کد خبر : 42969

3 روایت در مورد میزان افزایش قیمت کارخانه خودرو 99

3 روایت در مورد میزان افزایش قیمت کارخانه خودرو 99

اگر چه قیمت گذاری خودرو برای سال 99 به هفته آینده موکول شد اما با توجه به واقعیت های اقتصادی و نیازهای صنعت خودرو برای حرکت رو به جلو، افزایش قیمت خودرو در کارخانه قطعی است. مساله اصلی این است که این افزایش چقدر خواهد بود. قرار بود روز گذشته تکلیف قیمت خودرو 99 مشخص شود اما طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، تصمیم بر آن شده تا سازمان حمایت با توجه به هزینه های تمام شده و کیفیت محصولات آنالیز قیمتی انواع خودروهای داخلی را تا هفته آینده اعلام کند.

به گزارش خودروتک، تاکنون دست کم سه رسانه معتبر در این خصوص مطالبی را منتشر کرده اند. نخست روزنامه جوان از افزایش 40 درصدی قیمت خودرو خبر داد و نوشت که خودروسازان درخواست 40 درصدی افزایش قیمت دارند. 

خبرگزاری فارس دومین منبعی بود که از افزایش قیمت خودرو به میزان 40 درصد خبر داد و حالا روزنامه دنیای اقتصاد از افزایش 50 درصدی قیمت خودرو نوشته است.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: شنیده می‌شود با توجه به جمع بندی دولت از هزینه‌های تولید، رشد بالای ۵۰ درصد برای قیمت خودروهای داخلی در نظر گرفته شده است.

خودروسازان به سازمان حمایت اعلام کرده‌اند هزینه قطعات خودرو (که بالغ بر ۷۵ درصد قیمت تمام شده خودروها را شامل می‌شود)، حدود ۸۰ درصد صعود داشته و این سازمان نیز بر همین اساس، محدوده رشد قیمت محصولات آنها را تعیین کرده است. هرچند خودروسازان به دنبال جلب نظر مثبت دولت برای اجرای مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار بودند، اما به نظر می‌رسد رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت‌ها آنها را راضی خواهد کرد. با در نظر گرفتن ارقام احتمالی (۵۰ تا ۶۰ درصد)، کف قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی (با ملاک قرار دادن پراید) به حداقل ۵۸ میلیون تومان و حداکثر ۶۲ میلیون تومان خواهد رسید. در حال حاضر کف قیمت کارخانه خودروهای داخلی، حدود ۳۸ میلیون تومان است و در بازار نیز حول و حوش ۷۰ میلیون تومان.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها