند. استفاده به جا و به اندازه از زه های کروم کاری شده جذابیت دوچندانی به این اتومبیل ارزانی داشته که برخلاف چینی های در حال معرفی و داخل بازار که استفاده از کروم کاری را از حد گذرانده اند و ظاهر خیلی غیره حرفه ای به انها بخشیده است متاسفانه این طرح به ایران خودرو پیشنهاد شده و ایران خودرو بر خلاف اینکه از این طرح به عنوان طرحی زیبا نام برده ان را رد کرده است و گفته شده اگر قرار باشد روزی شاسی بلند تولید کنیم از طراحان خودمان استفاده می کنیم.

گنو شاید امکان اجرایی شدن را نداشته باشد و اینکه توسط ایران خودرو رد شود طبیعی باشد اما شکی نیست که طراح GENO یعنی الاد از استعداد و پتانسیل خوبی برای طراحی و ایده پردازی در زمینه طراحی خودرو برخوردار است و منطقی است که توسط شرکت بزرگ خودرو سازی وطنی جذب شود نه اینکه نادیده گرفته شود. 

منبع: ساتین

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها