کد خبر : 59836

ماجرای جالب قیمت خودرو سوگلی سال 99

ماجرای جالب قیمت خودرو سوگلی سال 99

بازار خودرو در سال 99 چندان شاهد خودروهای جدیدی نبود و بیشتر حول محور عرضه خودروهای ارتقا یافته حرکت کرد. سایپا و ایران خودرو هر یک در این زمینه محصولات ارتقا یافته ای را به بازار عرضه کردند. در این میان خودرو دنا پلاس توربو اتومات را می توان سوگلی بازار خودرو در سال 99 به حساب آورد.

به گزارش خودروتک، خودرو دنا پلاس توربو اتومات یکی از این خودروها بود که به عنوان پرچمدار جدید محصولات ایران خودرو به بازار عرضه شد.

داستان قیمت این خودرو نیز در نوع خودش جالب توجه بود می تواند درس هایی برای قیمت گذاری خودروهای جدید و کنونی در سال 1400 داشته باشد.

دنا پلاس توربو اتومات با توجه به ویژگی های فنی خود خیلی سریع به یک خودرو محبوب در بازار تبدیل شد. به این ترتیب قیمت نوبرانه آن در اولین هفته های عرضه به بازار خودرو تا سطح 610 و 620 میلیون تومان هم بالا رفت.

اما قیمت گذاری به نسبت بهتر این خودرو از سوی شورای رقابت تصویر دیگری از قیمت دنا پلاس توربو اتومات را در بازار رقم زد.

قیمت مصوب دنا پلاس توربو اتومات 370 میلیون تومان است، در بازار این خودرو اکنون 390 میلیون تومان قیمت دارد. یعنی اختلاف قیمت 240 میلیون تومانی اکنون به 20 میلیون تومان رسیده است. و این تازه در شرایطی است که دنا پلاس توربو اتومات عرضه چندان بالایی ندارد و در صورت عرضه بیشتر کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار کمتر از این نیز خواهد شد.

در واقع قیمت گذاری منطقی خودرو موجب شد تا سفته بازان مخاطب این خودرو نبوده و مصرف کننده واقعی به سراغ دنا پلاس توربو اتومات برود.

از آن سو قیمت گذاری پایین خودرویی مانند پژو پارس TU5 موجب شده تا اختلاف قیمت حدود 114 میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار این خودرو ایجاد شده و به یک گزینه مطلوب برای سفته بازان تبدیل شود!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها