کد خبر : 56069

نیمه خالی و پُر فروش 18 خودرو با قیمت جدید

نیمه خالی و پُر فروش 18 خودرو با قیمت جدید

فرمول جدید قیمت خودرو که قرار است 18 خودرو براساس آن قیمت گذاری و به بازار عرضه شوند یک حرکت نصف و نیمه در جهت آزادسازی قیمت خودرو است. با این حال تا همین جا نیز باید این حرکت را به فال نیک گرفت چرا که تا می توان امیدوار بود با اثرات مثبت آن در آینده آزادسازی کامل قیمت خودرو نیز اجرایی شود.

به گزارش خودروتک، 18 خودرویی که قیمت آنها براساس حاشیه بازار و قیمت میانگین سه ماه قبل قرار است مشخص شود در سبد محصولات خودروسازان آنها خودروهای پرتیراژی نیستند.

در واقع خودروهایی مانند تیبا، ساینا، پژوهای 206 و 405 اس ال ایکس، مدل های ساده تر سمند و دنا هستند که بار اصلی تامین مالی تولید کننده را به دوش می کشند و در بخش تقاضا نیز مخاطب بیشتری دارند.

با این حال عرضه آنها به قیمت دستوری نه تنها لطف به مصرف کننده نیست بلکه از این طریق مانع از اوج گیری قابل قبول و محسوس تولید آنها برای بازار می شود. همچنین عرضه این خودروهای فعلا کم تیراژ نمی تواند معجزه ای برای پوشش زیان انباشته خودروسازان باشد هر چند دست کم شیب تعمیق آن را می کاهد.

انبوه خودروهای ناقص خفته در پارکینگ خودروسازان که عملا دردی از تقاضا را تامین نمی کنند گواه خوبی برای معایب فروش خودرو با قیمت سرکوب شده است.

با این حال عرضه این 18 خودرو با قیمت حاشیه بازار موجب می شود تا دست کم به افزایش تیراژ این خودروها که محصولات کیفی تر خودروسازان هستند امیدوار باشیم. همچنین افزایش عرضه آنها با توجه به شرط افزایش تولید همزمان با اعمال فرمول جدید قیمت خودرو، موجب می شود تا این خودروها به قیمت تعادلی در بازار نزدیک شوند.

در واقع به دلیل عرضه کم خودروهایی مانند دنا پلاس توربو اتومات و یا پژو 207 به بازار، قیمت این خودروها و دیگر محصولات کم تیراژ از حباب قیمت بیشتری برخوردار است. حذف رانت خفته در قیمت کارخانه هم می تواند به تخلیه حباب قیمت این خودروها کمک کند.

همچنین خودروهای جدید مانند شاهین، تارا و آریا نیز با عرضه به قیمت حاشیه بازار از بلای کاهش تیراژ درامان بمانند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها