کد خبر : 4396

سمند سر از جمهوری آذربایجان درآورد

سمند سر از جمهوری آذربایجان درآورد

تیم مهندسی شرکت ایران‌خودرو توانست با همکاری کارشناسان اعزامی از سایت تبریز، اولین خودروی سمند ال‌ایکس با موتور EF7 را در سایت «نفت چاله» آذربایجان باکیفیت مطلوب تولید و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

به گزارش خودروتک، سایت تولید ایران‌خودرو در نفت چاله آذربایجان، موفق به تولید سمند شد. ظرفیت تولید سالانه این سایت، 6 هزار دستگاه است.

در حال حاضر برنامه تولید سمند ال‌ایکس در این سایت، روزانه 10 دستگاه بوده که قابل‌افزایش به 30 دستگاه است. بسته‌بندی و ارسال قطعات اولین محموله صادراتی سمند به جمهوری آذربایجان در سایت تبریز نیز به انجام رسیده است.

خودروهایی که در این کارخانه تولید و به بازار منطقه عرضه می‌شود مطابق با استانداردهای روز و استاندارد یورو-5 خواهد بود. همچنین تولید قطعات این خودروها در جمهوری آذربایجان برنامه‌ریزی‌شده و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این شرکت‌ها تاسیس و در آینده نزدیک ساخت قطعات نیز در جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

سایت تولید ایران‌خودرو در نفت چاله آذربایجان، در فروردین 97، هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به این کشور افتتاح‌شده و تولید آزمایشی انواع خودروی سواری در این سایت از اوایل مهرماه 97 آغاز شد. این سایت با ظرفیت تولید 6 هزار دستگاه در سال افتتاح شد که قابلیت افزایش تا 50 هزار دستگاه در سال با تولید در سه شیفت کاری را دارد.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها